تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

سطح علمی دانشگاه اصفهان


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۱۲     بازدید :    ۱۲۶۱

سطح علمی دانشگاه اصفهان

--------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

 مشاوره دهنده تخصصی معرفی رشته های دانشگاهی

مشاور تخصصی انتخاب رشته

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

..........................................................

سطح علمی دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان يکی از قديمی‌ترين مراکز علمي و فرهنگی کشور در سال ١٣٢٥ تأسيس شد و اکنون به عنوان يکی ازدانشگاه‌های مادر به فعاليت‌های علمي خود در زمينه‌های مختلف آموزشي و پژوهشي ادامه می‌دهد.

پايه دانشگاه اصفهان در بدو تاسيس با ایجاد آموزشگاه عالی بهداری و ظرفیت 55 دانشجو گذاشته شده و سپس به ترتیب، دانشكده پزشكی در سال 1329 با 54 دانشجو، دانشكده داروسازی در سال 1336 با 14 دانشجو، دانشكده ادبیات در سال 1337 با 145 دانشجو، دانشكده علوم در سال 1343 با 21 دانشجو و دانشسرای تربیت دبیر در سال 1344 دایر شد. در 16 شهریور ماه سال 1346 دانشگاه اصفهان صورت نوینی به خود گرفت و به تدریج سایر دانشكده‌های پزشكی، داروسازی و سایر دانشكده‌های وابسته به پزشكی، از دانشگاه اصفهان جدا گردید.

دانشگاه اصفهان تا کنون 78364 دانش آموخته داشته است. در حال حاضر 16553 دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلی کارشناسي، کارشناشي ارشد و دکتري ( 3708 دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد و 745 دانشجو در مقطع دکتری) در قالب 10 دانشکده‌ي ادبيات و علوم انساني، تربيت بدني و علوم ورزشي، زبان‌های خارجي، علوم پايه، اقتصاد و علوم اداری، روانشناسي و علوم تربيتي، فني و مهندسي و علوم رياضی و کامپيوتر مرکز خوانسار در 40 گروه آموزشي در اين دانشگاه مشغول به تحصيل‌اند. دانشگاه اصفهان 442 عضو هيأت علمي دارد که 18 نفر از آنها در مرتبه‌ي علمي استادي، 60 نفر در مرتبه‌ي دانشياري و 266 نفر در مرتبه‌ي استادياري هستند.

دانشگاه اصفهان در امور بين الملل بسيار فعال بوده و با بيش از ٢٠ دانشگاه از کشورهاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، روسيه، روماني، اسپانيا، سوريه، اردن، عربستان، قزاقستان و غيره همکاري‌هاي علمي و بين المللي و با برخي از دانشگاه‌هاي معتبر دنيا ارتباط مستمر دارد. دانشگاه اصفهان در گروه‌هاي آزمايشي علوم تجربي، علوم انساني، علوم رياضي، فني و مهندسي و زبان هاي خارجي از طريق آزمون سراسري دانشجو مي پذيرد.

 

اين دانشگاه یکی از دو دانشگاه بزرگ دولتی شهر اصفهان است. موقعیت فیزیکی این دانشگاه به گونه‌ای است که در مجاورت دروازه شیراز قرار گرفته‌ و با وسعت 4 میلیون متر مربع از بزرگ ترین دانشگاه‌های ایران است. پس از تصویب قانون تأسیس وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۶۲ دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و بهداشت دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان مستقل از دانشگاه اصفهان شناخته شد.

 

 

 

معرفي دانشكده­هاي دانشگاه اصفهان

 

دانشکده فناوري هاي نوين

فناوري هاي نوين بعنوان فناوري هاي کليدي و محور توسعه پايدار، از مهمترين يافته هاي انسان در عصر حاضر و راهگشاي مشکلات بشريت در هزاره سوم مي باشند و موقعيت کشورها نسبت به يکديگر در گرو امکانات بالقوه و توانايي آنها در حيطه علوم و فناوري هاي نوين است. با توجه به جايگاه و اهميت فناوري هاي نوين در آينده کشورمان ايران، در اين راستا دانشکده فناوري هاي نوين دانشگاه اصفهان کار خود را با سه گروه آموزشي مهندسي هسته اي، مهندسي زيست فناوري (بيوتكنولوژي) و مهندسي نانوفناوري در سال 1387 آغاز نمود. گروه هاي آموزشي مهندسي هسته اي و مهندسي زيست فناوري از سال 87 پذيراي دانشجوي مقطع کارشناسي ارشد گردیدند. گروه آموزشي مهندسي نانو فناوري نيز اولين دوره دانشجويان کارشناسي ارشد خود را از مهر ماه 88 آغاز نمود.گروه آموزشی مهندسی انرژی نیز از پاییز 90در گرایش مهندسی انرژی های تجدید پذیر توانست دانشجو جذب نماید.این در حالیست که در چشم انداز آینده دانشکده علوم وفناوریهای نوین گروه هایی مانند مهندسی سامانه های هوشمند ، گروه آموزشی فناوریهای علوم زمین و گروه آموزشی مهندسی راهبرد دانش و فناوری در دست راه اندازی می باشد.

 

 

 

 

 

دانشكده فني و مهندسي

دانشكده فني و مهندسي در سال 1367 با صدور مجوز از طرف شوراي گسترش دانشگاههاي وزارت فرهنگ و آموزش عالي (وزارت علوم ، تحقيقات و فن آوري) با سه رشته در مقطع كارشناسي : مهندسي كامپيوتر(نرم افزار)، مهندسي كامپيوتر(سخت افزار)و مهندسي عمران (نقشه برداري) و تعداد 7 عضو هيئت علمي و 170 نفر دانشجو آغاز بكار نمود . در حال حاضر اين دانشكده با داشتن 3 مقطع دكترا و 8 مقطع كارشناسي ارشد و 10 مقطع كارشناسي فعاليت دارد.

تعداد كل دانشجويان در سال 1386 ،1723 نفر و تعداد كل اعضاء هيئت علمي 60 نفر مي باشد. امكانات آموزشي و كمك آموزشي دانشكده شامل 28 آزمايشگاه : 10 آزمايشگاه گروه مهندسي الكترونيك ، 9 آزمايشگاه گروه مهندسي كامپيوتر، 3 آزمايشگاه گروه مهندسي نقشه برداري، 4 آزمايشگاه گروه مهندسي شيمي، و 2 آزمايشگاه گروه مهندسي پزشكي و دو سايت جهت انجام پروژه هاي دانشجويان كارشناسي و نيز سايتهاي متعدد جهت دانشجويان تحصيلات تكميلي رشته هاي مختلف مي باشد.

 

دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي

اين دانشكده در سال 1348 تاسيس گرديد و يكي از قديمي ترين دانشكده هاي دانشگاه اصفهان است. اين دانشكده در سطوح كارشناسي و كارشناسي ارشد و دكترا دانشجو مي پذيرد و با پنج گروه آموزشي بطور تمام وقت فعاليت دارد. از اين مجموعه، گروه علوم تربيتي باسابقه تر و بزرگتر از بقيه است، چهار گروه ديگر شامل روانشناسي، مشاوره، علوم كتابداري و کودکان با نيازهای خواص است. همه گروهها در يك ساختمان مستقر هستند كه در بخش پائيني محوطه اصلي دانشگاه واقع شده است. دانشكده به طور مداوم به توسعه و آموزش و پرورش عمومي و خدمات اجتماعي در استان اصفهان مدد رسانده است. دانشكده به تحقيقات توجه بسيار دارد و اين توجه در دوره هاي تكميلي (كارشناسي ارشد و دكترا) در پروژه هاي تحقيقاتي اعضاي هيات علمي دانشكده تجلي مي يابد.

 

 

دانشکده علوم اداری و اقتصاد

دانشکده علوم اداری و اقتصاد در سال 1356 به عنوان يكي از دانشکده‌های دانشگاه اصفهان فعاليت خود را با سه گروه آموزشی اقتصاد، مديريت و حسابداری آغاز نمود.

در سال 1369 گروه علوم‌سياسي در اين دانشکده راه‌اندازي گرديده و در سال 1380 گروه حقوق به اين دانشکده ملحق شد.

اکنون اين دانشکده پس از گذشت سه دهه با 5 گروه آموزشی اقتصاد، مديريت، حسابداری، علوم‌سياسي و حقوق با بيش از 80 نفر عضو هيأت‌علمی و بالغ بر  2900  نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشغول انجام فعاليتهاي آموزشی و پژوهشی می باشد که در این میان گروه‌های اقتصاد، مديريت و علوم‌سیاسی علاوه بر دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مجری دوره دکتری نيز  می‌باشد.

به لحاظ موقعيت جغرافيايي دانشگاه اصفهان و استقرار اکثر صنايع مادر در اين استان، اعضاي هيأت‌علمی اين دانشکده در ارائه خدمات تحقيقاتي و مشاوره‌ای به صنايع و کارخانجات و مراکز علمی‌تحقيقاتي در سطح استان مشارکت فعالی دارند.

واحدهای تابعه دانشکده علوم اداری و اقتصاد ، کتابخانه آزادگان، مرکز اطلاع رسانی دانشکده،  دفتر مجله اختصاصي دانشکده علوم اداری و اقتصاد و پژوهشكده علوم اداري و اقتصاد  می باشند.

 

دانشكده علوم

دانشكده علوم، كه درميان دانشكده‌‌‌هاي دانشگاه اصفهان بزرگترين دانشكده مي‌باشد، در سال 1343 هجري شمسي تأسيس شد. اين دانشكده شامل 6 گروه آموزشي است : گروه آمار، رياضي، زمين شناسي، زيست شناسي، شيمي و  فيزيك.

در ابتدا گروه‌هاي آموزشي به صورت متمركز در ساختمان اصلي مستقر بودند و طي گذشت زمان با افزايش تعداد رشته‌ها، دانشجويان، اساتيد و امكانات آموزشي، اكثرگروهها به ساختمان مستقلي انتقال يافتند، از جمله گروه شيمي، فيزيك، زمين شناسي و زيست شناسي كه هم اكنون در ساختمانهاي مجزايي قرار دارند و هريك داراي امكانات آموزشي وآزمايشگاههاي مجهز هستند واساتيد مجربي در آنجا مشغول به كار مي‌باشند. درآينده اي بسيار نزديك گروههاي رياضي و آمار نيز در ساختمانهاي مستقل از هم به كار خود ادامه خواهند داد.

دانشكده علوم دانشگاه اصفهان كه يكي ازدانشكده‌هاي پيشتاز در امور علمي و پژوهشي كشور مي‌باشد، ژورنالي دو زبانه ( فارسي – انگليسي ) شامل مقالات پژوهشي منتشر مي‌كند كه حاصل پژوهش‌هاي اعضاي هيئت علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي اين دانشكده مي‌باشد.

ذكر اين نكته  باعث افتخار است كه تاكنون دو تن از اعضاي هيئت علمي اين دانشكده در دو سال متوالي عنوان دانشمند برتر مقالات  ISI   را در جهان از آن خود كرده‌اند.

 

 

دانشكده زبانهاي خارجي

دانشـكده زبـانـهاي خـارجي درسال 1353 بعنوان يك دانشكده مستقل تاسيس گرديد. گروههاي آموزشي دانشكده زبانهاي خارجي عبارتند از: زبان وادبیات انگلیسی، زبان وادبیات عربي، زبان وادبیات فرانسه، مترجمی آلماني و ادبیات ارمني و گروه زبانشناسی می باشد. گروه زبان انگليسی(قديمی ترين گروه دانشکده)درسال 1337، زبان وادبيات فرانسه درسال 1338، گروه ارمنی شناسی درسال 1339، گروه زبان وادبيات عربی درسال 1341، گروه زبان وادبيات آلمانی درسال 1373 و همچنين گروه زبان شناسی درسال 1385 تاسيس گرديدند.

تعداد کل دانشجویان در سال 1390 در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري 1352 نفر می باشند.

 

 

دانشکده تربيت بدني

دانشکده تربيت بدني در حال حاضر داراي يک گروه آموزشي تحت عنوان تربيت بدني و علوم ورزشي مي باشد. اين گروه در دو مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد به تربيت دانشجو مشغول است.

به طور کلي در دوره کارشناسي 20 واحد عمومي و 120 واحد اختصاصي وجود دارد. حدود 30 درصد از واحد هاي اختصاصي به صورت عملي و مابقي به صورت تئوري ارائه مي شود. دوره کارشناسي ارشد در چهار گرايش ارئه شده و حدود 38 واحد درسي را شامل مي شود.

 

 

 

 

دانشكده ادبيات و علوم انساني

نظر به سوابق علمي و فرهنگي و اهميت تاريخي شهر اصفهان‌، در پاسخ به خواست مردم ‌فرهنگ دوست و ادب پرور اصفهان‌، هيئت دولت در مهرماه 1337 با تأسيس دانشكده ادبيات درشهر اصفهان موافقت كرد و با اينكه امكانات كم و كادر آموزشي ناكافي بود از اوايل دي ماه 1337 اين دانشكده با دو رشته‌زبان و ادبيات فارسي و ادبيات انگليسي گشايش يافت‌.

در سال 39-1338 رشته‌هاي فلسفه‌، علوم تربيتي و زبان و ادبيات ارمني نيز در دانشكده به دو رشته قبلي افزوده شد و در سال تحصيلي 42-1341 رشته زبان و ادبيات عرب نيز داير گرديد؛ درهمين سال دبيرخانه دانشگاه اصفهان شكل گرفت و فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي آن با مديريتي‌واحد  به كار خود ادامه داد. در سال 1345 رشته تاريخ تأسيس گرديد در همان سال رشته‌جغرافيا نيز به رشته‌هاي قبلي افزوده شد.

در سال 1347 ساختمان موقت دانشكده ادبيات آماده بهره‌برداري‌شد و با رشته‌هاي زبان و ادبيات فارسي‌، زبان و ادبيات انگليسي‌، فلسفه‌، علوم تربيتي‌، زبان وادبيات ارمني‌، زبان و ادبيات عرب‌، تاريخ و ايران شناسي‌، جغرافيا، زبان و ادبيات فرانسه‌،پاكستان‌شناسي و زبان اردو گشايش يافت‌. در همين سال دوره ليسانس شبانه نيز شروع به كار كرد.در سال 1348 گروه علوم اجتماعي داير گرديد.

در سال تحصيلي 54-1353 رشته زبان و ادبيات آلماني نيز به گروه زبانهاي خارجي افزوده‌شد. در سال 1349 پس از تأسيس دانشكده علوم تربيتي‌، رشته فلسفه به آن دانشكده منتقل‌گرديد و مجموع رشته‌هاي دانشكده ادبيات علوم انساني در چهار گروه آموزشي به شرح زير اداره‌مي‌شد:

1- گروه زبان و ادبيات فارسي                           2- گروه علوم اجتماعي و جغرافيا

3- گروه زبانهاي خارجي                                   4-گروه تاريخ و ايران شناسي

 

در سال 1355 دانشكده زبانهاي خارجي تأسيس گرديد و گروه زبانهاي خارجي به آن دانشكده انتقال يافت‌. در سال 1353 رشته‌هاي علوم اجتماعي و جغرافيا از يكديگر تفكيك گرديد و هر يك به گروه مستقلي تبديل گرديد. در سال 1367 رشته فلسفه مجدداً به دانشكده ادبيات و علوم‌انساني منتقل گرديد و فعاليت خود را در مقطع كارشناسي فلسفه و با سياست توسعه طولي آن درمقطع كارشناسي ارشد و دكتري آغاز نمود.

گروه حقوق دانشگاه اصفهان از سال تحصيلي 75-74 در مقطع كارشناسي آغاز به كار نموده‌و در بهمن 1374 اولين دوره دانشجويان خود را به صورت شبانه پذيرفت‌. اولين دوره فارغ‌التحصيلان مقطع كارشناسي گروه حقوق دانشگاه اصفهان در بهمن ماه 1378 فارع التحصيل‌گرديدند. اين گروه بر اساس هماهنگي‌هاي بعمل آمده با رئيس محترم دانشگاه از نيمسال تحصيلي‌اول 81-1380 به دانشكده علوم اداري و اقتصاد منتقل گرديد.

ساختمان جديد دانشکده ادبيات و علوم انساني در سال 1375 در مساحت 17000 متر مربع با ظرفيت بيش از 2500 دانشجو افتتاح گرديد.

اين دانشکده در حال حاضر با هفت گروه آموزشي شامل: گروه زبان و ادبيات فارسي، گروه علوم قران و حديث، گروه تاريخ، گروه فلسفه وكلام اسلامي، گروه فلسفه، گروه علوم اجتماعي، و گروه معارف، با 96 عضو هيات علمي ثابت (4 استاد- 18 دانشيار-64 استاديار- 10 مربي) و با بيش از 2839 دانشجو در سه مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد و دکتري در دو نوبت شبانه و روزانه و با بيش از 28 گرايش مختلف و با تعداد 40 کارمند مشغول فعاليت آموزشي و پژوهشي مي باشد.

 

 

 

 

امکانات کلی دانشکده ادبيات و علوم انساني دانشگاه اصفهان عبارتند از:

33 کلاس درس

4  سايت کامپيوتري برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

یک مرکز شبکه و IT مجهز به فیبر نوری و سرور (Server) هاي قدرتمند که کل دانشکده را تحت پوشش قرار می دهد.

v               يك قطب علمي زبان و ادبيات فارسي

v               3 کتابخانه تخصصي با بيش از 100000 هزار جلد کتاب

v               يک مرکز اسناد و مجلات با بانک CD

v               6 مجله علمي و پژوهشي

v               6  انجمن علمي فعال

v               4  تشکل سياسي

v               يك  واحد کافه تريا

v               يک واحد امور نابينايان و جانبازان

v               2 نماز خانه

v               3 تالار جهت برگزاری کنفرانسها و تجمعات عمومی

 

 

شوراها و کميته هاي فعال در اين دانشکده، شوراي کتاب، شوراي آموزشي و پژوهشي دانشکده ، شوراي برنامه ريزي درسي، شوراي تحصيلات تکميلي و کميته ارتقاء مي باشد.

از جمله برنامه هاي اين دانشکده در سال تحصيلي جاري در بحث گسترش سطح علمي و پژوهشي ترغيب اعضاي محترم هيات علمي در توسعه و پيشبرد سطح پژوهشي و آماده سازي سريع سامانه نگين پژوهش اين دانشکده همچنين برنامه ريزي جهت برگزاري همايش ها و سمينارها و گارگاههاي آموزشي با همکاري انجمن هاي علمي و گروههاي آموزشي دانشکده و همچنين تبدیل گروه الهیات به دو گروه علوم قرآن و حدیث و فلسفه اسلامی و ايجاد گرايش هاي جديدي چون شيعه شناسي، جغرافيای پزشکي، جغرافياي توريسم، تاريخ علم، مهندسي فرهنگي، تاريخ فرهنگ و تمدن اسلامي، باستان شناسي و فلسفه علم، ادبیات پایداری در جهت توسعه مقطع تحصيلات تکميلي گروههاي آموزشي هفت گانه مي باشد. ارتقاي سطح علمي و بنيه پژوهشي اساتيد و دانشجويان اين دانشکده از طرحهاي مهم دانشکده است که به طور مرتب در جلسات آموزشي و پژوهشي که با حضور رياست دانشکده و معاونين و مديران گروهها مطرح و پيگيري مي گردد. ارتقاء مرتبه اساتيد و ايجاد قطب هاي علمي و پژوهشکده هايي مرتبط با اهداف دانشکده چون پزوهشکده غرب شناسي و همچنين توسعه فضاي آموزشي و استفاده از وسايل کمک آموزشي و توسعه روشهاي نوين آموزشي از جمله برنامه هاي اين دانشکده در جهت توسعه اهداف آموزشي خود مي باشد.

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه