تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

آیا کنکور دانشگاه آزاد از کنکور دانشگاه های دولتی جدا می شود


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۲/۱۴     بازدید :    ۳۰۶۴۸

آیا کنکور دانشگاه آزاد از کنکور دانشگاه های دولتی جدا می شود

----------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی دانشگاه سراسری

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613   تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل

--------------------------------------------

 آیا کنکور دانشگاه آزاد از کنکور دانشگاه های دولتی جدا می شود

تاریخ خبر:92

سامانه صدای مشاور به نقل از گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، طرح ادغام کنکور دانشگاه آزاد و آزمون سراسری در شرایطی شکل گرفت که شمار داوطلبان ورود به آموزش عالی روند کاهشی یافته و طی دو سه سال اخیر، حداقل 200 هزار صندلی خالی در دانشگاه ها در انتظار دانشجو بود.

با کاهش تعداد متقاضیان ورود به آموزش عالی در اواخر دولت دهم و رقابت فشرده دانشگاه ها برای جذب دانشجو، دو برادر «دانشجو»؛ کامران و فرهاد که در راس کلیدی ترین نهادهای آموزش عالی (وزارت علوم و دانشگاه آزاد) قرار داشتند به توافق رسیدند که آزمون ورودی دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاهها در هم ادغام شود.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور در آن زمان، مهم ترین دلیل یکی شدن کنکور دانشگاه آزاد و آزمون سراسری را کمک به داوطلبان برای حضور در یک آزمون و کاهش هزینه ها برای داوطلبان و مجریان آزمون ها عنوان کرد.

«حسین توکلی» تاکید کرد: با انجام این کار، داوطلبان به جای شرکت در دو آزمون در دو زمان جداگانه، در یک آزمون شرکت می کنند، یک بار هزینه ثبت نام و انتخاب رشته می پردازند، یک بار فرم انتخاب رشته را تکمیل می کنند و برای اعلام نتایج نهایی، دو بار منتظر نمی مانند.

در ابتدای این توافق، قرار بود داوطلبان کنکور در سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده و سپس رشته های انتخابی خود اعم از دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها را در یک فرم انتخاب رشته درج کرده و روند گزینش دانشجو و اعلام نتایج نیز توسط سازمان سنجش صورت گیرد.

اما پس از برگزاری آزمون مشترک و اعلام نتایج اولیه، با وجود اینکه قرار شده بود داوطلبان انتخاب های صدگانه خود را در یک فرم انتخاب رشته درج کنند، مسوولان دانشگاه آزاد از توافق قبلی خود فاصله گرفته و اعلام کردند که داوطلبان برای انتخاب رشته های این دانشگاه باید به سایت مرکز آزمون مراجعه کرده و نتایج نهایی آزمون خود را نیز از طریق همین سایت پیگیری کنند.

به این ترتیب، داوطلبانی که در یک آزمون مشترک شرکت کرده بودند در دو سایت اینترنتی جداگانه، انتخاب رشته کرده و روند سنجش و گزینش آنها نیز به صورت جداگانه انجام گرفت و نتایج نهایی نیز در دو سایت اینترنتی سازمان سنجش و مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد.


**پذیرش بدون کنکور دانشجو در 95 درصد رشته های دانشگاه آزاد

«ناصر اقبالی» رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در آزمون سال 92 طی نشست مطبوعاتی اعلام کرد که پذیرش دانشجو در حدود 95 درصد رشته های این دانشگاه به صورت بدون کنکور صورت می پذیرد و فقط برای پنج درصد رشته های باقیمانده که اغلب جزو رشته های علوم پزشکی قرار دارند کنکور برگزار می شود.


**ساز جدایی دانشگاه آزاد از آزمون سراسری از مهرامسال کوک شد

نخستین زمزمه های جدایی کنکور رشته های پزشکی دانشگاه آزاد از آزمون سراسری در 21 مهرماه امسال در دیدار «حمید میرزاده» سرپرست دانشگاه آزاد با «باقر لاریجانی» رییس شورای راهبردی علوم پزشکی این دانشگاه به گوش رسید.

میرزاده با بیان اینکه بررسی کارشناسان نشان می دهد ادغام آزمون رشته های پزشکی دانشگاه آزاد با کنکور سراسری به صلاح مردم و متقاضیان دانشگاه نیست، پیشنهاد تفکیک آزمون دانشگاه آزاد از آزمون سراسری را مطرح کرد.

اگر توجیه مسوولان دانشگاه آزاد برای جداسازی کنکورشان از آزمون سراسری، ویژگی خاص و ماهیت رشته های علوم پزشکی باشد باید این نکته را یادآورشد که در دوران برگزاری کنکور از دهه های گذشته تاکنون همواره داوطلبان رشته های علوم پزشکی تمام دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با داوطلبان دیگر رشته های دانشگاهی در آزمون سراسری سازمان سنجش شرکت می کنند و هیچگاه وزارت بهداشت، مدعی برگزاری آزمون سراسری جداگانه برای رشته های پزشکی نبوده و نیست.



**برگزاری آزمون جداگانه دانشگاه آزاد داوطلبان را به زحمت می اندازد

از سوی دیگر، رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در سخنانی، هدف از اجرای آزمون مستقل دانشگاه آزاد را در جهت خواسته داوطلبان عنوان می کند و می گوید: داوطلبان ترجیح می دهند که شانس خود را در دو آزمون امتحان کنند.

اقبالی همچنین با یادآوری اینکه تعداد رشته های دانشگاه آزاد که کنکور در آنها برگزار می شود بسیار اندک است، توضیح می دهد: به همین دلیل، کنکور دانشگاه آزاد در همه شهرهای کشور برگزار نخواهد شد.

به عقیده کارشناسان، با این اوصاف و با فرض براینکه خواسته مسوولان دانشگاه آزاد برای برگزاری آزمون مستقل، عملی شود شاهد به سختی افتادن داوطلبان خواهیم بود چراکه بسیاری از آنها مجبورند برای شرکت در آزمون به حوزه های امتحانی که چه بسا در مسافت های دور از محل سکونت آنها واقع شده مراجعه کنند.


**اختیارات هیات امنای دانشگاه آزاد تا کجاست؟

مسوولان دانشگاه آزاد، جداسازی کنکور دانشگاه آزاد از آزمون سراسری را مصوبه هیات امنای این دانشگاه خوانده و اعلام کردند از سال 93 ثبت نام و برگزاری آزمون متقاضیان رشته های علوم پزشکی و رشته های پرمتقاضی دانشگاه آزاد از طریق مرکز آزمون این دانشگاه و مستقل از سازمان سنجش صورت خواهد گرفت.

حال این پرسش مطرح می شود که هیات امنای دانشگاه آزاد که سالیان سال در آموزش عالی فعالیت داشته و با قوانین و مقررات مربوطه و همچنین دایره اختیارات خود آشنایی کاملا دارند با چه توجیهی در آستانه فرا رسیدن فصل ثبت نام داوطلبان، مطالب اینچنینی را مطرح کرده و ذهن داوطلبان را مشغول می کنند.


**جداسازی کنکور دانشگاه آزاد از آزمون سراسری کاملا منتفی است

به دنبال طرح مطالب یادشده، رییس کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی نیز همچون دیگر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، این کار را غیرقانونی خواند و می گوید: بحث برگزاری کنکور دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل از آزمون سراسری دانشگاهها کاملا منتفی است.

«رضا صابری» در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه برگزاری کنکور غیرمتمرکز برای پذیرش دانشجو کاملا منتفی است، می افزاید: در شرایطی که بیش از 90 درصد رشته های دانشگاه آزاد، پذیرش دانشجو به صورت بدون کنکور دارد برگزاری آزمون مستقل برای رشته های باقیمانده اصلا موضوعیت ندارد.

وی یادآورمی شود: در قانون سنجش و پذیرش دانشجو که به تصویب مجلس رسیده و امسال به دانشگاه ها ابلاغ شده، سازمان سنجش آموزش کشور وظیفه سنجش دانشجو برای تمام دانشگاه های کشور را برعهده دارد و دانشگاه ها مستقلا نمی توانند کنکور جداگانه برگزار کنند.

قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در 10 شهریورماه 92 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تایید شورای نگهبان، در تاریخ هشتم مهرماه امسال از سوی دکتر روحانی، رییس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه های علوم و بهداشت ابلاغ شد.

در این قانون به صراحت آمده که مسوولیت سنجش و وظیفه هماهنگی در امر پذیرش داوطلبان بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و تعیین روش پذیرش دانشجو در دانشگاه براساس ظرفیت رشته محل ها و تقاضای داوطلبان به صورت سالانه تعیین و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور قبل از ثبت نام اعلام می شود.

کلمات کلیدی : کنکور کنکور 94 95 کنکور دانشگاه آزاد کنکور سراسری برنامه ریزی کنکور برنامه ریزی کنکور سراسری برنامه ریزی کنکور آزاد برنامه ریزی رتبه برتر کنکور برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور جدول برنامه ریزی رتبه تک رقمی کنکور برنامه کنکور 94 برنامه ریزی کنکور سراسری94 برنامه ریزی کنکور ازاد94 کتب کمک درسی کنکور منابع کنکور منابع کنکور94 منابع کنکور ریاضی 94 منابع کنکور تجربی94 منابع کنکور انسانی منابع کنکور انسانی 94 منابع تست کنکور منابع تست کنکور94 تست کنکور تست کنکور94 تست کنکور ریاضی تست کنکور ریاضی94 تست کنکور تجربی تست تجربی94 تست کنکور تجربی94 تست انسانی94 تست کنکور انسانی منابع تست انسانی منابع تست کنکور انسانی94 لیست منابع کنکور94 زمان ثبت نام کنکور زمان ثبت نام کنکور94 زمان ثبت نام کنکور94 زمان نحوه ثبت نام کنکور زمان نحوه ثبت نام کنکور94 زمان چگونگی ثبت نام کنکور94 تاریخ زمان نحوه ثبت نام کنکور 94 نحوه ثبت نام کنکور 94 مدارک ثبت نام کنکور94 مدارک لازم کنکور94 جزییات ثبت نام کنکور94 زمان ازمون کنکور94 زمان کنکور94 زمان برگزاری ازمون94 برنامه رتبه برتر ازاد 94 برنامه رتبه برترازاد94 برنامه ریزی رتبه های برتر کنکورازاد94 برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور93 برنامه ریزی رتبه 1 کنکور سراسری برنامه ریزی رتبه های اول کنکور نمونه سوالات کنکور دانلود نمونه سوال کنکور نمونه سوال کنکور94 نمونه سوال کنکور 94 دانلود نمونه سوالات کنکور سراسری94 دانلود نمونه سوالات کنکور سراسری93 دانلود نمونه سوال 10 سال اخیر کنکور سوالات کنکور 93 سوالات کنکور93 دانلود سوالات کنکور سراسری دانلود سوالات کنکور93 دانلود سوالات کنکور92 دانلود سوالات کنکور 92 93 تست معتبر کنکور تست معتبر کنکور سراسری کتب تست کنکور کتب منابع کنکور حذفیات کنکور حذفیات کنکور94 تست کتابهای جدید کنکور تغییرات کنکور اصول برنامه‌ريزي کنکور برنامه ریزی كامل براي موفقيت در كنكور 94

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه