تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

ضرورت راه‌اندازی رشته‌های جدید بین رشته‌ای برای رفع مشکلات کشور


تاریخ :    ۱۳۹۳/۸/۳     بازدید :    ۴۹۷

ضرورت راه‌اندازی رشته‌های جدید بین رشته‌ای برای رفع مشکلات کشور 

 

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات در ادامه همکاری ها با سازمان جنگل ها و مراتع کشور در صدد است، مدیریت حوزه ای از جنگل‌های شمال کشور را برعهده گرفته و با مدیریتی نوین علاوه بر تحقیق و پژوهش و آموزش، در حفظ و توسعه جنگل‌ها سهم بسزایی داشته باشد.

 دکتر هادی کیادلیری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات گفت: راه اندازی رشته های جدید و افزایش تعداد دانشجویان ورودی در هرسال جذب اعضاء هیأت علمی جدید را از جمله برنامه‌های اصلی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی قرار داده است.

دکتر کیادلیری با بیان اینکه پس از دو سال وقفه در پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته گیاه پزشکی که تنها رشته کارشناسی این دانشکده است، مجددا اقدام به پذیرش دانشجو کرده ایم، افزود: با توجه به اینکه رشته گیاه پزشکی پایه بسیاری از رشته ها در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند بیماری شناسی، حشره شناسی، بیوتکنولوژی و ... است و لزوما نیاز به تربیت متخصصین جوان کشور در این زمینه ، از سال تحصیلی جدید مجددا در این رشته دانشجوی کارشناسی پذیرش می شود .

وی به اهمیت رشته های بین رشته ای در کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای حل مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید به دنبال ایجاد و راه اندازی رشته های بین رشته ای باشیم، بر همین اساس در دانشکده به دنبال ایجاد و راه اندازی رشته های جدید بین رشته ای هستیم ، از آنجمله می توان به رشته آسیب شناسی جنگل اشاره نمود که در آینده ای نزدیک شاهد پذیرش دانشجو در این رشته خواهیم بود.

وی ادامه داد: انجام تحقیقات و پروژه ها با نیم نگاهی به بحث درآمدزایی یکی از اهدافی است که مد نظر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی است و بر اساس همین هدف با سازمان هایی نظیر سازمان جنگل ها و مراتع، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی تهران، سازمان پارک ها و ... در حال همکاری هستیم.

رئیس دانشکده کشاورزی ومنابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات با ذکر اینکه برای انجام پروژه ها و همکاری در بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی ابتدا باید زیرساخت ها را در زمینه های مورد نظر ایجاد کرد، افزود: از جمله همکاری هایی که تاکنون صورت گرفته می توان به تحقیق و شناسایی علل خشک شدن بخش بزرگی از جنگل های غرب کشور و همچنین علل پیدایش نوعی

بیماری در درختان شمشاد هیرکانا در شمال و ارائه راهکار توسط محققین و پژوهشگران دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات که در این زمینه پیشتاز است، اشاره نمود .

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این دانشکده می توان به همکاری های آموزشی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی با شرکت ها، مراکز و ارگانهایی که در زمینه توسعه کشاورزی و منابع طبیعی در حال فعالیت هستند، توسعه فضای سبز واحد علوم و تحقیقات با همکاری منابع طبیعی استان تهران و ایجاد گلخانه در واحد نیز اشاره کرد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات از بهره برداری مرکز تحقیقاتی این واحد در شهرستان دماوند در آینده‌ای نزدیک خبر داد وافزود: این مرکز شامل بخش های مختلفی نظیر مرکز بیوتکنولوژی، کلینیک گیاه پزشکی، پژوهشکده گیاهان دارویی، بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، مهندسی بیوسیستم ها، مرکز تحقیقات کشاورزی ارگانیک و ...خواهد بود.

وی به فعالیت مجلات علمی- پژوهشی این دانشکده اشاره کرد و افزود: مجلات حفاظت منابع آب و خاک، پژوهش های ترویج و آموزش های کشاورزی با درجه علمی – پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تولید گیاهان زراعی در شرایط تنش های محیطی با درجه علمی – پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و دو مجله با عناوین منابع طبیعی تجدید شونده و مجله انگلیسی زبان بین المللی international journal of agriculture science & research در این دانشکده به چاپ می رسند.

دکتر کیادلیری با بیان اینکه این دانشکده از آزمایشگاه های تخصصی و آموزش مناسبی برخوردار است افزود: این آزمایشگاه ها در دو مجتمع شیخ بهایی و زکریای رازی شامل صنایع چوب کاغد، بیوسیستم، هیدرولیک، آبیاری، علوم خاک، زیست و فناوری، بیوتکنولوژی، حشره شناسی، علوم دامی، اپتیک و ... است.

وی افزود: وجود دانشجویان مستعد و با انگیزه و اساتید برجسته کشور در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات، ظرفیت بسیار خوبی را نسبت به سایر موسسات و مراکز تحقیقاتی در این دانشکده ایجاد کرده است که باید با برنامه ریزی و ایجاد شرایط تحقیقاتی و پژوهشی مناسب از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه