تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

معرفی رشته زبان فرانسه برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور 95


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۱/۲۸     بازدید :    ۱۹۲۲

 معرفی رشته زبان فرانسه برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور95

----------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی تلفنی انتخاب رشته كنكور95

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12شب

حتي ايام تعطيل

تلفن رزرو انتخاب رشته حضوری کنکور 95 در تهران : 48098-021

------------------------------------------

معرفی رشته زبان فرانسه برای انتخاب رشته داوطلبان 95

فرانسه زبان هنر و ادبيات است. زبان آلفونس دولامارتين، ويكتورهوگو، آلفرد دوموسه، گوستاوفلوبر، استاندال و دهها نويسنده و هنرمند بزرگ ديگر قرنهاي 17 ، 18 و 19 ميلادي است. همچنين زبان رسمي تعداد قابل توجهي از كشورهاي مسلمان آفريقايي و يكي از قطبهاي علمي جهان يعني كشور فرانسه است.

از همين رو كشور ما به عنوان كشوري بافرهنگ و تمدن قديمي ، نيز به متخصصاني كارآمد و در زمينه زبان و ادبيات فرانسه و مترجمي زبان فرانسه دارد، دو شاخه‌اي كه در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي ما تدريس مي‌شود.

برنامه درسي دوره ليسانس زبان فرانسه با برنامه درسي زبان انگليسي متفاوت است چرا كه بيشتر دانشجويان زبان فرانسه در هر دو گرايش ادبي و مترجمي، در بدو ورود با اين زبان آشنايي ندارند و حتي بسياري از آنها با شركت در آزمون انگليسي ، در رشته زبان فرانسه پذيرفته مي‌شوند. به همين دليل در دانشگاه ،‌ زبان فرانسه از ابتدا آموزش داده مي‌شود و دانشجويان در ابتدا درسهايي را تحت عنوان پيش‌نياز مي‌گذرانند و سپس در ترم‌هاي بالاتر دروس تخصصي خود مثل مكالمه ساده و پيشرفته ، نگارش ساده و پيشرفته و دروس ادبيات را مطالعه مي‌كنند.

در سه ترم اول بين آموزش زبان فرانسه در دانشگاه، با آموزش همين زبان در آموزشگاههاي آزاد تفاوت زيادي وجود ندارد چون در سه ترم اول دانشجو ياد مي‌گيرد كه با گرامر، نگارش و مكالمه زبان فرانسه آشنا شود و در آموزشگاههاي آزاد نيز همين موارد به علاقه‌مندان آموخته مي‌شود با اين تفاوت كه يك دانشجوي زبان فرانسه وظيفه اصلي‌اش تحصيل زبان است و در طول هفته زمان بيشتري را به آموزش زبان اختصاص مي‌دهد اما در آموزشگاه ، زبان يك فعاليت جنبي و فوق برنامه محسوب مي‌شود يعني آن اجباري كه در دانشگاه وجود دارد در آموزشگاه نيست و از سوي ديگر چون هدف دانشجوي زبان فرانسه از آموزش مكالمه، نگارش و گرامر ابتدايي آمادگي براي آموزش و نگارش و مكالمه پيشرفته و مطالعه متون علمي و ادبي سنگين و پيچيده است، به همين دليل خود را در اقيانوس زبان رها كرده و براي فرا گرفتن بيشتر تلاش مي‌كند.

البته آنچه گفته شد در مورد سه ترم اول دانشگاه است وگرنه از ترم 4 يا حداكثر از ترم 5 به بعد بين آموزش زبان فرانسه در دانشگاه و آموزش زبان در آموزشگاه يا انستيتو تفاوت بسياري است. چون از اين زمان دانشجو به مطالعه درسهاي تخصصي از قبيل آواشناسي و زبان شناسي ، اصول و روش تحقيق و نقد ادبي مي‌پردازد و با توجه به گرايش خود با شعر و رمان فرانسه و يا ترجمه و نگارش پيششرفته آشنا مي‌شود

دانشجوي مترجمي زبان فرانسه با تئوري‌هاي ترجمه آشنا شده و يك نگرش نظري كلي نسبت به ترجمه پيدا مي‌كند همچنين طي ترم‌هاي متعدد، به مرور ترجمه جملات كوتاه و بلند، جملات پيچيده و مركب و بالاخره ترجمه متون ادبي و يا متوني كه محتواي سنگيني دارند، را فرا مي‌گيرد و در نهايت مي‌تواند با سرعتي مناسب و كيفيت مطلوب، به ترجمه كتبي يا شفاهي زبان بپردازد.

دانشجوي مترجمي زبان فرانسه طي دوره ليسانس پس از مطالعه آثار مختلف نويسندگان فرانسوي و آشنايي با تكنيك‌هاي ترجمه و مشكلات فن ترجمه، از خلال بررسي متون ترجمه شده و مقابله و مقايسه آنها مي‌تواند متون گوناگون را از فارسي به فرانسه و برعكس ترجمه كند و به ترجمه همزمان و معادل‌يابي سريع بپردازد.

دانشجويان زبان فرانسه گرايش ادبي پس از گذراندن دروس ابتدايي مانند نگارش، مكالمه و خواندن زبان فرانسه با ادبيات اين زبان شامل تاريخ ادبيات، شعر، رمان و نمايشنامه فرانسوي به طور جامع و گسترده‌اي آشنا مي‌شوند. براي مثال در بخش تاريخ ادبيات و نقد ادبي با مكتبهاي ادبي رئاليسم، رمانتيسم ،‌سورئاليسم، پوچي و اگزيستانسياليسم و نكات افتراق و اشتراك آنها و نويسندگان و هنرمندان مطرح در هر يك از دوره‌هاي ياد شده آشنا مي‌شوند.

داوطلبان کنکور 95 برای انتخاب رشته تلفنی با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

 

 

لینک های مرتبط

 

h

کلمات کلیدی : معرفی رشته زبان فرانسه انتخاب رشته داوطلبان 96 انتخاب رشته انلاین انتخاب رشته مجازی انتخاب رشته انلاین 95 انتخاب رشته انلاین 96 انتخاب رشته انلاین 95 96 انتخاب رشته انلاین کنکور انتخاب رشته انلاین کنکور سراسری انتخاب رشته انلاین ازاد کنکور کنکور 95 کنکور 96 کنکور 95 96 رشته های شرایط خاص انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته کنکور سراسری کنکور کنکور 95 کنکور سراسری کنکور سراسری 95 کنکور سراسری 96 کنکور سراسری 95 96 کلید کنکور کلید کنکور سراسری انتشار کلید کنکور سراسری انتشار کلید کنکور 95 انتشار کلید کنکور 96 کنکور کنکور سراسری انتخاب رشته کنکور حذف کنکور پذیرش دانشگاه پذیرش دانشگاه سراسری پذیرش دانشگاه ازاد نحوه پذیرش دانشگاه شرایط نحوه پذیرش دانشگاه سراسری و ازاد کنکور95 برنامه ریزی کنکور 95 برنامه ریزی کنکور96 برنامه ریزی کنکور 96 مشاوره کنکور 95 مشاوره کنکور 95 96 مشاوره کنکور95 96 تست کنکور 96 تست کنکور 95 تکنیک تست زنی کنکور 96 95 کنکور کنکور سراسری کنکور سراسری 95 96 مشاوره انتخاب رشته کنکور اضطراب کنکور

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه