تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

پذیرش های بین المللی دانشگاه‌ها


تاریخ :    ۱۳۹۳/۶/۳۱     بازدید :    ۴۵۶
پذیرش های بین المللی دانشگاه‌ها
 

اگرچه پیش‌بینی آینده از عهده هیچ‌کس ساخته نیست اما با روند کنونی حداقل می‌توان گفت که بازیگران اصلی و فعلی در امور دانشجویان بین‌المللی احتمالا در آینده تغییر خواهند کرد.

  به دنبال پدیدار شدن مقصدهای جدید برای دانشجویان خارجی که به دنبال سیاست‌های آموزشی و اقتصادی دولت‌ها پدیدار شده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که بازیگران اصلی عرصه تحصیلات بین‌المللی نیز تغییر کنند و این تغییر بدون شک روی برنامه‌های جابه‌جایی دانشجویان خارجی تاثیرگذار خواهد بود.

بنابر گزارشی که در ماه ژوئن از سوی روزنامه «استرالین» منتشر شد، کشورهای کانادا، چین، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی و فیلیپین همگی قصد دارند در آینده نزدیک دانشجویان خارجی بیشتری را جذب کنند.

این گزارش همچنین می‌افزاید: چین قصد دارد 350 هزار دانشجو را از آفریقا و سایر بخش‌های آسیا برای برنامه‌های آموزشی بلند‌مدت و کوتاه‌مدت جذب کند. علاوه بر این ورود فن‌آوری‌های جدید و نسل جدیدی از دانشجویان به عرصه آموزش نه تنها آینده جدیدی از ارائه شیوه‌های نوین آموزشی رقم زده بلکه بازیگران تازه‌ای را وارد بازار آموزش کرده است.

افزایش دسترسی به ارتباطات راه دور و اینترنت دانشجویان سراسر جهان را با هم مرتبط و متحد کرده است. در نتیجه آموزش آنلاین، دسترسی به رشته‌های تحصیلی آموزش عالی را برای دانشجویانی که تا پیش از این به دنبال مدارک تحصیلی کارشناسی تمام وقت نبودند، فراهم آورده است.

وضعیت کنونی دانشجویان بین‌المللی

سالانه میلیون‌های دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرزهای کشور خود را به قصد تحصیل در خارج درمی‌نوردند. برخی از برنامه‌های آموزشی شامل برنامه‌های تبادل دانشجویی معمولی یک ترمی یا یک ساله هستند و برخی دیگر برنامه‌های تحصیلی تمام وقت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را شامل می‌شوند. به عنوان مثال در چین، تاثیر آموزش عالی چشمگیر بوده به طوری که بیش از 60 درصد از فارغ التحصیلان دبیرستان‌های چین وارد چرخه آموزش عالی و دانشگاه می‌شوند که این رقم نسبت به دهه 80 میلادی 20 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های این کشور سالانه هفت میلیون نفر برآورد می‌شود. علاوه بر این بیش از 800 هزار چینی در خارج از این کشور تحصیل کرده‌اند. برخی برآوردها نشان می‌دهد که تا سال 2020 میلادی، چین 20 میلیون دانشجو خواهد داشت. دولت چین همچنین کمک هزینه‌های تحصیلی برای تحصیل در این کشور اختصاص داده است. در سال تحصیلی 2011-2010 میلادی 15 هزار دانشجوی آمریکایی در برنامه‌های تحصیلی کوتاه مدت و 11 هزار دانشجوی دیگر در سایر برنامه‌های آموزش عالی چین تحصیل کردند.

در هند، ‌جمعیت یک میلیارد و 600 میلیونی این کشور تا سال 2028 میلادی در بحث آینده احتمالی دانشجویان بین‌المللی، چین را پشت سر خواهد گذاشت. این کشور پس از چین و آمریکا دارنده بزرگترین جمعیت دانشجویان است. در حال حاضر در هند بیش از 500 دانشگاه فعالیت می‌کنند که با این حال دولت مرکزی این کشور می‌گوید این کشور برای جای دادن دانشجویان آینده نیاز به 1000 دانشگاه جدید دارد. این کشور تا سال 2015 میلادی 9 میلیون دانشجوی احتمالی خواهد داشت. سال گذشته نزدیک به 200 هزار دانشجوی هندی خارج از این کشور تحصیل کردند که این تعداد، نماینده دومین گروه بزرگ دانشجویان بین المللی جهان است. دولت هند همچنین با اختصاص بودجه‌های بیشتر، کیفیت موسسات آموزش عالی خود را بهبود داده و در حال دستیابی به بازارهای جهانی و همکاری‌های بین‌المللی هستند.

  یونیورسیتی ورلد نیوز، قاره آفریقا هم اکنون یک میلیارد نفر جمعیت دارد که این جمعیت 15 درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد. بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی در آفریقا بر شمار دانشجویان این قاره که برای تحصیل به خارج می‌روند افزوده است. با این حال همچنان بزرگترین بازار برای دانشجویان آفریقایی می‌تواند دوره‌های آموزشی آنلاین موسوم به (MOOCs) باشد. این دوره‌های آموزشی که از سوی کالج‌ها و دانشگاه‌های مطرح جهان ارائه می‌شوند به دانشجویان آفریقایی که امکان خروج از کشور و تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را ندارند فرصت می‌دهد تا رشته‌های موردنظر خود را در این دانشگاه‌ها از راه دور بگذرانند.

با وجود تمام چالش‌ها و تغییرات، آینده تحصیلات دانشگاهی بین‌المللی همچنان شاهد افزایش شمار دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. این نشان می‌دهد که روند قابل تغییر در آموزش عالی جهان همچنین ناشی از ورود تکنولوژی به عرصه آینده آموزش عالی خواهد بود. بدین ترتیب دانشجویان بیشتری در خارج از مرزهای خود به تحصیل می‌پردازند اما آنها ممکن است بدون اینکه مجبور به ترک کشور خود شوند در خانه‌هایشان بنشینند و در دانشگاه‌های خارجی تحصیل کنند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 4
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه