تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

تجمیع دانشگاه آزاد تهران در هفت پردیس


تاریخ :    ۱۳۹۳/۷/۵     بازدید :    ۶۲۶

تجمیع دانشگاه آزاد تهران در هفت پردیس

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه واحدهای دانشگاه آزاد در تهران در قالب هفت پردیس تجمیع می‌شوند گفت: این طرح با زیربنای 400 هزار متر مربع در برنامه قرار دارد و بودجه آن از طریق فروش مایملک دانشگاه آزاد تامین خواهد شد.

 دکترمیرزاده در سخنانی در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد گفت: 50 درصد از فارغ‌التحصیلان کشور که حدود 5 میلیون نفر را شامل می‌شوند، از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شدند و این به این معناست که فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد از سراسرکشور بوده‌اند. این امرنشان‌دهنده ضریب تاثیردانشگاه بدون کمک دولت و پول نفت بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد ظرف سه دهه گذشته با طرح آیت‌الله هاشمی و دکتر جاسبی عرصه پهناوری برای توسعه علم و فناوری ایجاد کرده است، گفت: دانشگاه آزاد از دستاوردهای انقلاب و سرمایه علمی – فرهنگی کشوراست که خدمات بی نظیری در توسعه ایران اسلامی انجام داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سند دارای 42 محور است که این محورها زمینه‌ساز توسعه کشورهستند. بر اساس این سند تا سال 1404 باید قطب علمی جهان اسلام شویم.

میرزاده با اشاره به تاکید سیاست‌های علم وفناوری دراقتصاد دانش‌بنیان گفت: دراین سند برنامه‌ریزی شده تا سال 1404، 50 درصد تولید ناخالص ملی متعلق به اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه ازاولویت‌های دانشگاه آزاد توسعه تحصیلات تکمیلی است، گفت: تحصیلات تکمیلی باعث مشارکت بیشتر ایران درعرصه علمی جهان می‌شود وارتباط صنعت وخدمات با دانشگاه را بیشترمی‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته با وزارت علوم اظهارکرد: ظرف چهارماهه گذشته، با توافقات وزارت علوم، پرونده‌هایی که در شورای گسترش خاک می‌خوردند و تبدیل به یک مشکل مزمن برای دانشگاه آزاد شده بودند، حل شد و زمینه‌ گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به وجود آمد.

میرزاده با بیان اینکه امسال در دانشگاه آزاد در نیم‌سال تحصیلی جاری نزدیک به 12 هزار دانشجو در دوره دکتری و 220 هزار دانشجو در دوره ارشد پذیرش شده‌اند، اظهارکرد: امیدوارم جمعا در دو ترم مهروبهمن با احتساب دانشجویان موجود درعرصه تحصیلات تکمیلی به بیش از 500 هزاردانشجو برسیم.

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به 4 میلیارد دلارو پذیرش 12هزار دانشجوی دکتری صرفه‌جویی ارزی صورت گرفته است، گفت: اگرهر دانشجو به خارج از کشور سفرمی‌کرد، سالانه 40 هزار دلارهزینه خواهد داشت که با پذیرش در دانشگاه آزاد این صرفه‌جویی ارزی در کشور صورت گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه 75 درصد متقاضیان دوره دکتری نتوانستند وارد این دوره‌ها شوند، گفت: طبق گزارش وزارت علوم، بخش زیادی ازاین دانشجویان به کشورهای منطقه سفر خواهند کرد.

میرزاده با تاکید براینکه گسترش تحصیلات تکمیلی نیازبه هزینه دارد، گفت:هزینه‌ها ازطریق فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان وشهریه تامین می‌شود وکمکی از سوی دولت به دانشگاه آزاد وجود ندارد.

وی با تشکرازخانواده‌های فرهیخته‌ای که ازهزینه‌های زندگی‌ان کم کرده‌اند وفرزندانشان دردانشگاه آزاد درس بخوانند، گفت: این خانواده‌ها با پول خودشان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان را ساخته‌اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دردوحوزه اقتصاد دانش‌بنیان و شهریه برنامه‌های مختلفی دیده شده است، گفت: مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال تشکیل هستند اما ثمر دادن این مراکز چند سال به طول خواهد انجامید. به همین خاطر طی چند سال آینده فقط متکی به شهریه‌ها خواهیم بود.

میرزاده با اشاره به اینکه جمعا در سال گذشته و امسال مجوز افزایش 45 درصد شهریه‌ها را داشته‌ایم گفت: سال گذشته 20 درصد وامسال 25 درصد حق افزایش سهمیه داشتیم اما در سال گذشته فقط سه درصد و امسال 15 درصد افزایش شهریه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش شهریه‌ها کاملا قانونی بوده، گفت: افزایش شهریه‌ها با موافقت وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی بوده و در هیات امنا با حضور وزیر علوم و وزیر بهداشت تصویب شده است و مشخص نیست افرادی که ادعا می‌کنند افزایش شهریه‌ها غیرقانونی است، اطلاعات خود را از کجا می‌آورند؟

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد تهران گفت: در برنامه داریم تا طرح هفت پردیس را با زیربنای 400 هزار متر مربع اجرایی کنیم و بودجه آن را از فروش مایملک دانشگاه آزاد تهیه خواهیم کرد چراکه نمی‌توان بودجه چنین طرح عظیمی را از شهریه تامین کرد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 7
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه