تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

شرایط دریافت بورسیه آلمان چیست؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۱/۲۸     بازدید :    ۱۵۶۰

شرایط دریافت بورسیه آلمان چیست؟

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی بورسیه

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

شرایط دریافت بورسیه آلمان چیست؟

دانشگاه های آلمان به دلیل کیفیت بسیار بالای آموزشی این دانشگاه ها و رتبه بالای دانشگاه های آلمان در رنکینگ‌های جهانی، همیشه مورد استقبال گسترده علاقمندان به تحصیل بوده است.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های آلمان، فرد می بایست دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه های سراسری داخل کشور بوده و یا قبولی آزمون سراسری را داشته باشد. به عبارت دیگر صرفاً با داشتن دیپلم و یا پیش دانشگاهی در اکثر موارد نمی توان مستقیم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان اقدام کرد. پس از اخذ پذیرش و ورود به آلمان، دانشجو می بایست یک دوره یکساله کالج (پیش دانشگاهی) را در دانشگاه‌های آلمان بگذراند و سپس تحصیل در رشته اصلی خود را آغاز کند.
 
نکته قابل توجه اینکه دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی و… که در سال سوم دوره کارشناسی مشغول به تحصیل هستند و یا از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، بدون گذراندن دوره کالج مستقیماً تحصیل خود را در مقطع کارشناسی آغاز کنند.
 
برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد، داشتن کارشناسی از دانشگاه های سراسری الزامی است و چنانچه دانشجو دارای مدرک لیسانس از دانشگاه های غیر سراسری مثل آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی، و… باشد، برای ورود مستقیم به دوره کارشناسی ارشد می بایست دارای سوابق تحصیلی عالی باشد. با این حال تصمیم نهایی در خصوص پذیرفتن و یا رد کردن فارغ‌التحصیلان دانشگاه های مختلف مستقیماً توسط دانشگاه ها اتخاذ می شود.
 
تحصیل در دانشگاه‌های آلمان، با وجود تنوع رشته‌ها و امکانات مناسب، با دشواری‌هایی نیز همراه است. آنچه برای متقاضیان خارجی علاقه‌مند به تحصیل در آلمان، در وهله اول حائز اهمیت است، تامین مالی  است. علاوه بر کارهای دانشجویی با حقوق ماهی ۴۰۰ یورو، راه آسان‌تری نیز برای تامین مخارج زندگی وجود دارد و آن دریافت بورس تحصیلی است.
 
 
8 موسسه برای حمایت مالی از دانشجویان خارجی
 
در آلمان هشت موسسه وجود دارد که عمده فعالیتشان مربوط به حمایت مالی از دانشجویان خارجی است. این موسسات ممکن است، وابسته به یک حزب سیاسی در آلمان باشند یا گروهی مذهبی را نمایندگی کنند.  از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان، می‌توان به نمرات خوب در مقطع کارشناسی، اتمام تحصیل در موعد مقرر و همچنین شرکت در سمینارهایی که از سوی موسسه مورد نظر برگزار می‌شود، اشاره کرد.
 
بورسیه آلمان
 
«بورسیه آلمان» عنوان نوعی از کمک هزینه‌ی مالی برای دانشجویان دانشگاه‌های آلمان است که از سال ۲۰۱۱ میلادی از سوی دولت این کشور و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تامین و به متقاضیان داده می‌شود.
 
طبق آماری که به تازگی منتشر شده است، تعداد دریافت‌کنندگان «بورسیه آلمان» (Deutschlandstipendium) در سال جاری به ۱۴ هزار دانشجو رسیده که در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
 
دانشجویان متقاضی «بورسیه آلمان» در صورت موافقت با درخواست‌شان ماهانه مبلغ ۳۰۰ یورو از سوی دانشگاه دریافت خواهند کرد. آن چه درباره دریافت «بورسیه آلمان» اهمیت دارد، توجه به این نکته است که درخواست بورسیه پس از ثبت نام متقاضی در دانشگاه بررسی خواهد شد و نه پیش از ورود دانشجو به دانشگاه.
 
«بورسیه آلمان» در سال ۲۰۱۱ به مرحله اجرا درآمد. وزیر علوم پیشین آلمان در ابتدای طرح این برنامه اعلام کرد بود که قصد دارد، حدود ۸ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های آلمان را زیر پوشش این برنامه حمایتی قرار دهد.
 
حال با گذشت دو سال از راه اندازی بورسیه آلمان، بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ دانشجو در سراسر آلمان از آن استفاده می‌کنند.
 
 
شرایط دریافت بورسیه
 
شرط اولیه برای دریافت این بورسیه کسب نمرات ممتاز از دانشگاه، انجام فعالیت‌های پژوهشی و کسب نمرات ممتاز در مقاطع تحصیلات متوسطه است. نکته قابل توجه دیگر در مورد "بورسیه آلمان" این است که این کمک هزینه برخلاف برخی از بورسیه‌های تحصیلی که تنها شامل دانشجویان آلمانی می‌شود، به دانشجویان خارجی نیز تعلق می‌گیرد.
 
علاوه بر این برخی از کمک هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را متعهد می‌کند که بخشی از میزان کمک دریافتی را پس از پایان دوران تحصیل بازپرداخت کنند، این درحالی است که «بورسیه آلمان» جزو وام‌هایی نیست که بازپرداخت داشته باشد و دانشجویان دریافت‌کننده بورسیه‌، تعهدی نسبت به آن پس از پایان دوران تحصیلات‌شان نخواهد داشت.
 
امکان تمدید بورسیه 
 
در صورت توافق با درخواست دریافت «بورسیه آلمان» دانشجویان به مدت حداقل دو ترم تحصیلی ماهانه مبلغ ۳۰۰ یورو دریافت خواهند کرد. دانشگاه پس از پایان این دوره یک ساله، شرایط علمی و شغلی دانشجو را بررسی کرده و در صورت امکان، مدت دریافت «بورسیه آلمان» را تمدید خواهد کرد.
 
متقاضیان دریافت «بورسیه آلمان» باید پیش از هر چیز از طریق نهادهای مسئول در دانشگاه مطلع شوند که آیا دانشگاه محل تحصیل آن‌ها عضو شبکه اهدای «بورسیه آلمان» است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شرایط ویژه هر دانشگاه برای اهدای «بورسیه آلمان» به داوطلبان، بهترین راه مکاتبه و مراجعه مستقیم به دانشگاه است.
 
تصمیم‌گیری در مورد این که آیا متقاضی دریافت «بورسیه آلمان» از شرایط لازم برخوردار است نیز برعهده دانشگاه است.
 
بورسیه‌ (DAAD)
 
مرکز تبادلات آکادمیک آلمان امسال نیز برای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس در رشته های مختلف ، بورسیه ای را در نظر گرفته است. این بورس برای فارغ التحصیلان دوره کارشناسی (لیسانس) بوده و برای دوره کارشناسی ارشد حداکثر برای مدت 2 سال ارائه می شود.
از میان رشته های ارائه شده تنها سه رشته برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد علاقه‌مند به تحصیل در دوره دکتراست.
درخواست کنندگان این بورس باید دارای  تجربه کاری حداقل به مدت 2 سال در حوزه های مرتبط با رشته تحصیلی و حتی‌الامکان در وزارتخانه ها، مراکز و سازمان های دولتی و اتاق های بازرگانی و صنعتی باشند.
شما برای اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه اعزام دانشجو به کشور های مختلف  می توانید سوالات و مشکلات خود را یا مشاوران سامانه صدای مشاور تحصیلی در میان بگذارید

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه