تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نقش دروس مختلف در کنکور سراسری


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۲/۵     بازدید :    ۳۲۱۹

نقش دروس مختلف در کنکور سراسری

--------------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کنکور

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613 تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

--------------------------------------

نقش دروس مختلف در کنکور سراسری

در میان دروس عمومی، جایگاه درس ادبیات کجاست؟

این درس برای همه ی گروه های آموزشی به عنوان درس عمومی، بالاترین ضریب یعنی ضریب (4) را دارد. میانگین نمره ی این درس برای قبول شدن در رشته ی حقوق 64 درصد می باشد و کسب نمره ی بالای 87 درصد در آن به شدت در ارتقای رتبه ی داوطلبان مؤثر است با این حساب می توان گفت نمره ی پایین در درس ادبیات جبران ناپذیر است.

درس عربی در میان دروس عمومی چه جایگاهی دارد؟

عربی به عنوان یک درس عمومی برای همه ی گروه های آزمایشی ضریب (2) دارد. میانگین نمره ی درس عربی قبول شدگان کنکور در گروه ریاضی 28/18 درصد، تجربی 06/15 ، انسانی 32/12 ، هنر 92/8 و زبان های خارجی 04/20 درصد است درس عربی پایین ترین نمره را در میان دروس عمومی دارد . نکته ی جالب در مورد درس عربی آن است که این درس هر چند نسبت به درس های ادبیات و معارف ضریب کمتری دارد اما به علت ضعف عمومی داوطلبان، هر نمره ی آن به مقدار بیش تری نمره ی تراز شما را افزایش می دهد.

وضعیت رقابت در درس عربی به گونه ای است که نمره ی پایین آن تا 3/33 درصد صرفاً برای قبول شدگان در دانشگاه مشکل زیادی ایجاد نمی کند اما نمره ی بالاتر از 75 درصد به شدت در افزایش تراز و رتبه ی عمومی داوطلبان مؤثر است.

نقش درس دین و زندگی ( معارف ) در کنکور چگونه است؟

پس از ادبیات فارسی درس دین و زندگی با ضریب (3) برای همه ی گروه های آزمایشی ، مهم ترین درس عمومی محسوب می شود البته در کنکور سراسری ضریب هر درس به تنهایی اهمیت آن را نشان نمی دهد، بلکه کیفیت رقابت داوطلبان در آن درس بر اهمیت و نقش آن تأثیر می گذارد در این میان، درس معارف نقش جالبی دارد . معمولاً داوطلبان ابتدا این درس و سپس ادبیات را بهتر و بیش تر می خوانند به همین جهت میانگین نمره ی قبول شدگان کنکور در این درس نسبت به سایر دروس عمومی بالاتر است و رقابت داوطلبان در این درس دشوارتر می شود. به طوری که کسب نمره ی پایین تر از 70 تا 75 درصد در این درس شما را از آوردن نمره و رتبه ی لازم برای رشته های مطلوب محروم می سازد.

درس های تاریخ و جغرافیا در کنکور تا چه اندازه ارزش دارند؟

درس های تاریخ و جغرافیا در همه ی زیر گروه های 1 و2 و 3و 5 کنکور سراسری ضریب (1) دارند ولی در زیر گروه 4 یعنی برای رشته های علوم سیاسی ، جغرافیا ، علوم انتظامی و ضد اطلاعات با ضریب (3) اهمیت بسزایی پیدا می کنند میانگین نمره ی تاریخ و جغرافیای قبول شدگان کنکور حدود 93/18 درصد است این نمره چندان بالا نیست، البته برای قبول شدندر برخی رشته های پرطرفدار مانند حقوق و حسابداری ( روزانه ) با وجود این که این درس ضریب (1) دارد، به ترتیب به حداقل میانگین نمره ی 3/63 و 7/52 درصد نیاز دارید.

درس های فلسفه و منطق در کنکور تا چه اندازه مهم است؟

این دروس در زیر گروه های 2 و 3 ضریب (1) و در زیر گروه های 4 و 5 ضریب (2) دارند ولی برای زیر گروه (1) یعنی رشته های حقوق ، فقه ، علوم قضایی، ادبیات، عربی و معارف با ضریب (3) بسیار مهم هستند. میانگین نمره ی فلسفه و منطق قبول شدگان کنکور حدود 83/29 درصد است، این نمره پایین است ولی برای قبول شدن در رشته های پرطرفدار مانند حقوق (روزانه ) این درس بسیار مهم است و شما به حداقل نمره ی میانگین 4/82 درصد آن نیاز دارید.

جایگاه درس روان شناسی در کنکور سراسری چگونه است؟

درس روان شناسی در زیر گروه های 1 و 3 کنکور سراسری ضریب (1) و در زیر گروه 2 ضریب (2) دارد. این درس در زیر گروه های 4 و 5 یعنی برای رشته های علوم سیاسی ، تاریخ و جغرافیا باستان شناسی، آمار، روان شناسی، علوم تربیتی ، مشاوره و کتابداری با ضریب (3) نقش بسزایی دارد.

روان شناسی درس اختصاصی علوم انسانی است، به طوری که نمره ی متوسط یا پایین این درس را نمی توان به راحتی با نمره ی دروس دیگر جبران نمود، برای مثال ، میانگین نمره ی این درس برای قبولی در رشته ی حقوق (روزانه) با وجود ضریب کم آن یعنی (1) 4/83 درصد است و نمره ی پایین تر ، شما را از این رشته دور می سازد.

نقش و ارزش درس علوم اجتماعی در کنکور سراسری چه قدر است؟

درس علوم اجتماعی در زیر گروه 1 کنکور سراسری ضریب (1) ، و در زیر گروه های 3 و 4 ضریب (2) دارد، اما در زیر گروه 2 یعنی برای رشته های علوم اجتماعی ، مددکاری، خبرنگاری و علوم ارتباطات و هم چنین در زیر گروه 5 یعنی برای رشته های روان شناسی ، علوم تربیتی ، راهنمایی و مشاوره و کتابداری ، با ضریب (3) از اهمیت ویژه ای برخودار است.

میانگین نمره ی قبول شدگان کنکور در این درس حدود 31/82 درصد است ، اما برای قبول شدن در رشته های پرطرفداری مانند حقوق (روزانه) با وجود آن که این درص ضریب (1) دارد، به نمره ی میانگین 3/82 درصد آن نیاز دارید، یعنی این درس علی رغم ضریب کم خود، ارزش رقابتی بالایی دارد.

ارزش درس اقتصاد در کنکور سراسری چه قدر است؟

درس اقتصاد در زیر گروه 1 کنکور سراسری ضریب (1)، در زیر گروه های 3 و 4 ضریب (2) و در زیر گروه 3 (یعنی برای رشته های حسابداری ، اقتصاد، خبرنگاری و انواع مدیریت ) با ضریب (3) اهمیت خاصی دارد.

میانگین نمره ی قبول شدگان کنکور در این درس 30/30 درصد است . البته برای قبولی در برخی از رشته های پرطرفدار، مانند حقوق (روزانه) با وجود ضریب (1) درس اقتصاد، به حداقل نمره ی میانگین 4/71 درصد آن نیاز است این درس برای قبول شدن در بسیاری از رشته ها نقشی کلیدی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ضرایب درسی با سامانه صدای مشاور تحصیلی تماس حاصل فرمایید

 

 

 لینک های مرتبط

 

 

 

کلمات کلیدی : دروس کنکور سراسری ضرایب دروس عمومی دروس اختصاصی برنامه ریزی کنکور برنامه ریزی کنکور سراسری برنامه ریزی کنکور آزاد برنامه ریزی رتبه برتر کنکور برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور جدول برنامه ریزی رتبه تک رقمی کنکور برنامه کنکور 95 برنامه ریزی کنکور سراسری95 برنامه ریزی کنکور ازاد95 کتب کمک درسی کنکور منابع کنکور منابع کنکور95 منابع کنکور ریاضی 95 منابع کنکور تجربی95 منابع کنکور انسانی منابع کنکور انسانی 95 منابع تست کنکور منابع تست کنکور95 تست کنکور تست کنکور95 تست کنکور ریاضی تست کنکور ریاضی95 تست کنکور تجربی تست تجربی95 تست کنکور تجربی95 تست انسانی95 تست کنکور انسانی منابع تست انسانی منابع تست کنکور انسانی95 لیست منابع کنکور95 زمان ثبت نام کنکور زمان ثبت نام کنکور95 زمان ثبت نام کنکور95 زمان نحوه ثبت نام کنکور زمان نحوه ثبت نام کنکور95 زمان چگونگی ثبت نام کنکور95 تاریخ زمان نحوه ثبت نام کنکور 95 نحوه ثبت نام کنکور 95 مدارک ثبت نام کنکور95 مدارک لازم کنکور95 جزییات ثبت نام کنکور95 زمان ازمون کنکور95 زمان کنکور95 زمان برگزاری ازمون95 برنامه رتبه برتر ازاد 95 برنامه رتبه برترازاد95 برنامه ریزی رتبه های برتر کنکورازاد95 برنامه ریزی رتبه های برتر کنکور93 برنامه ریزی رتبه 1 کنکور سراسری برنامه ریزی رتبه های اول کنکور نمونه سوالات کنکور دانلود نمونه سوال کنکور نمونه سوال کنکور95 نمونه سوال کنکور 95 دانلود نمونه سوالات کنکور سراسری95 دانلود نمونه سوالات کنکور سراسری93 دانلود نمونه سوال 10 سال اخیر کنکور سوالات کنکور 93 سوالات کنکور93 دانلود سوالات کنکور سراسری دانلود سوالات کنکور93 دانلود سوالات کنکور92 دانلود سوالات کنکور 92 93 تست معتبر کنکور تست معتبر کنکور سراسری کتب تست کنکور کتب منابع کنکور حذفیات کنکور حذفیات کنکور95 تست کتابهای جدید کنکور تغییرات کنکور اصول برنامه‌ريزي کنکور برنامه ریزی كامل براي موفقيت در كنكور 95

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه