تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونه هر هفته يك كتاب بخوانيم


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۵     بازدید :    ۱۵۹۲

چگونه هر هفته يك كتاب بخوانيم

--------------------------------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی برنامه ریزی درسی و تحصیلی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

چگونه هر هفته يك كتاب بخوانيم

چنانچه شما از آن دسته افرادي باشيد كه مدام در حال مطالعه كتاب‌هاي متنوع مي‌باشد و يا افرادي كه سال به سال هم كتابي نمي‌خوانند، با خواندن اين مقاله با شيوه‌ها و راهكارهايي بسيار ساده‌ اي آشنا خواهيد شد كه به شما كمك خواهد كرد بيشتر و بهتر(وعلاقه‌ مندانه تر!) كتاب بخوانيد.

اگر شما به طور ميانگين هفته‌اي يك كتاب هم بخوانيد در سال نزديك به 54 كتاب خوانده‌ايد. مطمئنا خواندن يك كتاب در هفته كار سختي نمي‌باشد و هر كسي از پس آن برمي‌آيد، با اين حال روش‌هايي كه در ادامه ذكر شده نيز شما را در بهتر و مفيدتر خواندن راهنمايي خواهد كرد.

 

قدم اول: تندخواني را بياموزيد

تندخواني براي برخي واژه‌اي آشنا مي‌باشد ولي آيا به درستي با آن آشنا مي‌باشيد؟

تندخواني در كل يعني بتوانيد و بدانيد كجاي يك مطلب را سريع‌تر خوانده و كجاي مطلب را با دقت بيشتري دنبال كنيد. هدف اصلي تند خواني سريع تر خواندن و مفيدتر خواندن مي‌باشد.

 

 موضوع تندخواني بسيار گسترده بوده و روش‌هاي گوناگوني را در بر مي‌گيرد ولي استفاده چهار شيوه ي ساده زير براي شما مفيد خواهد بود:

 

1-براي خواندن هر سطر كتاب از انگشت اشاره خود كمك بگيريد: اين كار هم تمركز شما را بالا خواهد برد و هم سرعت خواندنتان را افزايش مي‌دهد.

 

اگر كتاب الكترونيكي مي‌خوانيد به جاي انگشت اشاره مي‌توانيد از همين ماوس استفاده كنيد و با مكان‌نماي ماوس خطوط كتاب را دنبال كنيد.

 

2- يك يا چند كتاب انتخاب كنيد و سعي كنيد به گونه اي كه درك مطالب برايتان سخت شود آنها را تند بخوانيد.اين يك تمرين است و قطعا فقط براي چند كتاب به طور نمونه بايد انجام شود. وقتي سرعت خواندن خود را بسيار سريع كنيد مغز شما بعد از مدتي به سرعت بالاتر درك مفاهيم عادت خواهد كرد.


3-قبل از خواندن هر كتابي هدف خود را از خواندن آن كتاب و مطلب روشن كنيد.
 قبل از مطالعه كتاب مورد نظر مشخص كنيد كه به چه دليل مي‌خواهيد اين متن را بخوانيد. . اين روش براي بالا بردن سرعت درك مفاهيم در مغزتان بسيار موثر خواهد بود.

 

4-سعي كنيد مطالب را در ذهنتان نخوانيد. احتمالا از اين توصيه تعجب كرده‌ايد ولي يكي از مهمترين ركن‌هاي تندخواني، عدم تكرار مطالب در ذهن مي‌باشد يعني وقتي مطلبي را مي‌خوانيد بايد بتوانيد آن را فقط از جلوي چشمانتان رد كنيد. اين تكنيك نياز به تمرين زياد داشته ولي تاثير فوق‌العاده‌اي در افزايش سرعت مطالعه و درك بهتر دارد.

 

قدم دوم: هميشه يك كتاب همراه خود داشته باشيد

اين توصيه شايد بسيار پيش افتاده و واضح به نظر رسد ولي همين كار كوچك تاثير بزرگي بر افزايش تعداد كتاب خوانده شده مي‌گذارد. وقتي شما هميشه همراه خود يك كتاب داشته باشيد مي‌توانيد از زمان‌هاي تلف شده‌ي خود و زمان‌هايي كه كار ديگري براي انجام دادن نداريد براي خواندن كتاب استفاده خواهيد كرد.

اگر حمل كتاب برايتان سخت است مي‌توانيد از كتاب هاي الكترونيكي و يا حتي از كتاب هاي صوتي و پادكست استفاده  كنيد


قدم سوم:
 هر دفعه فقط يك كتاب بخوانيد!

برخي تصور مي‌كنند كه اگر همزمان  چند كتاب را با هم شروع به خواندن كنند، سرعت مطالعه‌شان بالاتر خواهد رفت. ولي اين كار از نظر منطقي فرقي براي سرعت مطالعه نخواهد داشت. اگر چند كتاب را با هم بخوانيد ممكن است مطالب مهم يكي از كتاب‌ها از حافظه كوتاه مدتتان پاك شود و تمركز خود را از دست بدهيد.

پس با خود شرط كنيد كه تا زماني كه كتابي را تمام نكرده‌ايد سراغ كتاب جديد نرويد.

 

قدم چهارم: ليستي از كتاب‌هايي كه مي‌خواهيد بخوانيد تهيه كنيد

مي‌توانيد ليستي براي كتاب‌هاي يك ماه و يا سال تهيه كنيد. كتاب‌هايي را انتخاب كنيد كه برايتان جذاب باشند تا علاقه‌تان بيشتر شود. اين كار انگيزه‌ي شما را براي بيشتر خواندن افزايش مي‌دهد.

به ياد داشته باشيد كه عاقلانه هدف گذاري كنيد. مثلا بعيد مي‌دانم بتوانيد 1000 كتاب در سال بخوانيد

به ياد داشته باشيد هدف اصلي مطالعه كتاب افزايش آگاهي و بازتر شدن ديدتان مي‌باشد. پس براي افزايش تعداد كتابهايي كه مي‌خوانيد به خود سختي ندهيد. اگر روش‌هاي گفته شده را اجرا كنيد و با علاقه و انگيزه كتاب بخوانيد، ناخودآگاه تعداد كتاب‌هايي كه در يك مدت خاص مثلا يك سال مي‌‌خوانيد افزايش مي‌يابد.

 

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 5 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه