تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونه در آزمون نظام مهندسی موفق شویم؟2


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۲/۵     بازدید :    ۲۳۸۶

چگونه در آزمون نظام مهندسی موفق شویم؟2

سامانه صدای مشاور تحصیلی

مشاوره دهنده تخصصی آزمون نظام مهندسی

برای تماس با مشاورین ما با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 چگونه در آزمون نظام مهندسی موفق شویم؟2

در ادامه سلسله مقالات ، روش مطالعه صحیح برخی منابع آزمون نظام مهندسی را توضیح می دهیم . این روش منحصر بفرد نیست و شما می توانید با هر روش ابداعی دیگری که ارتباط بهتری برقرار می کنید، خود را برای آزمون آماده کنید . این مقاله اختصاص دارد به روش مطالعه کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان  که در تمام رشته ها بجز عمران محاسبات و طراحی معماری از آن سوال طرح می شود .

روش مطالعه کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 74

در ابتدا خاطر نشان می سازد که این کتاب در سال 90 ویرایش شده است لذا شما باید آخرین ویرایش این کتاب را در اختیار داشته باشید و با خود سر جلسه آزمون ببرید. سعی کنید اصل کتاب را تهیه نمایید ولی اگر بنابر دلایلی موفق به خرید کتاب نشدید و خواستید از نسخه پی دی اف آن پرینت بگیرید حواستان باشد که نسخه ویرایش 90 آن را پرینت بگیرید . باز هم  توصیه ما تهیه اصل کتاب است که  در کتابفروشی های معتبر یافت می شود .تعداد سوالاتی که از این کتاب طرح خواهد شد  حدود دو تا سوال است و ممکن است تا یک سوال کمتر یا بیشتر نیز طرح شود .

کتابی را که در دست دارید شامل سه بخش کلی است :

در بخش نخست قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بیان می کند و در بخش دوم کتاب به آئین نامه های اجرایی آن می پردازد ودر بخش آخر نیزالحاقات و مصوبات جدید را اضافه نموده است .

داوطلبان ورود به حرفه سازمان نظام مهندسی می توانند از خواندن قوانین و مقررات مربوط به نظام کاردانی صرفنظر کنند . زیرا تابحال برای آزمون نظام مهندسی از موارد نظام کاردانی سوالی طرح نشده است ولی داوطلبان آزمون نظام کاردانی که همزمان با همین آزمون برگزار می شود نمی توانند از خواندن بخش قانون نظام مهندسی صرفنظر کنند و بهتر است کتاب را کامل بخوانند . .

اما بخش مهم این کتاب قسمت آخر و یا همان الحاقات آن است . قبل از اینکه شروع به خواندن کتاب کنید توصیه ما این است که ابتدا اصلاحات و الحاقیات و حذفیات کتاب را اعمال کنید .

 برای این منظور ابتدا باید تک تک مصوباتی که در قسمت آخر آمده را مطالعه و در بخش مربوطه داخل کتاب اصلاح نمایید . چه بسا سوالی که بدون اعمال این الحاقات پاسخش را با اطمینان از روی کتاب می زنید و پس از بیرون آمدن از جلسه متوجه می شوید که آن سوال الحاقیه داشته و شما آن را اعمال نکرده بودید . برای نمونه سوال اول آزمون رشته برق شهریور 91 دقیقا چنین موردی بوده است 

پس از اعمال الحاقیات و حذفیات و سایر مصوبات به داخل کتاب اکنون شما باید کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بدقت مطالعه کنید . خواندن این کتاب علاوه بر اینکه حداقل دو سوال در آزمون دارد شما را با سازمانی که قرار است در آن مشغول فعالیت شوید آشنا می سازد و قوانین و مقررات و حقوق و وظایف سازمان آتی خود را بهتر می شناسید . پس حتما این کتاب را یکبار هم شده با دقت بخوانید .
 

برخی از داوطلبان در هنگام مطالعه عادت دارند زیر مطالب مهم خط بکشند ، برخی با ماژیک مارکر مطالب را متمایز می کنند و برخی هم روش دیگری دارند . هر روشی که راحت هستید را انتخاب کنید اما همواره  دو نکته را در نظر داشته باشید :

 اول اینکه این کتاب قانون است و  سطر به سطرش می تواند سوال باشد .

 دوم اینکه یادتان باشد شما در آزمون جزوه باز شرکت می کنید بنابراین نحوه مطالعه شما باید مختص این آزمون باشد و قرار نیست کل قانون نظام مهندسی را حفظ کنید چه اگر حفظ هم باشید بهتر است برای اطمینان خاطر، سر جلسه یکبار دیگرتوسط کتاب از پاسخ خود مطمئن شوید . بنابراین هر روشی که برای مطالعه اتخاذ می کنید باید مبتنی بر جستجوی ساده و سریع سر جلسه باشد و این مسئله را می توانید با آزمونهای آزمایشی بارها و بارها تمرین کنید تا از مفید بودن روش خود اطمینان حاصل کنید  .

تعدادی از دوستان روش لیبل گذاری را می پسندند . یعنی لیبل هایی را در ابتدای هر بخش یا موضوع بنام همان موضوع نصب می کنند تا موقع نیاز توسط همان لیبل خیلی سریع به موضوع مورد سوال برسند . برخی از دوستان از روش خلاصه نویسی استفاده می کنند که البته در مورد مباحثی مثل قانون نظام مهندسی روش خوبی نیست زیرا قانون را که نمیشود خلاصه کرد !

برخی از دوستان یک فهرست اول کتاب اضافه می کنند و آدرس سرفصلها و زیر بحث هایی که در فهرست بندی کتاب نیامده خودشان از نو فهرست بندی می کنند تا در یافتن پاسخ سریعتر بتوانند عمل کنند .

هرکدام از روشهای فوق مزایا و معایبی دارند و انتخاب روش بسته به خودتان است که با کدام یک راحتتر هستید اما یک روش دیگری هم وجود دارد که توصیه ما به شما این است : استفاده از واژگان کلیدی . در قسمت بعدی  مقاله این روش را بطور کامل و با مثال کاربردی  توضیح خواهیم داد .


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه