تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

زمینه های موفقیت


تاریخ :    ۱۳۹۴/۲/۲۱     بازدید :    ۹۹۹

زمینه های موفقیت

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

زمینه های موفقیت

1. علاقه و خودباوری

شکی نیست که تا محرّکی نباشد، حرکتی صورت نمی پذیرد. علاقه به هر کاری، اصلی ترین شرط وقوع آن است. علاقه؛ یعنی انگیزه؛ یعنی عاشق پیش رفت بودن. علاقه، قبل از این که به کاری تعلّق گیرد، باید در خود انسان به کمال مطلوب رسیده باشد؛ بدین معنا که ما خود را دوست داشته باشیم. در این صورت، همین علاقه، محرّکی برای علاقه مندی به کار مورد نظر خواهد بود. ضمن این که باید اعتماد به نفس داشت و در خود روحیه خودباوری را ایجاد نمود زیرا مقوله خود ارزش مندی و خود باوری، از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت است. برخورداری از اراده و اعتماد قوی به نفس، رابطه مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزش مندی فرد دارد.

دانشمندان، زیر بنای اعتماد به نفس را عزت نفس می دانند و عزت نفس یعنی تعریفی که انسان از خودش دارد. پاسخی که انسان در مقابل «من کیستم؟» می دهد، میزان اعتماد به نفس اوست.

2 . حرکت و تلاش

برای کسب موفقیت، نباید منتظر شانس و یا معجزه بود، بلکه باید سعی و تلاش کرد و از حرکت باز نایستاد.

ضرب المثل معروفی است که گفته می شود: «از تو حرکت؛ از خدا برکت». کار و کوشش مداوم، رمز پیروزی موفقیت مردان بزرگ بوده و هست.

در روایت آمده است: «به درستی که خداوند انسان پر خواب و بیکار را دشمن می دارد.»(4)

اندیشه های زیبا و اهداف بلند، هنگامی انسان را کام یاب می کند که در عمل ظهور پیدا کرده و زندگی را تحت تأثیر قرار دهد. هر چه همت انسان بیشتر باشد، درصد رسیدن به موفقیت بالاتر می رود.

قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده و می فرماید: «هر که خواهان آخرت باشد و در طلب آن سعی کند و مؤمن باشد، جزای سعیش داده خواهد شد.»(5)

3 . هدف مندی

انسانی که در زندگی هدف نداشته باشد، چونان کشتی است که بدون مقصد در دریا رها شده و گرفتار طوفان و امواج دریا گردیده است. اگر انسان برای تمام مراحل زندگی برنامه ریزی کند و به اشتیاق دست یابی به هدف، تمام افکار و نیروهای پراکنده خود را بر آن متمرکز سازد، زندگی در کام او لذت بخش و شیرین خواهد شد.

هدف مندی، پتانسیل های نهفته در وجود انسان را آزاد کرده، او را غرق در شادمانی و نشاط می نماید. در مقابل، بی هدفی، یکی از مهم ترین عوامل ناکامی انسان ها می باشد. انسان مؤمن همیشه در زندگی هدفی را دنبال می کند و هیچ گاه خود را عاطل و باطل رها نمی سازد، از این رو همواره به سوی موفقیت گام بر می دارد.

4 . پشت کار

تداوم در کار و پشت کار داشتن، از رموز موفقیت است. بسیاری از اشخاص کاری را شروع می کنند ولی آن را به پایان نمی رسانند و همین نداشتن مداومت، باعث عدم موفقیت آنها می شود. می توان گفت که مداومت بر عمل از خود عمل، مهم تر است. قطرات لطیف باران در اثر متانت و استقامت و پشت کار، سینه سنگ را می شکافند و آن را سوراخ می کنند. صفحات تاریخ نشان می دهد که همیشه کام یابی نصیب کسانی گشته است که عزم و اراده خود را با قوّت عقل و متانت و استقامت، مسلّح کرده، به استقبال خطرات شتافته و از ناملایمات نهراسیده اند.

توماس ادیسون در پاسخ کسانی که او را از اقدامات عملی مأیوس می کردند، گفت: «هزاران بار تجربه کردم که چگونه لامپ روشن نمی شود، اکنون می خواهم بیاموزم که چگونه لامپ روشن می شود.»

5 . تمرکز اندیشه

آدمی برای موفقیت در هر کاری باید تمرکز داشته باشد، در غیر این صورت امکان موفقیت وجود ندارد؛ به دیگر سخن، میزان موفق شدن انسان در هر کاری، به میزان تمرکز فکر در آن کار بستگی دارد. هر اندازه تمرکز فکر بیشتر باشد، میزان موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

تمرکز، از ارزش مندترین ابزارهای کام یابی است که خالق مهربان به انسان عنایت فرموده است. انسان به کمک هنر تمرکز می تواند عالی ترین کمالات معنوی را کسب نماید. تمرکز، اعتماد به نفس را در انسان افزایش داده، موجبات نشاط و طراوت روحی او را فراهم می کند.

6 . نظم و برنامه ریزی

نظم و برنامه ریزی دقیق، باعث استفاده بهتر و صحیح تر از اوقات می شود و زندگی را پر ثمرتر و مفیدتر می گرداند. ضمن این که پریشانی و آشفتگی را از انسان دور می کند و در او تمرکز فکر به وجود می آورد؛ ولی بی نظمی، تشتّت فکر و پریشان حالی نصیب انسان می کند و آرامش او را از بین می برد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 1
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه