تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

از امروز تا کنکور!!!


تاریخ :    ۱۳۹۴/۲/۲۰     بازدید :    ۲۰۴۶

از امروز تا کنکور!!!

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کنکور

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

از امروز تا کنکور!!!

در هر شرایط درسی که هستید مهم‌ترین کار این است که تصمیم بگیرید تا از این زمان باقی مانده که اتفاقاً بسیار مهم است، نهایت استفاده را ببرید. روی سخنمان بیشتر با شما داوطلبانی است که تا الان کم کاری کرده یا مطالعه خوبی نداشته‌اید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر از همین الان هم با یک برنامه ریزی قوی و یک اراده محکم، عزم خود را جزم کنید، حتماً موفق خواهید شد؛ پس ناامید نشوید و زودتر دست به کار شوید. البته داوطلبان قوی نیز باید توجه داشته باشند که استفاده درست و اصولی از این اوقات باقی مانده، باعث می‌شود تا در موقعیت بسیار بهتری قرار گیرند.

نخستین گام برای موفقیت، مشخص کردن موقعیت مطالعاتی و درسی‌تان در این روزهای باقی مانده تا کنکور است. از هر گروه از داوطلبان که هستید، حتماً برآوردی از خود و مطالعه‌تان داشته باشید؛ بخصوص اینکه شما دومین دوره طلایی مهم را نیز پشت سر گذاشته اید و اکنون با توجه به شرایط جدید باید خود را بسنجید. بدون خوش باوری و البته منفی گرایی و مثل یک انسان بی طرف که نقش داوری را به عهده گرفته است، خودتان را مورد سنجش قرار دهید. این کار بخوبی به شما کمک می‌کند تا بدانید که در روزهای باقی مانده باید چه کارهایی را انجام دهید و برای رسیدن به آن، چه برنامه‌ریزی‌ای داشته باشید. توجه داشته باشید حتی اگر تا الان طبق برنامه پیش رفته‌اید، باز هم خود و مطالعه‌تان را بررسی کنید. اگر از برنامه و مطالعه خود راضی هستید، به روال سابق ادامه دهید، اما اگر فکر می‌کنید که می‌توانید با تغییر در برنامه خود، نتایج بهتری بگیرید، حتماً وقتی را برای این کار اختصاص دهید.
همه داوطلبان عزیز، چه پشت کنکوری ها و چه دانش‌آموزان، باید توجه داشته باشند که یک گام مهم در موفقیت، همین برآورد زحمت و مطالعه‌ای است که کشیده‌اند و گام مهم‌تر اینکه بپذیرند که می‌توانسته‌اند بهتر باشند و برای این بهتر شدن باید جسارت به خرج داده و تغییر را قبول کنند. اگر از جمله داوطلبانی هستید که فکر می‌کنید باید برنامه خود را تغییر دهید، سعی کنید که از همین الان تا زمان کنکور، یک برنامه بلند مدت برای خود در نظر بگیرید که در آن برنامه تا حد ممکن، زمانی را برای مطالعه تمام دروس، مرور آنها و تست زنی درس‌ها در نظر بگیرید. این برنامه می‌بایست بر حسب توانمندی های شما در هر درس، میزان مطالعه‌ای که تا به حال در هر درس داشته‌اید، بودجه‌بندی و میزان اهمیت هر درس صورت بگیرد. توجه داشته باشید که سعی کنید تا هیچ درسی را نخوانده نگذارید و حتی اگر شده، فصل‌های آسان هر درس را از همین الان در برنامه مطالعه خود بگنجانید.
یک برنامه بلند مدت با یک برنامه مطالعاتی هفتگی محققق می‌شود؛ یعنی شما می‌بایست از همین الان تا روز کنکور را به هفته های مطالعاتی تقسیم کرده و این هفته ها را به ساعات مختلف تقسیم کنید. ساعات بیداری، ساعات خواب و استراحت، و اگر دانش‌آموز هستید، ساعات مدرسه و سپس طبق آن، ساعاتی را برای مطالعه در نظر بگیرید. بعد از مشخص کردن ساعت مطالعه، این میزان ساعت را با توجه به اهمیت درس ها و ضعف و قوتتان بین دروس خود تقسیم کنید. بعد از مشخص کردن موارد و دروس مورد نیاز مطالعه در کل هفته، برنامه تقریبی هر روز خود را نیز مشخص کنید. حتماً در یک روز تنوع مطالعاتی داشته باشید و این طور نباشد که مثلاً چهار تا پنج ساعت پشت سر هم فقط یک درس خاص را مطالعه کنید. حتماً مطالعه و زدن تست در هر درس (بخصوص دروس اختصاصی) را حداقل بین دو تا سه روز در هفته پخش کنید؛ زیرا این عمل موجب یادگیری مرحله به مرحله شده و عمق یادگیری مطالب افزایش می یابد. حتماً در طول هفته، ساعت هایی را به جبران عقب ماندگی ها اختصاص دهید و در آن زمان، هیچ درسی را قرار ندهید تا به این ترتیب، اگر از برنامه عقب افتادید، بتوانید بدون نگرانی تا حدی آن را جبران کنید. حتماً در برنامه هفتگی خود، تمام دروس عمومی و اختصاصی را قرار دهید و تست و مطالعه نیز با هم در آن وجود داشته باشد و این طور نباشد که در طول هفته، فقط مطالعه کنید یا فقط تست بزنید؛ بلکه این دو مکمل همدیگر باشند. اگر تا الان مطالعه خوبی داشته اید، می‌توانید از مرور مطالب خود در کنار تست زنی استفاده کنید.
علاوه بر ارزیابی درسی خود که با تست زنی صورت می‌گیرد، سعی کنید که ارزیابی دیگری هم از خود و برنامه‌تان داشته باشید؛ اینکه چقدر توانسته‌اید در هفته‌ای که گذشت، طبق برنامه پیش روید و چقدر موفق بوده‌اید؟ این کار به شما کمک می‌کند تا در آخر هفته، پیش بینی برنامه  هفته بعدی انجام شود. حتماً توجه کنید که هر چه به کنکور نزدیک می‌شوید، نقش تست زنی در ارزیابی و تثبیت مطالب بیشتر می شود. برای برنامه‌ریزی هفتگی، تا حد امکان، تعداد تست را نیز باید مشخص کنید؛ مثلاً بررسی کنید که در مطالعه درس چهار و پنج ریاضی که این هفته قصد خواندن آن را دارید، چقدر لازم است تست بزنید و سپس برای آنها برنامه‌ریزی کنید. پس از برنامه‌ریزی، اگر دیدید که زمان لازم را ندارید، از تعداد تست ها کم و بقیه تست‌ها را به هفته بعد موکول کنید؛ ولی هرگز از زمان مطالعه خود کم نکنید. البته این موضوع هم به توانایی و ضعف شما در هر درس بستگی دارد؛ مثلاً داوطلبی درس را بخوبی مطالعه کرده و در تست زنی مشکل دارد و داوطلب دیگر احساس می‌کند که هنوز آمادگی کامل در یک مبحث را نداشته و لازم است که بیشتر مطالعه و سپس تست زنی کند.
با توجه به مطالبی که در بالا اشاره شد، اگر داوطلب پشت کنکوری هستید و احساس می‌کنید که نیاز است برنامه مطالعاتی خود را تغییر دهید، با توجه به تجربه قبلی خود، میزان مطالعه‌ای که تا به حال داشته‌اید و نیز درس‌ها یا مباحثی که احساس می‌کنید در آنها ضعف دارید و کارهایی که لازم است در هر درس انجام دهید، برنامه جدیدی بریزید. مهم‌ترین موضوع در این برنامه‌ریزی، علاوه بر نکته‌هایی که به آن اشاره شد، زمان است. به زمانی که تا کنکور دارید، توجه کرده و بدون ناامیدی و البته بدون غلو در توانایی های خود، یک برنامه عالی و عملی بریزید و اطمینان داشته باشید که هنوز هم زمان کافی برای جبران و مطالعه خوب برای کنکور را در اختیار دارید؛ پس منتظر چه هستید.
 برای شما دانش آموزان عزیزی هم که احساس می‌کنید برنامه خوبی نداشته‌ یا اینکه تا الان نتوانسته‌اید بخوبی مطالعه کنید، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به آنچه که در این مقاله درباره برنامه‌ریزی گفته شد و موارد زیر به مطالعه بپردازید. البته همین جا لازم می‌دانیم اشاره کنیم که آنچه می‌گوییم، یک پیشنهاد است و شما می‌توانید در مدت باقی مانده، با توجه به شناختی که از خود و نقاط قوت و ضعف درسی‌تان دارید، برنامه بهتری ریخته و موفق تر شوید.

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه