تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

جزییات پذیرش های جدید در علوم پزشکی تهران - اساتید دانشگاه در جمع برترین‌های دنیا


تاریخ :    ۱۳۹۳/۷/۱     بازدید :    ۶۹۸

جزییات پذیرش های جدید در علوم پزشکی تهران  -  اساتید دانشگاه در جمع برترین‌های دنیا

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به حضور بیش از دو هزار دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: حدود 700 نفر از آنها دانشجویانی هستند که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه شده و 1200 نفر نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.

 دکتر علی جعفریان صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: سابقه آموزش مدرن در علوم پزشکی در ایران به تاسیس دارالفنون بازمی‌گردد. از تاسیس دارالفنون تاکنون 160 سال گذشته است و 80 سال است که دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران تاسیس شده است و وظیفه ما چیزی جز این نیست که دانشگاهی را به آیندگان تحویل دهیم که شایسته کشور باشد.

وی به حضور اساتید برجسته در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: حضور اساتید برجسته در دانشگاه محیط را برای پیشرفت فراهم خواهد کرد. افق در نظر گرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی تهران این است که در سطح منطقه و بین‌الملل حضور جدی‌تری داشته باشد. به این منظور گام‌هایی برداشته شده، اما هنوز خیلی راه نیاز است تا در جایگاهی قرار بگیریم که شایسته ذهن‌های دانشجویان این دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کشور خطاب به دانشجویان گفت: وظیفه شما آن است که دنبال دانش بروید و ما هم وظیفه داریم امکانات را برای شما فراهم کنیم. کمبودهای دانشگاه را نیز باید با کمک یکدیگر برطرف کنیم. سال گذشته «احترام به دیگران» شعار دانشگاه بود و سعی شد در تمام حوزه‌ها رعایت شود.

جعفریان به اقدام وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح اقدام بزرگی بود که وزارت بهداشت آغاز کرد. مبنای این طرح احترام به مردم است. به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است. ما هم در این مسیر اقداماتی انجام دادیم. حق‌الناس امری است که خداوند به آن تاکید کرده است و اگر حق بیمار به درستی ادا شود، طرح تحول نظام سلامت بهتر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم محمد جلیلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از 12 دانشکده، 16 مرکز آموزشی – پژوهشی – درمانی، 121 گروه آموزشی، 206 بخش آموزشی، 15 قطب علمی کشور، بیش از 15 هزار دانشجو و حدود 1600 عضو هیات علمی برخوردار است.

وی افزود: از بیش از 15 هزار دانشجو 11 هزار و 394 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی فعالند. این دانشگاه دارای 245 رشته و چهار کتابخانه است. قرار گرفتن نام 9 نفر از اساتید این دانشگاه در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی در ادامه در مورد دستاوردهای دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای، ارتقای منزلت دانشگاه، افزایش مشارکت دانشجویان، راه‌اندازی 33 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، 4 رشته جدید در مقطع فوق تخصصی، یک رشته جدید در مقطع تخصصی و 26 رشته جدید در مقطع تکمیلی تخصصی، بازنگری در برنامه‌های مختلف پزشکی عمومی، دندانپزشکی، دکترای حرفه‌ای و داروسازی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزشی است.

جلیلی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه بین‌الملل اظهار کرد: یکی از اقدامات دانشگاه‌ها برای اطمینان از کیفیت آموزشی، کسب گواهینامه بین‌المللی اعتباربخشی ASIC است که دانشگاه علوم پزشکی تهران موفق به کسب آن شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در حال حاضر 74 درصد رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری، نزدیک به 60 درصد نفرات اول رشته‌های مختلف در مقطع دکتری، 37 درصد رتبه‌های برتر در بورد تخصصی و 55 درصد رتبه‌های برتر در بورد فوق تخصصی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

وی در پایان گفت: کسب رتبه نخست در رتبه‌بندی ISC و رتبه 348 جهانی، از دیگر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 5 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه