تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

میانگین رتبه‎‎های پذیرفته‌شدگان امسال دانشگاه یزد ارتقا یافته است


تاریخ :    ۱۳۹۳/۷/۲۴     بازدید :    ۷۵۹

میانگین رتبه‎‎های پذیرفته‌شدگان امسال دانشگاه یزد ارتقا یافته است 

 

معاون آموزشی دانشگاه یزد با اشاره به برنامه‎‎های حمایتی این دانشگاه برای جذب نخبگان و استعدادهای دانشجویی کشور، از ارتقای چشمگیر میانگین رتبه‎‎های پذیرفته‌شدگان سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

 دکتر قاسم برید لقمانی در جمع خبرنگاران در این باره تصریح کرد: با عنایت به هدف‏‏گذاری دانشگاه یزد برای قرار گرفتن در جمع 10 دانشگاه برتر کشور، معاونت آموزشی این دانشگاه همانند دیگر حوزه‎‎ها برنامه‎‎هایی را مد نظر قرار داده است که جذب نخبه‎‎های آموزشی ا‎ستان و کشور از برنامه‎‎های در اولویت معاونت آموزشی در همین خصوص بوده است.

وی افزود: در همین رابطه نیز با تلاش مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه، آیین‌‏‏نامه و شیوه‎‎نامه برای جذب و حمایت نخبگان جذب شده در دانشگاه تهیه شده است. به عنوان نمونه برای رتبه‎‎های زیر 100 در هر ترم تحصیلی 500 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی در قالب ردیف‎‎های مختلف تعلق می‎‎گیرد.

وی با اشاره به موفقیت دانشگاه در جریان اجرای این برنامه در سال نخست آن، اعلام کرد: در ترم جدید تحصیلی براساس شیوه‌‏‏نامه و دسته بندی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد تعداد هشت نفر دارای رتبه کمتر از 100 در سهمیه مناطق، 14 نفر رتبه زیر 200، 26 نفر رتبه زیر 300، 50 نفر رتبه زیر 500 و 134 نفر رتبه زیر یکهزار دانشگاه یزد را به عنوان انتخاب نخست خود برگزیده‌‎‎اند.

معاون آموزشی دانشگاه یزد یکی دیگر از اقدامات آموزشی سال جدید تحصیلی در این دانشگاه را انجام نیازسنجی رشته‎‎های تحصیلی مورد نیاز استان به ویژه در بخش صنعت ذکر کرد و به عنوان نمونه به کسب مجوز رشته کارشناسی حقوق در این دانشگاه برای ترم جدید تحصیلی اشاره کرد.

وی در این باره با اشاره به پذیرش 35 نفر در نخستین ترم این رشته تحصیلی، عنوان کرد: در این رشته تحصیلی که برای اولین بار در دانشگاه یزد پذیرش داشته است نیز شاهد ثبت‏‏نام دانشجویان دارای رشته هشت منطقه دو کشور، رتبه 26 منطقه سه کشور، رتبه 28 منطقه دو کشور، رتبه 47 ایثارگران، رتبه 132 و 152 منطقه سه کشور و نیز رتبه 169 ایثارگران کشور در این دانشگاه هستیم.

برید لقمانی از دیگر رتبه‏‏های پذیرفته شده در این دانشگاه به رتبه 16 خانواده شهدا در رشته آموزش شهرسازی، رتبه 45 ایثارگران در رشته روانشاناسی، رتبه 19 منطقه سه در رشته برق، رتبه 63 منطقه دو در رشته زبان و ادبیات عرب، رتبه 116 خانواده شهدا در خدمات اجتماعی، رتبه 167 ایثارگران در مدیرت مالی و نیز رتبه 195 ایثارگران در رشته حسابداری اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه یزد در پذیرش رتبه‎‎های کنکور سراسری کشور گفت: میانگین رتبه پذیرفته‎‎شدگان کنکور امسال در دانشکده علوم انسانی دانشگاه یزد 7140 بوده و این در حالی است که این رقم در سال‎‎ 1392 معادل 11 هزار و 506 و برای 1391 برابر با 8823 بوده است.

وی میانگین رتبه پذیرفته شدگان دانشکده ادبیات این دانشگاه در سال جاری را 4123 ذکر کرد که این رقم در سال‎‎های 92 و 91 به ترتیب 9265 و 7194 بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان کنکور امسال در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه یزد به 5669 ارتقاء یافته در حالی که این رقم در دو سال قبل از آن به ترتیب 7727 و 6978 بوده است.

وی با بیان این که در دانشکده هنر این رقم معادل 2480 بوده است، اظهار کرد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان کنکور در دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد در سال گذشته 4653 و در سال قبل از آن نیز 4633 بوده است.

وی این ارتقاء آمارها را ماحصل آیین‎‎نامه مرکز استعدادهای درخشان و تشویق استعدادها و نخبگان به سمت این دانشگاه ذکر کرد و گفت: البته این آمار در مورد دانشکده منابع طبیعی با اختلاف جزئی از رقم 34 هزار و 67 در سال گذشته به رقم 35 هزار و 754 افزایش یافته که علت ان نیز می‎‎تواند به دلیل اعلام منسوخ شدن برخی از رشته‌های کشاورزی از سوی وزارت علوم باشد.

معاون اموزشی دانشگاه یزد در پایان نیز با اشاره به پذیرش دو هزار و 500 دانشجوی جدیدالورود در رشته کارشناسی و یکهزار و 500 دانشجو در رشته‎‎های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتر، تعداد دانشجوی در حال تحصیل این دانشگاه مادر در استان یزد را قریب 15 هزار نفر ذکر کرد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه