تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

اهمیت تکنولوژی اموزشی


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۱۹     بازدید :    ۹۷۴

اهمیت تکنولوژی اموزشی 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی مقالات

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

اهمیت تکنولوژی اموزشی

عنوان کاربرد تکنولوژی در تعلیم و تربیت و آموزش شامل هرگونه وسایل ممکن و اطلاعاتی می شود که می تواند در تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار گیرد.این موضوع با وسایل و لوازم مورد استفاده در تعلیم و تربیت و آموزش ازقبیل تلویزیون ،آزمایشگاه های زبان و انواع رسانه های طراحی شده سروکار دارد. به عبارت دیگر کاربرد تکنولوژی در تعلیم و تربیت اساسا همان مفهوم عامیانه تکنولوژی آموزشی یعنی استفاده از وسایل سمعی بصری ،مانیتورها و صفحه کلید رایانه است.حوزه عمومی وسایل سمعی بصری خود شامل دو قسمت قابل تفکیک است :یکی سخت افزار و دیگری  نرم افزار. قسمت سخت افزار با تجهیزات فیزیکی و واقعی سروکار دارد،از قبیل پروژکتور اورهد، پروژکتور اسلاید ،ضبط صوت، تلویزیون و غیره . قسمت نرم افزار شامل اقلام متعددی است که در رابطه با تجهیزات و دستگاه های مذکور مورد استفاده قرار می گیرد،مانند طلقهای شفاف اورهد، اسلاید، نوارهای شنیداری، نوارهای ویدئویی و غیره. به طور آشکار،کاربرد تکنولوِژی در تعلیم و تربیت یکی ازجنبه های مهم تکنولوژی است.نقش عمده تکنولوژی آموزشی کمک به بهبود کارایی کلی فرایند تدریس و یادگیری است.در تعلیم و تربیت این کارایی بهبود یافته و به طریق گوناگون می تواند ظاهر شود. به عنوان مثال:

1- افزایش کیفیت یادگیری ،یا میزان تسلط بر آن.

2- کاهش مدت زمان مورد استفاده یادگیرندگان جهت دسترسی به اهداف مورد نظر

3- افزایش کارایی معلمان برحسب تعداد یادگیرندگان که به آنها آموزش داده می شود، بدون کاهش کیفیت یادگیری

4- کاهش هزینه ها، بدون اینکه برکیفیت تأثیر بگذارد

5- افزایش استقلال یادگیرندگان و انعطاف امکانات آموزشی(احدیان وهمکاران1380).

به عبارت دیگر طی سالهای اخير توجه بسيار به بهره گيری از تكنولوژيهای نوين در كلاس درس شده است.تغييرات سريع تكنولوژی در فرايند ياددهی- يادگيری موجب تحولات وسيع شده و هدف آن بهبود كيفيت آموزشی در مدارس بوده است، تكنولوژيهای جديد با فراهم آوردن فرصتهای مناسب در جهت استعدادها و علايق شخصی دانش آموزان به بهبود نظام آموزشی مدارس كمك شايانی می كنند (بايلر و ريتچی، 2002). مطالعات نشان می دهند كه بهره گيری از تكنولوژيهای روز (مثل رايانه و شبكه جهانی) در كلاسهای درس اين امكان را به دانش آموزان می دهد كه با سرعت بيشتر و عملكرد بهتر بياموزند(مهمت، 2004). و احساس رضايت بيشتر از حضور در كلاس درس داشته باشند(ميلكن و بامز، 2002).


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه