تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نام دروس کارشناسي ارشد مهندسي مواد


تاریخ :    ۱۳۹۴/۷/۹     بازدید :    ۷۲۶

 نام دروس کارشناسي ارشد مهندسي مواد

--------------------------------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

 نام دروس کارشناسي ارشد مهندسي مواد

« زبان عمومي و تخصصي »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون کارشناسي ارشد رشته مهندسي مواد 30 سئوال مي‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پيداست، تعدادي از سئوالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آن‌ها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي مهندسي مواد مي‌باشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقل‌هايي را داشته باشند مطالعه و سرمايه‌گذاري در اين درس مي‌تواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف فرق مي‌كند و اساتيد اين درس به صورت سليقه‌اي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي مي‌كنند. خواندن كتاب‌هاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس كفايت مي‌كند. در كتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يك سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تست‌هاي عمومي رشته‌هاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان مي‌توانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين كتاب برسانند. در كتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد سال‌هاي قبل (از سال 92 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته مهندسي مواد به همراه ترجمه آن‌ها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تست‌هاي چهارگزينه‌اي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با سئوالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است.

 

« رياضيات »

( رياضي 1 و2، معادلات ديفرانسيل و رياضي مهندسي )

تعداد سئوالات اين درس در آزمون كارشناسي ارشد 20 سئوال مي‌باشد كه خود اين درس به چهار درس رياضيات عمومي 1، رياضيات عمومي 2، معادلات ديفرانسيل و رياضي مهندسي تفكيك مي‌شود. در ساليان خيلي دور سئوالات اين درس از چهار عنوان درسي رياضي عمومي 1، رياضي عمومي 2، معادلات ديفرانسيل و رياضيات مهندسي طرح مي‌شد. در چند سال اخير تا قبل از آزمون اسفند 88، هر 20 سئوال از درس رياضيات مهندسي انتخاب مي‌شد اما از آزمون كارشناسي ارشد 89 (اسفند 88) مجدداً تصميم بر اين شد كه در آزمون كارشناسي ارشد 89، 5 سئوال از درس رياضي عمومي 1، 5 سئوال از درس رياضي عمومي 2، 5 سئوال از درس معادلات ديفرانسيل و 5 سئوال از درس رياضي مهندسي مطرح شده است و به نظر نمي‌رسد اين روند در سال‌هاي آينده تغيير زيادي داشته باشد. كتاب‌هاي توماس، آدامز، ليت هولد، مارون، دميدوويچ از منابع مهم دروس رياضي عمومي 1و2، كتاب‌هاي سيمونز و بويس از منابع مهم درس معادلات ديفرانسيل و كتاب كرويت سيك مهمترين مرجع تدريس درس رياضي مهندسي مي‌باشند. هرچند در اكثر دانشگاه‌ها خيلي از اساتيد كتاب‌هاي تأليفي خود را نيز به عنوان منبع معرفي مي‌كنند.

كتاب‌هاي رياضي عمومي 1، رياضي عمومي 2، معادلات ديفرانسيل و رياضي مهندسي موسسه مدرسان شريف كه فرمت نگارش آن‌ها تقريباً نزديك به هم مي‌باشد از بهترين منابع اين چهار درس در سراسر كشور شناخته شده است و بدون ترديد اگر دانشجويي اين كتاب‌ها را مطالعه كند، ديگر نيازي نيست حتي به مرجع ديگري جهت تمرين بيشتر مراجعه كند. آموزش تمام مطالب درسي با متني ساده و روان، گنجاندن مثال‌ها و تست‌هاي چهارگزينه‌اي فراوان با پاسخ‌هاي تشريحي در ضمن آموزش درس، طبقه‌بندي مطالب و آوردن تمامي تست‌هاي كنكورهاي كارشناسي ارشد 10 سال اخير اكثر رشته‌هاي فني و مهندسي و گروه علوم پايه به صورت طبقه‌بندي شده در پايان هر فصل با پاسخ‌هاي كاملاً تشريحي، قرار دادن تست‌هاي تكميلي با پاسخ كليدي براي داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد جهت تمرين بيشتر، حل كامل سئوالات آزمون سراسري 1392 (بهمن 91)، ارايه آزمون‌هاي خودسنجي در پايان كتاب در سه سطح A و B و C براي آمادگي در هفته‌هاي آخر نزديك آزمون، ارايه روش‌هاي تستي براي حل تست‌ها و ... از جمله مشخصات اين كتاب‌ها مي‌باشد.

كتاب رياضي عمومي 1 شامل 2800 پرسش چهارگزينه‌اي شامل 2090 مسئله حل شده با پاسخ تشريحي و 710 مسئله با پاسخ كليدي مي‌باشد.

كتاب رياضي عمومي 2 شامل 1720 پرسش چهارگزينه‌اي شامل 1370 مسئله حل شده با پاسخ تشريحي و 350 مسئله با پاسخ كليدي مي‌باشد.

كتاب معادلات ديفرانسيل شامل 1970 پرسش چهار گزينه‌اي شامل 1525 مسئله حل شده با پاسخ تشريحي و 445 سؤال با پاسخ كليدي مي‌باشد.

كتاب رياضي مهندسي شامل 1300 پرسش چهار گزينه‌اي شامل 1000 مسئله حل شده با پاسخ تشريحي و 300 مسئله با پاسخ كليدي مي‌باشد.

مطالعه اين كتاب‌ها به عنوان كتاب‌هايي كامل و جامع و خلاصه كه مورد تاييد اكثر اساتيد دانشگاه‌هاي كشور مي‌باشد، اكيداً توصيه مي‌شود. كسب درصد بالا با مطالعه اين كتاب‌ها با توجه به اظهارنظر قبولي‌هاي سال‌هاي گذشته به راحتي امکان پذير است.

 

« خواص فيزيكي مواد »

تعداد تست هاي اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه سراسري 20 سئوال مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب‌هاي خواص فيزيكي تأليف ريدهيل و همچنين كتاب خواص فيزيكي تأليف آونر و كتاب ويليام كليستر مي‌باشد. حجم مطالب اين درس نسبت به دو درس تخصصي ديگر بيشتر مي‌باشد و به همين نسبت، مدت زماني كه طول مي‌كشد تا داوطلب در اين درس به تسلط برسد بيشتر از دو درس ديگر است. در اين درس كه در ساليان اخير عنوان آن از خواص فيزيكي و استحاله فازها به خواص فيزيكي تغيير يافته، روند سئوالات هر ساله مفهومي‌تر شده است. براي اين درس انتشارات مدرسان شريف كتاب جامع و خوبي را به بازار کتاب كشور عرضه كرده است. در اين كتاب مؤلفين با تجربيات خود مفاهيم را به شكل كاملاً ماهرانه‌اي دسته‌بندي كرده و با ترسيم شكل‌ها و نمودارهاي مختلف سعي كرده‌اند خواننده به طور كامل درس را فرا بگيرد. در حين آموزش تست‌هاي تأليفي مناسب گنجانده شده است تا داوطلب با انواع تست‌هاي اين درس آشنا شود. در پايان هر فصل تمامي تست‌هاي آزمون هاي کارشناسي ارشد دانشگاه سراسري (در 15 سال اخير)و دانشگاه آزاد (در 10 سال اخير) به صورت طبقه‌بندي شده، با پاسخ‌هاي تشريحي آورده شده است و از اين حيث هم، اين كتاب كامل‌ترين منبع محسوب مي‌شود. ارايه آخرين تست‌هاي آزمون کارشناسي ارشد يعني تست‌هاي دانشگاه دولتي 1392 (بهمن 91) در كتاب خواص فيزيکي مواد انتشارات مدرسان شريف مزيت ديگر اين اثر است.

 

« خواص مكانيكي مواد »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي 20 سئوال مي‌باشد. منابع مهم اين درس كتاب‌هاي متالوژي مكانيكي ديتر ترجمه شهره شهيدي و كتاب تغيير شكل و مكانيزم‌هاي شكست مواد تأليف هرت برگ ترجمه علي اكبر اكرامي مي‌باشند. حجم اين درس به نسبت درس خواص فيزيكي كم‌تر است و رسيدن به درصد بالا در اين درس با مطالعه‌ي دقيق مطالب به راحتي امكان‌پذير است. كتاب‌هاي منبع در اين درس به لحاظ ترجمه بودن و وجود مطالب اضافي (غير كنكوري) خيلي براي مطالعه در زمان كوتاه داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد مناسب نيستند. انتشارات مدرسان شريف با توجه به اين نياز، از ساليان قبل كتابي خلاصه و مفيد با بررسي تمام منابع اصلي و استفاده از نقاط قوت آن‌ها و بررسي و استفاده از جزوات اساتيد تأثيرگذار در آزمون كارشناسي ارشد (معمولاً اساتيد دانشگاه صنعتي شريف و صنعتي اصفهان در اين درس به عنوان اساتيد طراح در اين سال‌ها مطرح بوده‌اند) به بازار كتاب ارايه كرده است. آموزش ساده و روان، دسته‌بندي مناسب مطالب، ارايه تمام فرمول‌هاي مهم، حل مثال‌هاي فراوان ضمن آموزش مطلب، گنجاندن تست‌هاي آزمون‌هاي دانشگاه دولتي از سال 75 تا 92 و همچنين تست‌هاي منتخب دانشگاه آزاد از سال 80 تا 92 از ديگر مشخصات اين كتاب مي‌باشد. مطالعه‌ي كتاب فوق به تمام داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد براي قبولي در اين رشته توصيه مي‌شود.

 

« شيمي فيزيك و ترموديناميك »

تعداد سئوالات اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي 20 سئوال مي‌باشد. منبع اين درس كتاب گسكل مي‌باشد. حجم اين درس نيز تقريباً زياد است و بيشتر مطالب آن مربوط به قوانين ترموديناميك، روابط و فرمول‌هاي مختلف و بررسي نمودارهاي مربوطه مي‌باشد. معمولاً داوطلبان رشته‌ي مواد اين درس را بعضاً سخت‌تر از درس خواص فيزيكي و خواص مكانيكي مي‌دانند. دقت و تسلط نسبي بر بعضي فرمول‌هاي رياضي براي حل تست‌هاي محاسباتي اين درس لازم است. منابع اين درس كتاب‌هاي مقدمه‌اي بر ترموديناميك مواد 1 و 2 تأليف ديويد گسكل مي‌باشند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس نيز كتابي جامع و مفيد به داوطلبان رشته‌ي مواد ارايه كرده است. در اين كتاب با توجه به كمبود تست در كتب منبع، مولف سعي كرده در ضمن آموزش درس هرجا فرمول، قانون و يا مبحث مهمي آموزش داده شده، تست‌هاي مناسب را قرار دهد تا داوطلب با انواع تست‌هاي اين درس آشنا شود. مانند ساير كتب اين مركز تمامي تست‌هاي آزمون‌هاي دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد با پاسخ‌هاي كاملاً تشريحي در اين كتاب آورده شده است. ارايه تست‌هاي خودسنجي به صورت طبقه‌بندي شده در پايان هر فصل، ويژه داوطلباني است كه فرصت كافي دارند و خود را براي قبولي در دانشگاه‌هاي برتر ايران آماده مي‌كنند.

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه