تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

کدام رشته دانشگاهی بازارکار بهتری دارد؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۲۳     بازدید :    ۲۳۲۹

کدام رشته دانشگاهی بازارکار بهتری دارد؟

----------------------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی معرفی دانشگاه

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613   تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

کدام رشته دانشگاهی بازارکار بهتری دارد؟

رشته حسابداري با 5. 9 درصد دانشجو همچنان كه نام پرجمعيت‌ترين رشته دانشگاهي كشور را به خود اختصاص داده، فارغ‌التحصيلان اين رشته را نيز بايد از خوش‌شانس‌ترين جويندگان بازار كار دانست. همچنين مهندسي كامپيوتر و مديريت در حالي در رتبه هاي بعدي قرار مي‌گيرد كه فارغ‌التحصيلان اين دو رشته سرنوشت كاملا متفاوتي را پيدا مي كنند در حالي كه فارغ التحصيلان رشته مديريت امروز جايگاه مطلوبي در بازار كار ندارند اما براي مهندسان كامپيوتر بازار كار به شيوه مطلوب و با افقي روشن وجود دارد.

مسائل و مشکلات مالي موسسات و شرکت‌ها به جهت رکود اقتصادي موجود موجب شده تا حسابداران وضعيت شغلي بهتري نسبت به ساير فارغ‌التحصيلان داشته باشند. همين مسئله باعث شده تا رشته حسابداري يکي از پر متقاضي ترين رشته هاي در بازار کار باشد . فارغ التحصيلان اين رشته سهل تر از سايرين کارآموز مي شوند و مانند مهندسان و پزشکان پس از فراغت از تحصيل کمتر با خراب شدن کاخ آرزوها مواجه هستند.

البته آمارهايي كه «حسين نادري منش»، معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ارائه مي‌كندتنها وضعيت جمعيت اين سه رشته را مشخص نمي كند. او براساس اين آمار مي گويد: رشته حسابداري با 9.5 درصد مهندسي كامپيوتر با 9 درصد، مديريت با 9. 8 درصد، برق با 6. 6 درصد و حقوق با 3. 5 درصد به ترتيب برجمعيت ترين رشته‌ها در كشور به شمار مي‌روند و در واقع سه رشته از پر جمعيت ترين رشته‌هاي كشور مربوط به علوم انساني است.

رشته مديريت براساس آمارهاي نادري منش در حالي تعداد بي شماري از دانشجويان را روي صندلي‌هاي دانشگاه‌هاي مختلف كشور نشا‌نده كه مديريت ديگر بازار کاري ندارند . زماني در سال‌هاي 72تا 80مديريت انتخاب خوبي براي يک متقاضي ادامه تحصيل با وضعيت تحصيلي متوسط و خوب بود اما امروز ديگر رشته هاي مديريت هم بازار کار مناسبي ندارند و تنها رشته مناسبي هستند .امروز ديگر تمامي شرکت‌ها و موسسات، کارشناس ارشد و دکتر مديرمي‌خواهند و کارشناسان مديريت بيشتر نقش مسئولان دفتر و کارهاي جانبي اداره يک شرکت يا دفتر کار را در خوشبينانه ترين حالت ايفا مي کنند.

از سوي ديگر همچنين در حالي تعداد دانشجويان فارغ التحصيل در رشته برق در رتبه چهارم ايستاده است كه شانس آنها در انتخاب شغل نسبت به رتبه هاي پيش از خود در اين آمار بسيار بيشتر است. امروزه با توسعه صنایع کوچک و بزرگ در کشور، فرصت‌های شغلی زیادی برای مهندسان برق فراهم شده‌است. البته فارغ التحصيلان اين رشته هم دربه‌در كار و شغل هستند. آمارها نشان مي‌دهد اين بيكاري به دليل اين است كه این افراد یا فقط در تهران دنبال کار می‌گردند و یا در دوران تحصیل به جای یادگیری عمیق دروس و در نتیجه کسب توانایی‌های لازم، تنها واحدهای درسی خود را گذرانده‌اند. طبق نظر کارشناسان و متخصصان انرژی در کشور با توجه به نیاز فزاینده به انرژی در جهان کنونی و همچنین نرخ رشد انرژی الکتریکی در کشور سالانه باید حدود ۱۵۰۰‌مگاوات به ظرفیت تولید کشور افزوده شود که این نیاز به احداث نیروگاه‌های جدید و همچنین فارغ‌التحصیلان متخصص برق و قدرت دارد.

آمارهاي«حسين نادري منش» به نكات ديگري هم اشاره دارد. او مي گويد: رشته حقوق بيشترين دانشجو را در شهر تهران و رشته حسابداري بيشترين دانشجو در استان خراسان داراست، همچنين رشته مديريت در تهران همچون برج ميلاد مي‌شود. با توجه به بيكاري كه انتظار شاغلان به تحصيل در رشته مديريت را مي كشاند آمارهاي او مي تواند زنگ خطري براي مسئولان كلانشهري چون تهران بزرگ باشد. همچنين براساس آمارهاي او 55 درصد دانشجويان رشته حقوق در دانشگاه پيام نور مشغول به تحصيل هستند. اين در حالي‌است كه رشته حقوق در دانشگاه هاي مهم كشورهاي توسعه يافته ارائه مي‌شود.

از سوي ديگر در حال حاضر به دليل توسعه اين رشته و تعداد زياد فارغ التحصيلان آن، که از دانشگاه‌هاي دولتي و غير دولتي وارد بازار کار مي‌شوند، نه تنها يافتن کار مناسب براي فارغ التحصيل ليسانس با دشواري همراه است بلكه شرايط به گونه‌اي‌است كه حتي بسياري از آنها براي كارآموزي هم با مشكلات زيادي مواجه مي شوند. همانطور كه «بهمن‌کشاورز» رئيس سابق کانون وکلا مي‌گويد: در گذشته های دور دانشجویان حقوق از سال سوم از طریق دانشکده به واحدهای قضایی برای کار‌آموزی معرفی می شدند و حتی بابت آن اجرتی نیز دریافت می کردند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه