تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
چگونه برای کنکور آماده شویم؟
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی کنکور
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
چگونه برای کنکور آماده شویم؟
از عوامل استرسزا برای هر دانشآموز کنکوری، عدم اجراء برنامههای اوست. دانشآموز پیش از دیگران از اجراء نکردن برنامههای خود دچار نگرانی و پشیمانی میگردد. هر چند که تکرار این موضوع بهتدریج به یک عادت تبدیل میشود.
پس لازم است بدانیم چه دلایل مهمی مانع اجراء برنامههای ما میشود. بدیهی است عدم توجه به نکات گفته شده در بحث قبلی از مهمترین عوامل مؤثر در این مورد هستند، بهطور مثال دانشآموزی که توان مطالعاتی او در روز یک ساعت است به یکباره تصمیم میگیرد، روزانه شش ساعت مطالعه کند.
برای افزایش ساعات مطالعه باید به یک مدل افزایش تدریجی متناسب با توان شخصی روی آوریم. ”هفته اول (۱ ساعت)، هفته دوم (۱ ساعت و نیم)، هفته سوم (۲ ساعت و نیم)، هفته چهارم (۳ ساعت و نیم)، هفته پنجم (۴ ساعت و نیم)، هفته ششم (۵ ساعت و نیم تا ۶ ساعت).
دلیل دیگر، عدم توجه به واقعیات روزمره و یا ضعف در آیندهنگری است:
به این معنی که پیشبینی نکردن اتفاقاتی که در طول روز یا هفته میتواند مانع اجراء برنامه باشند قطعاً دانشآموز را دچار مشکل میسازد.
مثلاً دانشآموزی که میداند هفته آینده در روز پنجشنبه به عروسی یکی از بستگان نزدیک خود دعوت شده است، باید برای آن روز میزان ساعت مطالعاتی کمتری را لحاظ کند در غیر اینصورت او قادر نخواهد بود به آن برنامه عمل نماید.
تعارف با دوستان و نزدیکان نیز یکی دیگر از این دلایل است. بسیاری از دانشآموزان ما هنگام اجراء برنامههای خود با اطرافیان دچار تعارف میشوند. یعنی در حالیکه میدانند امروز نمیتوانند با دوستان خود به گردش یا تفریح بپردازند، اما با اولین پیشنهاد از طرف آنها ترجیح میدهند برای حفظ دوستی (یا به اصطلاح معرفت!) از اجراء برنامه پرهیز کنند و به خواسته دوستان خود توجه نمایند.
پس بهتر است که بهطور غیر مستقیم برنامههای تنظیمی خود را به اطلاع دوستان و اطرافیان نزدیک خود برسانیم (مثلاً با نصب این برنامهها در روی دیوار اتاق و یا کمک گرفتن از خود آنها برای برنامهریزی).
ناهماهنگی در اجزاء برنامه نیز میتواند مانع اجراء صحیح برنامه باشد، چرا که بارها با دانشآموزانی روبهرو شدهایم که بهدلیل پراکندگی و از هم گسیختگی در اجزاء برنامههای خود نمیتوانند بهدرستی آن را اجراء کنند.
مثلاً یا آنقدر تعداد زیادی درس را در یک روز برای مطالعه در نظر گرفتهاند و یا دروسی را برای مطالعه انتخاب کردهاند که با هیچیک از برنامههای کلاسی فردا و یا امروز خود هماهنگی ندارند. بنابراین این برنامه حتی در صورت اجراء، بازدهی مطلوبی برای آنها نخواهد داشت.
الف) برنامهریزی گروهی:
گاهی اوقات با مشاورانی روبهرو میشویم که بهدلایل معقول و یا نامعقول برای تمام دانشآموزان یک کلاس (با توانها و ویژگیهای گوناگون) یک برنامه درسی واحد را ارائه میدهند.
یک دانشآموز باید بداند اینگونه برنامهها، کلیات را شامل میشود و لازم است خود او با فکر و اندیشه نسبت به تعدیل و یا تغییرات لازم در برنامه (براساس شرایط و مشخصات فردی خود) اقدام نماید یا قابلیت اجرائی آن تضمین گردد.
ب) عواطف و احساسات:
بارها شاهد بودهایم که بهدلیل وابستگیهای عاطفی دوران جوانی برنامههای مطالعاتی اجراء نمیشوند. مثلاً بهراحتی برنامه یک دانشآموز به سبب یک اتفاق ناگوار عاطفی نظیر دعوا دچار اختلال میگردد و به اصطلاح معروف برای دانشآموز هیچ حس و حالی برای درس خواندن باقی نمیماند.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران