تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نام دروس و ضرايب کارشناسي ارشد روانشناسي (سراسري)


تاریخ :    ۱۳۹۵/۸/۲۳     بازدید :    ۲۰۲۴

 نام دروس و ضرايب کارشناسي ارشد روانشناسي (سراسري)

---------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

نام دروس و ضرايب کارشناسي ارشد روانشناسي (سراسري)


دروس آزمون کارشناسي ارشد روانشناسي

دروس مشترک آزمون کارشناسي ارشد در 3 گرايش

روانشناسي عمومي ، روانشناسي باليني و روانشناسي باليني کودک و نوجوان

از بين 3 گرايش فوق، 2 گرايش روانشناسي عمومي، روانشناسي باليني با بيشترين تعداد پذيرش روبه‌رو هستند و به غير از يک درس تمام دروس اين گرايش با هم مشترک هستند.


« متون روانشناسي به زبان انگليسي »

تعداد تست هاي اين درس در آزمون 30 سئوال مي‌باشد. همان‌طور که از نام درس پيداست، کليه سوالات تخصصي بوده و از زبان عمومي سوالي طرح نشده است. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقل‌هايي را داشته باشند مطالعه و سرمايه‌گذاري در اين درس مي‌تواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف فرق مي‌کند و اساتيد اين درس به صورت سليقه‌اي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي مي‌کنند. خواندن زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس کفايت مي‌کند. در کتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تست‌هاي کنکورهاي کارشناسي ارشد سال‌هاي قبل (از سال 92 - 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته روانشناسي به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌هاي چهارگزينه‌اي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد با سئوالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است.

 
« علم‌النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون 15 سئوال مي‌باشد. اين درس براي هر 3 گرايش داراي ضريب (1) است و به لحاظ اهميت به همراه دو درس آمار و روش تحقيق همچنين درس «روانشناسي فيزيولوژيک، انگيزش و هيجان» در يک سطح قرار دارد. اما به لحاظ فهم مطالب، آن را مي‌توان راحت‌تر از درس روانشناسي فيزيولوژيک و سخت‌ تراز آمار و روش تحقيق دانست منابع مهم اين درس در دانشگاههاي مختلف، با هم فرق مي‌کند و از بين آنها مي‌توان به سه کتاب متفاوت علم‌النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي تأليف دکتر احدي، دکتر بهشتي و دکتر ايرواني و همچنين کتاب روانشناسي شخصيت از ديدگاه اسلام تأليف دکتر ايرواني اشاره کرد.

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتابي کامل و جامع در برگيرنده آموزش تمامي مطالب و مفاهيم مهم به همراه ارايه سئوالات و پاسخ تشريحي کنکورهاي 15 سال اخير دانشگاه دولتي و همچنين 10 سال اخير دانشگاه آزاد مي‌باشد. اين کتاب به گونه‌اي تدوين شده که داوطلب پس از مطالعه‌ي آن لازم نيست منبع ديگري را مطالعه کند. کسب درصد بالا از سوي داوطلبين تک رقمي موسسه در اين درس ديده شده است.

 
« آمار و روش تحقيق »

ضريب اين درس براي هر سه گرايش 1 و تعداد سئوالات آن در‌ آزمون دانشگاه دولتي 20 سئوال مي‌باشد. منابع مهم اين درس در دانشگاهها کتاب‌هاي آقاي دکتر علي دلاور مي‌باشد. کتاب‌هاي روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، احتمالات و آمار کاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي و تحليل آماري در روانشناسي و علوم تربيتي از جمله اين کتب مي‌باشند. در برخي دانشگاهها اساتيد از روي «کتاب روش‌هاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي» تأليف دکتر اسماعيل بيابانگرد و يا حتي جزوه‌ي شخصي خود براي تدريس اين درس استفاده مي‌کنند. تمامي کتب فوق به گونه‌اي پراکنده و در بعضي مباحث گنگ مطالب را جمع‌آوري کرده‌اند. براي اين درس انتشارات مدرسان شريف کتاب کمک آموزشي خود را به بازار کتاب ايران روانه کرده است. در اين کتاب ضمن فصل‌بندي مناسب کتاب، هر فصل به سه بخش تقسيم شده، بخش اول شامل ارايه متون آموزشي مي‌باشد که در لابه‌لاي اين متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تست‌هاي تأليفي خود داوطلب را با سئوالات چهار گزينه‌اي مربوط به اين درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تست‌هاي دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد ساليان گذشته که مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشريحي آن‌ها گنجانده شده است، تا داوطلب بتواند تمام تست‌هاي مربوط به آن فصل را يکجا ببيند. پس از بخش دوم، در انتهاي هر فصل تعدادي تست‌هاي تکميلي با پاسخ کليدي آورده شده است، معمولاً اين بخش براي داوطلباني مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافي تا روز آزمون برخوردار باشند. مرور اين تست‌ها براي قبولي در دانشگاههاي معتبر مفيد مي‌باشد. از جمله خصوصيات منحصر به فرد ديگر اين کتاب ارائه تمامي تست‌هاي 4 رشته علوم تربيتي 3 و 2 و 1 و روانشناسي به همراه پاسخ تشريح آن‌ها مي‌باشد.

 
« روانشناسي مرضي و کودکان استثنايي »

ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي براي هر سه گرايش 2 و تعداد تست هاي آن 20 سئوال مي‌باشد. منابع مهم اين درس در اکثر دانشگاههاي کشور کتاب‌هاي ترجمه‌ي مؤلفين خارجي مي‌باشند. کتاب‌هاي خلاصه‌ي روان‌پزشکي، کاپلان و سادوک روانشناسي کودکان استثنايي، هالاهان و کافمن، روانشناسي مرضي، ساراسون، روانشناسي مرضي، سليگمن و روزنهان از جمله‌ي اين کتب مي‌باشند.

البته کتاب روانشناسي کودکان استثنايي تأليف دکتر ميلاني فر و دکتر افروز نيز در بعضي دانشگاهها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به دليل ترجمه بودن اکثر اين منابع بعضاً مطالب با سبک و سياقي پيچيده پيش‌روي خواننده گذاشته شده، البته برخي ترجمه‌هاي خوب در اين درس انجام شده، ولي وقتي داوطلب خود را براي آزمون کارشناسي ارشد آماده مي‌کند، بهتر است از يک کتاب تأليف (وطني)! با نوشتاري ساده و روان براي مطالعه استفاده کند. به همين منظور انتشارات مدرسان شريف با رعايت تمامي رئوس مطالب منابع فوق سعي بر ارايه يک کتاب مفيد کرده است. در اين کتاب مانند ساير کتب اين مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تست‌هاي تأليفي، ارايه تست‌هاي طبقه‌بندي شده دانشگاههاي سراسري و آزاد در يک دهه‌ي اخير به همراه پاسخ تشريحي تمام آن‌ها و تست‌هاي خودسنجي گنجانده شده است. مطالعه‌ي اين کتاب به عنوان منبعي مفيد به تمام داوطلبان کارشناسي ارشد روانشناسي پيشنهاد مي‌شود.

 
« روانشناسي رشد »

ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي براي هر سه گرايش 2 و تعداد سئوالات آن 20 سئوال مي‌باشد. منابع اين درس در دانشگاههاي مختلف، کتاب‌هاي روانشناسي ژنتيک 1 و2، دکتر منصور، روانشناسي رشد جلد 1 و 2 لورا اي برک مي‌باشند. در اين درس اکثر نظريه‌ها، نظام‌ها و تحليل‌هاي روانشناسان بزرگ تحليل مي‌شود، نظريه‌هاي اريکسون، فرويد، ماهلي، آنافرويد، ملاني کلاين، هارتمن، بالبي، نظام‌هاي گزل، والن ويگوتسگي، لئون‌ تيف، لوينسون، کلبرگ و بررسي مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکي، نوجواني، ميانسالي، بزرگسالي و دوره پيري از جمله مطالبي هستند که در اين درس به طور کامل تحليل مي‌شوند. براي تسلط در اين درس دقت و تمرکز در مطالعه، تفکيک نظريه‌ها و تطابق هر تست يا مبحث با نظريه‌هاي موجود در ذهن شرط اصلي مي‌باشد.

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتابي با جمع‌آوري و پوشش تمام مطالب موردنياز، به چاپ رسانده است. در اين کتاب نقاط مشترک و حتي اختلاف اکثر دانشمندان تفکيک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمي نشود. طبقه‌بندي مطالب و تحليل‌هاي مختلف به نوعي به خواننده اين امکان را مي‌دهد تا در ذهن خود قدرت تمييز مباحث را پيدا کند. در اين کتاب تمامي تست‌هاي آزمون کارشناسي ارشد در دانشگاه دولتي از سال 1375 تا 1392 و همچنين تست‌هاي دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1392 با پاسخ تشريح ارائه شده است. از خصوصيات مهم اين کتاب ارايه تمامي تست‌هاي مربوط به روانشناسي و همچنين مجموعه علوم تربيتي‌ (2) مي‌باشد.

 
« روانشناسي فيزيولوژيک، انگيزش و هيجان »

ضريب اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي براي هر سه گرايش (1) و تعداد سئوالات آن 15 تست مي‌باشد با توجه به ضريب آن، از دروس درجه دوم در اين سه گرايش محسوب مي‌شود. منابع مهم اين درس کتاب‌هاي فيزيولوژيک لارکسون، کالات، کتاب دکتر خداپناهي و کتاب‌هاي انگيزش و هيجان جان‌مارشال ريو بيشتر ساختار دستگاه‌هاي عصبي، سيناپس‌ها، دستگاه‌هاي ديداري حرکتي، شنيداري، بويايي، چشايي و حرکتي هيجان و نظريه آن و نظريه‌هاي کشاننده‌اي در اين درس مورد بررسي و مطالعه قرار مي‌گيرند.

انتشارات مدرسان شريف براي اين درس نيز کتاب خلاصه و ارزند‌ه‌اي براي جامعه روانشناسي کشور آماده کرده است. در اين کتاب ضمن جمع‌آوري تمامي مطالب مفيد از کتب منبع با ساختار مناسب سعي بر تشريح مناسب مطالب به زباني ساده و شيوا شده است. مطالعه اين کتاب براي موفقيت در آزمون کارشناسي ارشد کافي مي‌‌باشد.

دروس غير مشترک براي سه گرايش

روانشناسي عمومي، روانشناسي باليني و روانشناسي باليني کودک و نوجوان

براي گرايش­هاي فوق داوطلبان کنکور کارشناسي ارشد بايد يک درس ديگر علاوه بر 5 درس مشترک ذکر شده مطالعه کنند، درس «روانشناسي عمومي» را داوطلبان گرايش روانشناسي عمومي و درس هر گرايش «روانشناسي باليني» را داوطلبان دو گرايش ديگر بايد مطالعه کنند.


«روانشناسي عمومي »

ضريب اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي 2 و تعداد سئوالات آن 15 سئوال مي­باشد. منابع مهم اين درس در دانشگاه­هاي مختلف کتاب­هاي روانشناسي هيلگارد و روانشناسي سانتراک مي­باشند و مباحث آن بيشتر در مورد اهميت روانشناسي، يادگيري و حافظه، انديشه و زبان، شخصيت، بهداشت رواني، روش­هاي درمان، رفتار اجتماعي و به طور کلي مروري کلي بر مفاهيم اساسي روانشناسي مي­باشد. انتشارات مدرسان شريف با توجه به اينکه کتاب­هاي منبع جزء کتاب­هاي خوب روانشناسي مي ­باشند، سعي کرده با حذف نکات اضافي که معمولاً در آزمون­ها مورد سئوال قرار نمي­ گيرد و باز کردن بعضي مفاهيم که درک آن­ها براي خواننده سخت است (چون کتاب­هاي فوق ترجمه هستند) مجموعه­ اي کامل و بي­ نقص را به داوطلبان اين رشته عرضه کند. از جمله خصوصيات ديگر اين کتاب تحليل کليه سئوالات دو رشته روانشناسي و علوم تربيتي (2) از 15 سال پيش تاکنون با ارائه پاسخ تشريحي به تمام آن­ها مي­ باشد. اين مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در قالب جزوه درسي پيدا کرده بود و اخيراً نيز به شکل کتاب با ويرايش مجدد به چاپ رسيده است. رتبه‌هاي برتر آزمون دانشگاه‌ها در اين درس نمره اي در حدود 80 درصد نيز کسب کرده‌اند.

 
« روانشناسي باليني »

ضريب اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي براي هر دو گرايش (3) و تعداد سئوالات آن 15 سئوال مي­ باشد. از حيث اهميت مهم­ترين درس براي اين دو گرايش محسوب مي­ شود و به همين دليل معمولاً داوطلبان اين رشته وقت زيادي را صرف مطالعه­ اين درس مي­ کنند. از منابع مهم اين درس مي­ توان به دو کتاب روانشناسي باليني فيرس ترجمه مهرداد فيروزبخت و کتاب روانشناسي باليني دکتر شاملو اشاره کرد. حجم مطالب اين درس کمي زياد است و براي تسلط بر اين درس بايد ضمن صرف وقت مناسب، داوطلب در تحليل مفاهيم به قدرت خوبي برسد. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف کتابي مشتمل بر تحليل مفاهيم و مطالب، ارايه سئوالات و پاسخ­هاي تشريحي دانشگاه­هاي آزاد و سراسري به صورت طبقه­ بندي شده و ارائه آزمون هاي خودسنجي در پايان هر فصل به چاپ رسانده است. مطالعه اين کتاب به تمام داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد پيشنهاد مي­ شود.

 
دروس تخصصي گرايش سنجش و اندازه‌گيري «روانسنجي»

داوطلبان اين گرايش بايد به سئوالات دروس زير در آزمون پاسخ دهند:

1. متون روانشناسي با ضريب (2)

2. آمار و روش تحقيق با ضريب (2)

3. روانشناسي مرضي و کودکان استثنايي با ضريب (1)

4. روانشناسي رشد با ضريب (2)

5. روانشناسي عمومي با ضريب (1)

6. روانسنجي با ضريب (2)

7. آزمون‌هاي شناختي هوش و استعداد با ضريب (2)

توضيحات 5 درس اول داده شد و ما فقط به معرفي منابع دو درس آخر مي‌پردازيم.

«روانسنجي»

همان‌طور که اشاره شد، ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 2 و تعداد سئوالات آن 20 تست مي‌باشد. منابع مهم اين درس کتاب‌هاي 1. روانسنجي، دکتر گنجي 2. مباني نظري و عملي پژوهش، دکتر علي دلاور 3. روان‌آزمايي آناستازي، ترجمه دکتر براهني 4. اصول روانسنجي، پاشا شريفي مي‌باشند. بررسي مفاهيم کلي اندازه‌گيري، امتحان و هدف نهايي امتحان، تهيه پرسش‌هاي امتحاني، اجراي امتحان، آزمون و انواع آن، تحليل سئوالات آزمون، اعتبار آزمون،‌ طبقه‌بندي آزمون‌ها و ... در متن اين درس تحليل مي‌شوند. براي اين درس کتابي خلاصه و مفيد با نگرشي کلي به منابع اصلي جمع‌آوري شده است. اضافه کردن تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي سراسري و آزاد با پاسخ تشريحي به همراه تست‌هاي طراحي شده توسط طراحان با هدف آشنايي با سئوالات استاندارد در متن درس، مجموعه‌اي کامل براي آمادگي در آزمون را پيش‌روي داوطلبان اين گرايش قرار داده است. به طوري که مطالعه‌ي دقيق اين کتاب نيازهاي داوطلبان را رفع کرده و ديگر نيازي به مراجعه به کتب مرجع نمي‌باشد.

 
« آزمون‌هاي شناختي هوش و استعداد »

ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 2 و تعداد سئوالات آن 15 سئوال مي‌باشد. منابع مهم اين درس کتاب‌هاي راهنماي سنجش‌رواني مارنات، روانسنجي دکتر گنجي، اصول روانسنجي و روان آزمايي دکتر شريفي و روان آزمايي آناستازي ترجمه دکتر براهني مي‌باشد. مطالب آن تقريباً بي‌ارتباط با درس روانسنجي نيست. مفهوم هوش و نظريه‌هاي آن، آزمون‌هاي انفرادي و گروهي هوش، آزمون‌هاي شخصيت، آزمون‌هاي فرافکن، اضطراب و فشار رواني، سنجش رغبت‌ها، نگرش‌ها و ارزش‌ها مباحث اصلي اين درس را تشکيل مي‌دهند. در اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف کتابي کامل و جامع را به داوطلبان ارايه کرده است. در اين کتاب جذابيت مباحث اين درس، باعث شده مؤلف با تخصص خود در اين درس خواننده را با خود همراه کند و ضمن ارايه مثال‌هاي متنوع چهار گزينه‌اي در متن درس، داوطلب را آماده روبه‌رو شدن با تست‌هاي طبقه‌بندي شده که در پايان هر فصل گنجانده شده، کند. پاسخ‌هاي تشريحي تمام آزمون‌هاي کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي در 15 سال گذشته و دانشگاه آزاد در 10 سال گذشته باعث مرور کلي به تست‌هاي قابل طرح در اين درس شده است.

 
دروس تخصصي گرايش روانشناسي صنعتي و سازماني

داوطلبان اين گرايش بايد به دروس زير پاسخ دهند:

1. متون روانشناسي به زبان انگليسي با ضريب (2)

2. آمار و روش تحقيق با ضريب (2)

3. روانشناسي صنعتي و سازماني با ضريب (2)

4. روانشناسي اجتماعي با ضريب (2)

5. رفتار سازماني با ضريب (3)

6. روانشناسي امور استخدامي با ضريب (3)

7. بالندگي سازماني با ضريب (3)

با توجه به ضرايب، تقريباً تمام دروس مهم هستند و دروس 7 و 6 و 5 از اهميت بيشتري برخوردار مي‌باشند. براي تمام دروس اين گرايش انتشارات مدرسان شريف کتاب ارايه کرده و داوطلبان مي‌توانند از واحد مکاتبه‌اي مدرسان شريف و يا کتاب فروشي‌هاي فعال سراسر کشور و يا بصورت اينترنتي اين منابع را تهيه کنند.

 

 

کلمات کلیدی : روانشناسی ازمون کودک کنکور دروس زبان دانشجو کنکور ارشد مطالعه کنکور منابع کنکور ارشد ارشد ازاد ارشد سراسری ارشد ازاد94 ارشد ازاد94 ارشد سراسری 94 ارشد سراسری94 منابع ارشد رشته های ارشد رشته های کارشناسی ارشد منابع ارشد ازاد منابع ارشد سراسری منابع ارشد مدیریت منابع ارشد روانشناسی منابع ارشد روانشناسی 94 ثبت نام ارشد ثبت نام ارشد ازاد ثبت نام ارشد سراسری تاریخ نحوه ثبت نام ارشد تاریخ نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد تاریخ زمان ثبت نام ارشد ازاد تاریخ زمان ارشد سراسری زمان نحوه ثبت نام ارشد ازاد زمان چگونگی ارشد ازاد تاریخ نحوه ثبت نام ارشد ازاد 94 تاریخ نحوه ثبت نام ارشد ازاد94 95 چگونگی ثبت نام ازمون ارشد 94 95 نحوه ثبت نام ارشد ازاد 94 95 ثبت نام ارشد سراسری تاریخ ثبت نام ارشد سراسری تاریخ زمان نحوه ثبت نام ارشد سراسری زمان چگونگی ثبت نام ارشد سراسری ارشد سراسری94 95 ارشد سراسری 94 95 برنامه ریزی ارشد برنامه ریزی ازمون ارشد برنامه ریزی ازمون ارشد ازاد برنامه ریزی ازمون ارشد سراسری چگونگی برنامه ریزی رتبه های برتر ارشد نحوه برنامه ریزی ارشد سراسری برنامه ریزی رتبه های برتر ارشد سراسری زمان ازمون ارشد تاریخ ازمون ارشد تاریخ ازمون ارشد سراسری زمان برگزاری ازمون ارشد ازاد تاریخ برگزاری ارشد سراسری زمان ازمون ارشد ازاد 94 95 نتایج ارشد ازاد نتایج ارشد سراسری تاریخ نتایج ارشد ازاد زمان نتایج ارشد سراسری تاریخ زمان اعلام نتایج ارشد ازاد تاریخ اعلام نتایج ارشد سراسری نتایج نهایی ارشد نتایج نهایی ارشد ازاد نتایج نهایی ارشد سراسری زمان نحوه اعلام نتایج ارشد ازاد زمان چگونگی نتایج نهایی ارشد ازاد زمان چگونگی اعلام نتایج نهایی ارشد سراسری 94 95 زمان نتایج نهایی ارشد سراسری 94 95 کارنامه ارشد ازاد کارنامه ارشد سراسری کارنامه ازمون ارشد ازاد کارنامه ازمون ارشد سراسری منابع ارشد 93 94 منابع ارشد مهندسی منابع ارشد پزشکی منابع ارشد علوم پایه منابع ارشد انسانی منابع ارشد هنر منابع ارشد ازاد94 95

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه