تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

بخش هاي مختلف پايان نامه


تاریخ :    ۱۳۹۴/۴/۷     بازدید :    ۸۲۶

بخش هاي مختلف پايان نامه

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی پایان نامه

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

بخش هاي مختلف پايان نامه

صفحات مقدماتي: ترتيب صفحات به شرح زير مي باشد.

 

طرح روي جلد (به نمونه در بخش پيوست ها مراجعه شود). از بالاي صفحه تا پايين آن به ترتيب:

 

-آرم دانشگاه علوم پزشکي مشهد. (قلم Titrو 14)

 

-نام دانشکده پرستاري و مامايي (قلم Yagut و14)

 

-پايان نامه کارشناسي ارشد رشته .................................. گرايش ..................................( قلم Yagut و14)

 

-عنوان (قلم Yagut و14)

 

-عنوان پايان نامه (قلم Titrو و14)

 

-استاد راهنما (قلم Yagut و14)

 

-اساتيد مشاور و ارائه دهنده (قلم Yagut و14) و نام آنها (قلم Titrو14)

 

-ماه و سال (قلم Yagut و14)

 

-شماره (قلم Yagut و14)

 

-همين صفحه انگليسي هم تنظيم شود.

 

صفحه بسم ا... الرحمن الرحيم

 

صفحه عنوان : شبيه صفحه روي جلد خواهد بود و در انتهاي صفحه جمله:

 

«حق استفاده از مفاد پايان نامه براي دانشگاه علوم پزشکي مشهد دانشکده پرستاري و مامايي محفوظ است » نوشته شود.

 

صفحه صورتجلسه و تاييد هيات داوران

 

صفحه تقديم: فقط در يک صفحه و انتخاب فونت به عهده دانشجو است.

 

صفحه تشکر و قدرداني: تقدير و تشکر از کليه افراد و ارگانها تنها در يک صفحه باشد.

 

چکيده فارسي شامل: زمينه و هدف/ روش کار/ نتايج/ نتيجه گيري نهايي و واژه هاي کليدي مي باشد و بايد حداکثر 300 کلمه و حتي الامکان در يک صفحه باشد. در چکيده از اشاره به تاريخچه/ زمينه تحقيق/ توصيف تکنيک ها، بحث و ذکر منابع خود داري شود. (برابر الگوهاي پيشنها شده در قسمت پيوست). در زير هر چکيده 10-3 واژه کليدي بر اساس ليست MeSH انتخاب شود.

 

فهرست مطالب: شامل فصل اول/ دوم/ سوم/ چهارم/ پنجم/ منابع و مآخذ پيوست ها/ چکيده انگليسي/ صفحه عنوان به انگليسي

 

فهرست جداول: شامل شماره و عنوان جداول

 

فهرست نمودارها: شامل شماره و عنوان نمودار

 

فهرست شکل ها: در صورت نياز شامل شماره و عنوان شکل

 

متن اصلي پايان نامه:

 

فصل اول: شامل بيان مساله/ اهداف و فرضيه هاي پژوهشي/ تعريف متغير ها/ پيش فرض هاي پژوهش است.

 

بيان مساله:بيان مساله به معناي توصيف و توجيه موضوع پژوهش است. در اين قسمت بايد به اين سوال جواب داده شود که چرا مساله پژوهش مساله اي است که بايد مورد تحقيق علمي قرار گيرد. اصل کلي در بيان مساله رعايت يک روند منطقي است بطوريکه شروع آن با مشکل و ختم آن با هدف تحقيق مي باشد.

 

در بيان مساله معلوم مي شود که : بروز و شيوع مشکل چقدر است؟ چه کساني را در بر مي گيرد؟ اين موضوع از چه زماني و به چه ترتيبي در جامعه بصورت مساله در آمده و چه تحولي داشته است؟ دلايل احتمالي مشکل چيست؟ چه راه حل هايي تا کنون بکار رفته است؟ و تا چه اندازه موفق بوده است و چرا اين روش انتخاب شده است؟ همچنين در اين قسمت تحقيقات ديگران مرور مي شود و نواقص موجود مشخص مي گردد. لازم است عوارض ناشي از تداوم مشکل و فوايد ناشي از اجراي تحقيق و کاربرد آن به روشني مطرح گردد.

 

ضمناً منابع هر مطلبي که در اين فصل ارائه مي شود در متن با شماره مشخص شود.

 

اهداف: اهداف بايد صريح، روشن، بدون ابهام و واقع بينانه باشد و بصورت منطقي و با افعال رفتاري بيان شود. اهداف بايد با عنوان، يان مساله، فرضيه و سوالات پژوهش هماهنگ باشد.

 

فرضيه و سوالات: بصورت يک جمله خبري و حتي المقدور جهت دار نوشته شود و حاوي يک پيشگويي باشد و زيربناي علمي داشته باشد. در مطالعات توصيفي به جاي فرضيات سوالات تحقيق ذکر مي شود.

 

تعريف متغيرها: در تعريف نظري متغير ها بايد از يک مرجع معتبر استفاده نمود و به طور دقيق و واضح و با کلمات ساده آن را تعريف کرد. در تعريف عملي متغير بصورت واقعياتي قابل اندازه گيري با کلمات ساده و واضح بيان شود.

 

پيش فرض ها: جملاتي هستند که درستي و اعتبارشان پذيرفته شده است و احتياج به استدلال ندارند و مساله پژوهش بر اساس آن بنا نهاده شده است. بنا بر اصول پيش فرض ها، همه پديده ها دلايل پيشين دارند، حوادث طبيعي بر حسب تصادف نيستند و احتمالا بنا بر دلايلي هستند.

 

فصل دوم: شامل چارچوب پژوهش و مروري بر مطالعات است.

 

چارچوب پژوهش : مطالعات تحقيقي چارچوبي از دانش زمينه اي دارند که پايه هاي مطالعه را تشکيل مي دهد.همه مطالعات روي مدل پنداشتي يا تئوري پايه گذاري نمي شود،اما هر مطالعه اي يک چارچوب دارد اگر مطالعه بر اساس مدل پنداشتي ويژه اي طراحي شده باشد به آن چهارچوب پنداشتي مي گويند و اگر بر اساس تئوري خاصي برنامه ريزي شده باشد به آن چارچوب نظري مي گويند.

 

مروري بر مطالعات :مروري بر مطالعات به معناي جستجوي منابع اطلاعاتي مختلف به منظور دستيابي به جنبه هاي مختلف موضوع پژوهش است که براي محقق فرصتي فراهم مي سازد تا درک کند در اين زمينه چه کارهايي انجام شده و چه اطلاعاتي در اين زمينه وجود دارد و او بايد از کجا شروع کند و يا چه کاري و چگونه کار را انجام دهد. در حقيقت مروري بر مطالعات خلاصه اي از نکات اصلي، نتيجه گيري عمومي و خلاء موجود در مطالعات و کاربرد در تحقيق مي باشد. در هنگام سازمان دهي مرور مطالب، اول بحث را به مطالعاتي که حداکثر ارتباط را با مطالعه حاضر دارند اختصاص دهيد.

 

فصل سوم: شامل نوع پژوهش/ جامعه پژوهش/ محيط پژوهش/ نمونه پژوهش/ روش نمونه گيري/ حجم نمونه و روش محاسبه آن/ مشخصات واحد پژوهش و معيارهاي ورود و خروج مطالعه/ توضيح ابزار گردآوري اطلاعات و روايي و پايايي ابزار/ روش گردآوري اطلاعات/ روش تجزيه و تحليل داده ها/ محدوديتهاي پژوهش و ملاحظات اخلاقي است.

 

فصل چهارم (يافته ها): مطالب اين بخش تنها بر اساس يافته هاي حاصل از پژوهش تنظيم مي گردد و شامل اطلاعات نوشتاري، جداول و نمودارها مي باشد. بايد از ذکر اطلاعات يکسان در الگوهاي متفاوت (متن/ جداول و نمودار ...) پرهيز شود. البته ضروري است يافته ها در ابتدا با جملات ساده و روان بيان شده و براي بيان جزئيات به جداول و نمودار استناد شود. اين فصل به بيان يافته ها اختصاص دارد نه تفسير آنها لذا صرفا نتايج به ترتيب منطقي و متناسب با اهداف و فرضياتي که بيشتر در پرپوزال طراحي شده بود بيان گردد و از تناقض گويي پرهيز شود.

 

فصل پنجم :اين فصل شامل قسمت هاي بحث / نتيجه گيري / پيشنهادها / منابع و مأخذ / چكيده انگليسي و صفحه عنوان به انگليسي است.

 

بحث :پاراگراف اول بحث پاسخ به سؤال پژوهش است سپس نتايج با يافته هاي ديگر محققين مقايسه مي گردد و دلايل تفاوت ذكر مي شود. در اين فصل بايد به يافته هاي مهم و شاخص پايان نامه با دلايل منطقي و علمي اشاره شود و تنها نتايجي مورد بحث قرار گيرد كه در فصل يافته ها به آن اشاره شده است.

 

نتيجه گيري:در آخر بحث آورده مي شود. در اين قسمت نتايج اختصاصي و مهم به صورت دسته بندي ارائه مي گردد،‌ طوري كه خواننده پايان نامه باخواندن آن بتواند يافته هاي مهم پايان نامه را به دست آورد.

 

پيشنهادات:در اين بخش از پايان نامه به مسائل بي جواب در رابطه با تحقيق انجام شده اشاره مي شود و پيشنهاداتي براي تحقيقات بعدي به استناد نتايج بدست آمده در اين تحقيق ارائه مي شود. در حقيقت در اين بخش زمينه هاي تحقيقاتي جديد پيش روي محققان گذاشته مي شود.

 

منابع و مأخذ (مرجع نگاري): براي نگارش فهرست منابع در متون علمي انگليسي پزشکي دو روش به نام ونکوور ( vancouver/1978) و هاروارد (Harvard/ روش نويسنده تاريخ) بيشترين کاربرد را دارد. لازم به ذکر است که روش ونکوور مورد استفاده در پايان نامه ها و مقالات بسياري از دانشگاههاي علوم پزشکي کشور است.

 

فهرست نويسي به روش هاروارد: در اين روش که به سيستم نويسنده-تاريخ (author-date system) مشهور است نام نويسندگان و سال انتشار منبع مورد استفاده ابتدا يا در انتهاي متن در داخل پرانتز ذکر مي شود( قبل از نقطه انتهاي جمله). فهرست منابع در شيوه هاروارد به ترتيب حروف الفبا دسته بندي و تنظيم مي شود. علاقه مندان براي جزئيات بيشتر درباره اين روش منبع نويسي مي توانند به کتب مرجع نويسي مراجعه نمايند.

 

فهرست نويسي به روش ونکوور: در اين روش منابع مورد استفاده به ترتيب استفاده از آنها در متن و با اعداد در داخل پرانتز ( براي هر مرجع يک عدد اختصاص مي يابد) در انتهاي متن به کار مي رود.

 

نکات کاربردي در فهرست نويسي منابع لاتين:

 

  • اين اعداد بعد از نقطه و کاما در آخر هر جمله و قبل از دو نقطه (:) و سمي کولن (؛) قرار مي گيرند.
  • چنانچه منبعي به دفعات در يک متن مورد استفاده قرار گيرد همان شماره ي استناد اول دوباره ذکر مي شود و تغييري در شماره استناد آن داده نمي شود.
  • وقتي در يک محل در متن به منابع متعددي استناد مي شود، از خط فاصله (-) براي توالي اولين عدد و آخرين عدد و از ويرگول (،) براي جداسازي شماره متعدد استفاده مي شود.مثال: (9-7،5،3)
  • در اين شيوه منابع و مآخذ به همان نظم ترتيبي موجود در متن تنظيم مي شود نه برحسب حروف الفبا.
  • تا 6 نويسنده آورده مي شود و در صورتي که تعداد نويسندگان بيشتر باشد کلمه ي همکاران ( etal) آورده مي شود. ما بين نام نويسندگان از ويرگول و يک فاصله استفاده مي شود.
  • از بکارگيري خلاصه مقالات به عنوان منابع پرهيز شود. مقالاتي که جهت چاپ تائيد شده ولي هنوز به چاپ نرسيده بايد به عنوان در دست چاپ (In Press) يا در دست انتشار( forthcoming) مشخص شوند.
  • براي استناد به مقاله لاتين عناصر مورد استفاده به صورت ذيل مي باشد:

 

نام خانوادگي نويسنده ( يک فاصله) حرف اول نام کوچک و نام مياني ( بدون فاصله و نقطه گذاري) ( نقطه) عنوان مقاله( نقطه) عنوان مجله ( اختصار استاندارد نام مجله) ( يک فاصله) سال انتشار( سمي کولن) جلد( پرانتز) داخل پرانتز شماره ( دو نقطه) شماره صفحه.

 

  • براي استناد به کتاب لاتين عناصر مورد استفاده به صورت ذيل مي باشد:

 

نام خانوادگي نويسنده ( يک فاصله) حرف اول نام کوچک و نام مياني ( بدون فاصله و نقطه گذاري) ( نقطه) عنوان کتاب ( نقطه) شماره ويرايش ( نقطه) محل نشر( دو نقطه) ناشر( سمي کولن) سال نشر( نقطه)

نمونه هايي از شيوه نگارش فهرست نويسي بر اساس سبک ونکوور


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه