تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نکات مهم در انتخاب رشته


تاریخ :    ۱۳۹۶/۵/۵     بازدید :    ۲۱۶۶

نکات مهم در انتخاب رشته

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی انتخاب رشته

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

نکات مهم در انتخاب رشته


از آنجا که رشته تحصیلی دانش ‌آموز و علاقه شخصی و درونی او به آن رشته درسی ، یکی از دلایل عمده موفقیت تحصیلی و شغلی اوست ، توجه به نکات زیر ضروری است :


1- لازم است فرزند شما در انتخاب این رشته کاملا آزاد باشد و شخصا تصمیم بگیرد ، زیرا اگر بر اساس علاقه درونی‌اش نباشد و صرفا به خاطر رضایت والدین و یا دیگران تصمیم بگیرد ، ادامه موفقیت آمیز این مسیر برایش آسان نخواهد بود .
2- برای انتخاب درست تر ، فرزند شما به اطلاعات واقعی و همه جانبه ای در مورد درس های دوره دبیرستان و دانشگاه در رشته مورد نظر و همچنین شغل های مربوط به آن رشته درسی یعنی بازار کار پس ازفارغ التحصیل شدن ، نیازمند است .
3- در مورد شغل مناسب و دلخواه ، لازم است درباره فضا و محیط آن شغل ، میزان درآمد و اهمیت اجتماعی آن و همچنین نوع فعالیت های مربوط به آن شغل ، اطلاعات دقیق و واقعی داشته باشد .
4- نکته مهم در انتخاب رشته درسی دبیرستان و دانشگاه ، علاقه و میزان پیشرفت درسی وانگیزه خود جوش او به درس‌های اصلی آن رشته تحصیلی است ، یعنی فرزند شما از خواندن و مطالعه آن‌ها شخصا لذت ببرد و احساس تسلط بر آن درس را در خود احساس کند .
5- بسیاراتفاق افتاده است که دانش آموزان فعال و با استعداد به خاطر اینکه رشته تحصیلی مناسبی را در دبیرستان و دانشگاه انتخاب نکرده بودند ، با اینکه این دوره ها را با موفقیتگذرانده بودند، در بزرگسالی ناچار شدند یا بروز و نارضایتی این شغل  را داشته باشند و یا آنرا رها کرده و به دنبال شغل دلخواه خود بروند .
6- رشته تحصیلی و شغلی که دلخواه و مطلوب نباشد و با انگیزه ها و نیاز های درونی فرد سازگار ی نداشته باشد، بسیاری از لذت ها و موفقیت ها را در نظر فرد بی اعتبار می کند . چون انرژی روانی‌اش هدر می دهد .
7- نقش بسیار مهم والدین خوب و مهربانی مثل شما ، ایجاد فضایی برای تصمیم گیری شخصی فرزندتان است . با دادن اطلاعات فراوان و واقعی و همچنین ایجاد روحیه عالی و اعتماد به نفس قوی در او ، این توانایی را در اوپدید می آورید که خودش تصمیم بگیرد هر چند که کار آسانی نخواهد بود .
8- در صورتی که فرزندتان هنوز توانایی تصمیم گیری را پیدا نکرده است ، به جای او تصمیم نگیرید و شرایط لازم برای افزایش اعتماد به نفس و کسب اطلاعات لازم را فراهم کنید تا قدرت تصمیم گیری شخصی پیدا کند .
9- والدین می توانند نظر شخصی خود را با دلایل  روشن و واقعی به صورت یک پیشنهاد مطرح نمایند ودرپذیرش این نظر ازطرف فرزند اصرار نورزند ، چون در ادامه مسیر دشواری های زیادی پدید خواهد آمد.


10-  اگر فرزند شما مثلا به رشته علوم انسانی و یا تجربی علاقمند شده است ، دلایل این علاقمندی را کاملا بررسی کنید و با یک مشاور متخصص مشورت نمایید ، فرزند شما  می‌تواند « پس از مشاوره های لازم » تا سال سوم در رشته ریاضی « در صورت علاقه و احساس موفقیت » تحصیل کند و دوره  پیش دانشگاهی  را در رشته مورد نظر به پایان برساند .
11- نکته بسیار مهم دیگر این است که برای موفقیت در تحصیل و آشکار شدن استعداد واقعی فرزندتان ، داشتن دید مثبت و علاقه ی درونی نسبت به مدرسه ای که در آن درس می خواند ، ضروری و لازم است ، زیرا یک دید منفی ذهن را به درگیری های بیهوده می کشاند و انرژی روانی را هدر می دهد و دید مثبت انرژی زاست و توانایی مقاومت در مشکلات را افزایش می دهد و تولید انگیزه می کند .
 12- اگر فرزند شما نسبت به مدرسه دید مثبت ندارد ، قبل از ثبت نام مجدد دلایل آن را کاملا بررسی بفرمائید تا امکان ادامه تحصیل با علاقه و نگاه مثبت فراهم شود .
 « هر مجموعه ای به نظر فرزند شما ممکن است دارای نقاط مثبت و منفی گوناگونی  باشد و این کاملا طبیعی است که فرزند نوجوان شما  از برخی از وقایع و پدیده ها رضایت نداشته باشد ، اما دید کلی او نسبت به این مجموعه خاص باید مثبت بشود تا بتواند موفق تر عمل کند .
13- دانش آموزی که در یک مدرسه خاطرات ناراحت کننده و منفی را پشت سر گذاشته و احساس موفقیت نداشته است ، برای موفقیت بعدی خود یا باید مدرسه اش را تغییر دهد و یا دید و نگاه منفی اش را به نگاه مثبت تبدیل کند تا بتواند هم گذشته را جبران کند وهم به موفقیت جدید دست یابد .
14-  برای رسیدن به یک نگاه مثبت می باید دلایل و عوامل یک نگاه منفی ، کاملا ودقیق ارزیابی شود تا امکان یافتن راه حل های جدید برای جبران فراهم شود .
15-  مهم ترین مسئله در سلامت روان و موفقیت این است که فرزند شما در طول سال تحصیلی احساس موفقیت و پیشرفت داشته باشد و در میان هم کلاسی های خود بتواند ابراز وجود نماید . بنابراین والدین آینده نگر و واقع نگری چون شما ، اصل را بر سلامت روان و شادابی و احساس موفقیت فرزند خودمی گذارند .
16-  دفتر مشاوره آمادگی دارد در صورت نیاز شما والدین گرامی ، برای یافتن بهترین راه حل ها در خدمت شما باشد . شما می توانید با تماس تلفنی و هماهنگی های لازم مسائل احتمالی خود را مطرح بفرمایید .


به شما و فرزند برومندتان گذراندن یک سال پر شکوه تحصیلی را که با هیجان ها و مقاومت ها و افتخارات زیادی همراه است ،تبریک می گوییم و سپاس گزار خداوند مهربان هستیم و آینده خود را به لطف و عنایت آن مهربان مهربانان می سپاریم .


                



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه