تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نکاتی برای قبولی در کارشناسی ارشد


تاریخ :    ۱۳۹۴/۲/۷     بازدید :    ۷۵۱

نکاتی برای قبولی در کارشناسی ارشد

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

نکاتی برای قبولی در کارشناسی ارشد

 

1.ا افراد طوري برنامه ريزي  كنند كه پس از قبولي در ارشد، تا تاريخي كه تعيين شده (در دفترچه هاي آزمون، اين مورد ذكر مي شود)، تمام واحدهاي دوره كارشناسي را پاس كرده باشند، چون در غير اينصورت اگر هم در ارشد قبول شوند، نمي توانند به آن ورود پيدا كنند (پس مراقب اين قضيه باشيد).
2. اگر رشته اي كه براي كنكور ارشد انتخاب مي كنيد، در ادامه رشته كارشناسي تان باشد كارتان بسيار آسان تر است چون در دوره كارشناسي با منابع آن آشنا بوديد و بر آن مسلط تر هستيد و مي توانيد هم براي آزمون آماده شويد و هم از پس امتحان هاي ترم تان بر بياييد. وقتي هم به زمان آزمون كنكور نزديك مي شويد بايد طوري برنامه ريزي كنيد كه فرصت بيشتري براي مطالعه کتب کنکوری داشته باشيد. به هر حال پس از مشورت هايي كه مي گيريد، در نهايت بايد به شرايط و ويژگي هاي خود نگاه كنيد و بر اساس آن تصميم بگيريد.
3. اگر مي بينيد توانايي اين را نداريد كه همزمان به دروس دانشگاهي و مطالعه براي آزمون ارشد بپردازید، بهترين كار اين است كه وقتتان را معطوف به دروس دانشگاهي كنيد تا موفق به پايان دوره كاشناسي شويد. در سال هاي بعد فرصت براي شركت در آزمون ارشد با فراغ بال بيشتر و خيالي آسوده تر هست. البته اگر اين توانايي را در خود مي بينيد، مي توانيد با يك برنامه ريزي صحيح هر دو هدف را دنبال كنيد (كاري كه تعداد زيادي از دانشجويان مي كنند و موفق مي شوند)؛ ولي اولويت اول مسلماً با دروس دانشگاهي است چون شما اگر نتوانيد دوره كارشناسي را به پايان ببريد، نمي توانيد در مقطع ارشد قبول شويد (يعني اجازه حضور در مقطع ارشد را نخواهيد داشت).
4. زمان را هیچ گاه از دست ندهید؛ اگر قصد قبولی در کنکور ارشد سال آینده را دارید، از همین الان شروع کنید.

 برنامه صحيح برای قبولی در کنکور کارشناسی ارشد،
ابتدا بهتر است بدانيد هر كسي ويژگي هاي مربوط به خود را دارد و نمي توان براي برنامه ريزي كردن، نسخه اي ثابت نوشت و گفت همه اينگونه عمل كنند تا موفق شوند. خداوند متعال انسان ها را شبيه به هم خلق نكرده است. برخي از آياتي كه به وجود تفاوت بين انسان ها اشاره مي كند عبارتند از ( آيه 22 سوره مباركه روم، آيه 13 سوره مباركه حجرات ، آيه 32 سوره مباركه زخرف و ...).همچنين در روانشناسي اصلي وجود دارد با نام «اصل تفاوت هاي فردي»؛ انسان ها در بسياري از خصوصيات رفتاري، جسمي، استعدادها، علايق و خواسته ها و .... با يكديگر تفاوت دارند و اين تفاوت هاي انسان هاست كه باعث شده مسير موفقيت براي همه يكسان نباشد. هر فردي خصوصيات خودش را بهتر مي شناسد و با مهارت ها ،توانايي ها ،نقاط ضعف و قدرت خود بيشتر آشنا هست و با شناختي كه از اصول برنامه ريزي صحيح كسب مي كند مي تواند برنامه اي متناسب با ويژگي هاي خودش تنظيم كند. مثلاً شما ‌اين آگاهي را نسبت به خود داريد كه آيا مي توانيد در سر و صدا و شلوغي و ... درس بخوانيد و يا اينكه مطالعه بعد از اذان صبح براي شما امكان پذير است يا ... ؛ پس با توجه به اين ويژگي ها، برنامه ريزي ها هم متفاوت خواهد بود. ما در اين جا به طور كلي اصول مربوط به برنامه ريزي صحيح را خدمتتان ارائه مي كنيم تا به اين شناخت برسيد؛ اين ديگر به خود شما بستگي دارد كه آن را با ويژگي ها و شرایط خود وفق دهيد و پياده كنيد. اين را نيز بدانيد كه اگر اراده و همتي پشت بهترين برنامه ريزي ها نباشد، آن ها تنها بر روي كاغذ مي مانند و هيچ گاه عملي نخواهند شد. در ادامه اصولي كه به شما در برنامه ريزي كارآمد كمك خواهد كرد را بيان مي داريم :
اصل 1 : اهداف خود را روشن كنيد
بدانيد كه فرد هدفمند و موفق كسي است كه براي روزها،هفته ها،ماه ها و حتي سال هاي خود برنامه ريزي مي كند. اگر ٪20 از زمان خود را صرف برنامه ريزي نماييد ،٪80 باقي مانده را با اطمينان بيشتري براي رسيدن به اهداف خود گام بر خواهيد داشت. براي برنامه ريزي در كليه امور بايد اهداف دقيق و روشني داشته باشيد. اين مسأله در برنامه ريزي تحصيلي حائز اهميت فراوانتري است. براى منظم شدن، بايستى اهداف را در دو گروه بلند مدت و كوتاه مدت تقسيم كرد و سپس برنامه‏اى زمان بندى شده براى وصول به آن طراحى و عمل نمود. چرا كه اگر تمام اهداف بلند مدت باشند احتمال اينكه شما با گذر زمان دچار خستگي و نا اميدي گرديد زياد است اما اگر اهداف كوتاه مدت نيز در نظرتان باشد بعد از مدت كوتاهي با رسيدن به اهداف كوتاه مدت بسيار تقويت گرديده و آن را پاداشي براي زحمات تان در نظر گرفته و با قوت و قدرت بيشتري برنامه هايتان را دنبال خواهيد كرد. پس براي خود روشن كنيد اهداف بلند مدت شما كدامها هستند و اهداف كوتاه مدت كدامها هستند؛ مثلا :
الف) هدف بلند مدت : فراگيري كل منابع کنکور
ب) هدف كوتاه مدت : مطالعه و يادگيري چند بخش در اين ماه يا در اين هفته
اصل 2 : اهداف خود را زمان بندي كنيد
زمان دقيقي براي هر يك از اهداف كوتاه مدت تعيين كنيد. مثلا تعيين كنيد كه مطالعه چه دروسي را در چه مدت زماني به اتمام خواهيد برد. به خوبي مراقب باشيد كه برنامه هاي تنظيم شده را به موقع و بدون تأخير انجام دهيد ؛زيرا كه خوب مي دانيد تأخير در اجراي به موقع برنامه ها برابر با عدم موفقيت است.
اصل 3 : تشخيص نيازها و كاستي ها
بايد خواست‏ها و احتياجات اساسى خود را در زمينه اي كه قصد داريد براي آن برنامه ريزي كنيد شناسايي كنيد. به عنوان مثال: در يك مقطع مشخص، چه درسى را بايد مطالعه كرد.
اصل 4 : تعيين زمان لازم
فرصت‏ها و اوقاتى كه بايد صرف تحقق اهداف برنامه شود را بايد مشخص كرد تا در نهايت معلوم شود چقدر زمان در هر روز يا هفته به آن موضوع اختصاص خواهد يافت. به عنوان مثال اگر قرار باشد يك كتاب 300 صفحه اي در طول يك ماه خوانده شود لازم است حداقل روزي 11 صفحه از كتاب مطالعه شود و اين نياز به حداقل يك ساعت وقت دارد.
اصل 5 : طبقه بندي اهداف بر اساس اولويت
كارهايي را كه مي خواهيد انجام دهيد،برحسب اولويتها وميزان اضطرار و اهميت آن،طبقه بندي كنيد. بهترين زمانها و اوقات را براي مهمترين كارها قرار دهيد. در اين صورت اگر وقت كم داشته باشيد و يا به هر دليل نتوانيد به همه اهداف و كارهايتان برسيد، مطمئن هستيد كه اهداف و برنامه هاي اصلي را انجام خواهيد داد.
اصل 6 : تناسب با توانمندي
برنامه بايد در حد توان باشد نه خارج از توان. پس بايد مطابق طاقت و توان جسمي و روحي تان برنامه را طرح ريزي و اجرا كنيد و از حد تعادل خارج نشويد. اگر شما برنامه اي طرح كنيد كه در آن خودتان را موظف به روزي 18 ساعت كار و تلاش كنيد حتما با شكست مواجه خواهيد شد. بايد زمان هايتان را به درستي، براي انجام امور مختلف تقسيم كنيد (مطالعه، تفريح، استراحت، عبادت و ...)
اصل 7 : عدم ايده آل نگري
ايده آل نگر و مطلق گرا نباشيد، يعني نخواسته باشيد تمام خواسته ها و آرزوهايتان فوري و به شكل كامل و تمام برآورده شود هر چند در راه به دست آوردن آن تلاش مي كنيد. در نظر نگرفتن واقعيات، برنامه را با شكست مواجه مي كند. يادتان باشد كه بدون تعيين اهداف، برنامه ‏ريزى غيرممكن و بدون برنامه ‏ريزى، نظم ناميسّر است.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه