تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

همکاری واحد علوم و تحقیقات با برنامه بین‌المللی جدید ارسموس موندوس


تاریخ :    ۱۳۹۳/۱/۲۶     بازدید :    ۶۹۲

همکاری واحد علوم و تحقیقات با برنامه بین‌المللی جدید ارسموس موندوس

 

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات،‌ از آغاز دور جدید همکاری‌ها با برنامه بین المللی جدید ارسموس موندوس موسوم به سلام 3 خبر داد.

 

 

 

 دکترحمیدرضا غفارزاده با بیان اینکه ارسموس موندوس برنامه‌ای در راستای مبادله اعضای هیأت علمی و دانشجو ویژه کشورهای اتحادیه اروپا است، ادامه داد:‌ این برنامه به سایر کشورهای جهان نیز گسترش یافته که از این جمله می‌توان به همکاری دانشگاه‌هایی از ایران همچون دانشگاه آزاد اسلامی،‌ مشهد،‌ شهید چمران اهواز،‌ تهران و خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد.

 

 

 

وی به تاریخچه نام گذاری برنامه ارسموس موندوس اشاره کرد و گفت:‌ ارسموس موندوس، یک کشیش قرون وسطی و علاقه مند به گسترش علم از طریق سفر و مبادله بود و به همین جهت،‌ به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد برنامه‌ای به منظور ارتقاء سطح مبادله آموزشی و پژوهشی بین کشورها،‌ این برنامه تحت این عنوان، نام گذاری شد.

 

 

 

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات، اساس کار برنامه ارسموس موندوس را بر پایه روابط دوسویه بین گروهی متشکل از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غیراروپایی به منظور مبادله اعضای هیأت علمی و دانشجو دانست و گفت:‌ واحد علوم و تحقیقات تاکنون در چند برنامه ارسموس موندوس شرکت داشته است.

 

 

 

گروهی شامل دو دانشگاه ازعراق،‌ سه دانشگاه ازیمن، دانشگاه الگار و پرتغال، دانشگاه آی تی سی هلند،‌ دانشگاه لوند سوئد و دانشگاه بوتنگن آلمان به کمک بودجه‌ای که اتحادیه اروپا در اختیار آن‌ها قرار داده است،‌ در قالب برنامه ارسموس موندوس اقدام به تبادل دوسویه دانشجو و استاده کرده‌اند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون واحد علوم و تحقیقات،‌ سه پروژه را در چارچوب این برنامه اجرا کرده است گفت:‌ این واحد دانشگاهی، در پروژه اول موسوم به سلام یک حضور فعالانه داشته و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کرده‌اند و تعدادی از اساتید نیز در دوره پسا دکترا موفق به دریافت بورس تحصیلی ارسموس موندوس شدند.

 

 

 

غفارزاده ازغیبت واحد علوم و تحقیقات در دومین پروژه ارسموس موندوس، موسوم به سلام دو ابراز تاسف کرد و گفت:‌ علت احتمالی غیبت واحد در این پروژه،‌ عدم پیگیری صحیح مکاتبات توسط مسئولین وقت و برگزارکنندگان این دوره در اروپا بوده است که منجر به محرومیت دوساله واحد علوم و تحقیقات از شرکت در این برنامه شد.

 

 

 

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات، افزود:‌ در مدیریت جدید واحد علوم و تحقیقات، تماس‌های مجدد با اتحادیه اروپا صورت گرفت و این واحد دانشگاهی مجددا به برنامه ارسموس موندوس موسوم به سلام سه پیوست که روند کارهای مربوط به آن، در اتحادیه اروپا در دست بررسی است و در آینده نزدیک به تصویب خواهد رسید.

 

 

 

غفارزاده گفت:‌ از سال 2013 تحولی در برنامه ارسموس رخ داد و موجب جایگزین شدن آن با برنامه ارسموس موندوس پلاس شد که در چارچوب آن، هدف برگزارکنندگان، همکاری دوطرفه بین دانشگاه‌های دنیا است.

 

 

 

وی با تاکید بر این که تعداد شرکت کننده در برنامه بین المللی ارسموس موندوس مطرح نیست، بلکه مشارکت واحد علوم و تحقیقات در برنامه‌های بین المللی حائز اهمیت است،‌ گفت:‌ واحد علوم و تحقیقات، هر ساله حدود 500 دانشجو و عضو هیات علمی متقاضی برای بهره مندی از برنامه ارسموس موندوس دارد که از این میان به طور متوسط 8 نفر موفق به استفاده از این برنامه شده‌اند.

 

 

 

غفارزاده زبان را دریچه‌ای به دنیای دانش جدید دانست و ازعدم توجه دانشجویان به تسلط بر زبان‌های زنده دنیا ابراز تاسف کرد و ادامه داد:‌ افرادی که فاقد مدرک معتبر زبان انگلیسی هستند از روند ارزیابی این برنامه‌ها حذف می شوند. در حالیکه در جلسه ماه گذشته که در کردستان عراق با برگزارکنندگان این برنامه‌ها داشتم، شاهد تمایل دانشگاه‌های اروپایی برای شرکت دانشجویان ایرانی در برنامه‌ها، به علت سطح علمی مطلوب این دانشجویان، بودم.

 

 

 

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات شرکت در برنامه‌های ارسموس موندوس را امری شخصی دانست و گفت:‌ واحد علوم و تحقیقات، در چارچوب موافقت نامه‌ها، شرایط شرکت افراد در این برنامه‌ها را تسهیل می کند.

 

 

 

مدیرکل امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات از گسترش روابط دوسویه با دانشگاه‌های مطرح اروپایی و آسیایی برای ارائه مدرک مشترک با فعالیت‌های دو مدرکی خبر داد و گفت:‌ یک هیأت دانشگاهی از لهستان، در ماه می سال جاری به ایران سفر خواهد کرد که واحدهای علوم و تحقیقات یکی از دانشگاه‌های مورد علاقه برای بازدید آنها خواهد بود و امید است، این دیدار منجر به امضاء موافقت نامه ای به منظور تبادل اساتید و دانشجویان این واحد با آن دانشگاه‌ها، شود.

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 3 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه