تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

برنامه های پیشنهادی مطالعه آزمون وکالت؛ فرصت یا چالش!؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۳/۱۱     بازدید :    ۲۳۳۹

برنامه های پیشنهادی مطالعه آزمون وکالت؛ فرصت یا چالش!؟

--------------------------------------------

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی آزمون های وکالت

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

مشاوره و برنامه ریزی درسی تلفنی

 

 

تا یکی دو سال پیش هر کدوم از ماها که میخاستیم برای آزمون وکالت اماده بشیم به زحمت باید منابع ازمون و ضرایب اونارو بدست می آوردیم.کتاب های معتبر و نظریات مورد استناد که جای خود دارد. هرجا که مطلب یا سخنی در این زمینه یافت میشد هم به نوعی مرتبط با موسسات اموزشی بود که به طرز جهت داری منابع مرتبط با اساتید یا تالیفات خود را معرفی میکردند یا اینکه مطالب ارایه شده سندیت لازم رو نداشتند.

کسانی هم که به هر طریق ممکن این سد بزرگ رو رد می کردند دیگه خبری از اونها نبود.اگر هم به یکی از اونها مراجعه می کردیم، یا مطالب مفید دستگیرمان نمیشد یا اینکه مستند بودن اطلاعات ارایه شده برایمان جای تردید داشت. یا اینکه جذب یکی از موسسات شده بودند.

خوشبختانه از سال گذشته و به خصوص امسال تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت که غالبا رتبه های خوبی نیز کسب نموده اند در محیط مجازی اقدام به راه اندازی وب نموده و تجربیات و نظرات خود را ارایه می نمایند.

تجربیاتی که تنها شنیدنشان می تواند درصد زیادی از استرس داوطلبین را کاهش داده و آنها را امیدوار به تلاش و کسب نتیجه نماید. با توجه به اینکه این افراد اشخاص حقیقی و غالبا شهرستانی نیز می باشند شائبه متصل بودن پذیرفته شدگان به کانون نیز کم کم رنگ باخته است.

اما در برخورد با این مطالب ارایه شده از طرف دوستان سه مسیله مطرح می شود:

۱- منابع مورد مطالعه معرفی شده

۲- برنامه و نحوه مطالعه معرفی شده

۳- استفاده یا عدم استفاده از خدمات موسسات آموزشی

به تفکیک و به اختصار در خصوص هریک از این آیتم ها مطالبی بیان می کنم

۱- منابع مورد مطالعه

مهمترین و اولین مرحله از آمادگی جهت آزمون انتخاب منابع می باشد. خوشبختانه در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد. بیش از ۱۰ نفر از رتبه های خوب سالهای گذشته که تجارب خود را در این محیط منتشر کرده اند اقدام به معرفی منابع مورد استفاده خود نموده اند. یک بررسی اجمالی به راحتی نشان می دهد که منابع معرفی شده غالبا مشترک و نزدیک به هم می باشند و در این خصوص سردرگمی خاصی متوجه داوطلبین نخواهد بود.تنها در زمینه منابع تست یا کمک آموزشی یا منابع تکمیلی اختلافات جزیی وجود دارد که ناشی از سلیقه یا دسترسی این افراد به منابع می باشد و جایگزینی هریک از آنها مشکل خاصی برای داوطلبین ایجاد نمی کند.

با این وجود می توان ادعا کرد که انتخاب منابع معرفی شده هریک از این عزیزان جای هیج نگرانی برای داوطلبین نداشته و از این ناحیه ضرری متوجه کسی نخواهد شد.

تنها در تعداد منابع معرفی شده برای هریک از  مواد درسی اختلافاتی هست که بیشتر متوجه میزان آمادگی داوطلبین می باشد و درصورت داشتن سطح خوب می توان از این منابع صرف نظر کرد یا درصورت ضعف در بنیه مطالعاتی اقدام به مطالعه این منابع تکمیلی نمود.

۲- برنامه و نحوه مطالعه

دومین مرحله از مراحل آمادگی جهت آزمون بعد از انتخاب منابع ؛ برنامه ریزی و مطالعه است. با نگاهی مختصر به شیوه های معرفی شده، همه آن ها در قالب سه شیوه مطالعه قابل ذکرند. مطلب مهم در این زمینه این است که با عمل به هریک از این سه شیوه کلی هریک از دوستان توانسته اند رتبه خوبی کسب نمایند.

پس با وجود اختلاف در شیوه مطالعه می توان ادعا کرد که بعد از انتخاب صحیح منابع؛ تنها تلاش و برنامه ریزی فردی است که نتیجه آزمون را رقم می زند و برنامه مطالعاتی تنها نظم و ترتیب مطالعه را برقرار نموده و فرد بر اساس آن اقدام به تنظیم زمان و آگاهی از میزان آمادگی خود می نماید.

کافی است براساس سلیقه و میزان زمان و شرایط زندگی؛ یکی از این برنامه ها رو انتخاب و اجرا کنیم.

مهم اجرای کامل و نهایتا تسلط به مطالب ضروری جهت آزمون می باشد.

پس در این زمینه هم جای نگرانی وجود ندارد.همه این برنامه ها توسط افرادی اجرا و به نتایج خوبی نیز منجر شده اند. کسب رتبه های تک رقمی توسط افرادی که با برنامه های متفاوتی مطالعه نموده اند نشانه ایست بر اینکه همه این برنام ها قابل اتکا می باشند؛ و از سویی دیگر برنامه مهم نیست(نه اینکه اصلا نداشته باشیم؛بلکه نوع برنامه) ، مهم میزان تلاش و تمرکز ما در به خاطر سپردن مطالب و یادگیری می باشد.هر برنامه ای که انتخاب نماییم بالاخره زحمت اجرای آن بردوش خودمان است.برنامه صرف ما رو به جایی نمیرسونه.

تنوع برنامه های ارایه شده تنها فرصت انتخاب به داوطلبین می دهد تا با توجه به برنامه زندگی و فرصت مطالعاتی و سلیقه خود به یکی از این برنامه ها عمل و انشالله نتیجه مورد نظر را کسب نمایند.

۳- استفاده یا عدم استفاده از خدمات موسسات آموزشی

ابتدائا باید یگم قریب به اتفاق افرادی که تجارب خود را در این محیط منتشر نموده اند از خدمات موسسات استفاده نکرده اند. البته در این زمینه باید قایل به تفکیک آن هم از چند جهت شد. از جهتی خدمات برخی مسسات و خصوصا اساتید مبرز آنها در تدوین و انتشار کتاب های کمک آموزشی یا گردآوری و تدوین سوالات و تست های سنوات قبل با پاسخ های تشریحی و مستند قابل انکار نیست و بعضا مورد استفاده نیز قرار می گیرند که البته بسته به نویسنده آن فراز و فرودهایی قابل مشاهده است که خوشبختانه به تدریج منابع قابل اتکا در این زمینه شناسایی و معرفی شده اند.

از جهتی دیگر استفاده از آزمون های آزمایشی موسسات مطرح است که بسته به شرایط می تواند مفید یا غیر مفید باشد.این آزمونها برای افرادی که تجربه شرکت در آزمون نداشته اند یا با برنامه های منطبق با این آزمون ها مطالعه می کنند فوایدی ی تواند داشته باشد گرچه به دلیل نحوه چیدمان و تعداد مراحل این آزمون ها جای نقدهایی وجود دارد.

بحث بیشتر در این زمینه موکول به داشتن تجربه در این زمینه است که با توجه به اینکه تجربه ای در این زمینه ندارم نمیتونم قضاوت کنم. اما به نظر تعداد ازمونهای گاها بیشتر از ۲۰-۳۰ مرحله چندان مفید نبوده و درصورت لزوم شرکت در حدود ۵ آزمون جامع گزینه بهتری به نظر می رسد.

خدمات موسسات اموزشی از جهتی دیکر معطوف به ارایه برنامه ریزی آموزشی است که در این زمینه نیز خدمات ارایه شده معمولا متناسب با برنامه ازمون های آن موسسات بوده و همان نقد ها بر آن وارد می باشد.این نوع برنامه ریزی معمولا افراد را در تنگناهای متعدد قرار داده و فرصت بروز سلیقه های شخصی را محدود می سازد.بهرحال سبک زندگی و فرصت مطالعاتی بسته به شغل یا موقعیت خانوادگی و مسئولیت های شغلی و خانوادگی افراد متفاوت است اما استفاده از خدمات این موسسات منوط به همراهی با برنامه های منطبق با ازمون هاست که هر شرکت کننده ای شاید نتواند این تطابق را داشته باشد.

در زمینه های متفاوت می توان بر این نوع برنامه ها نقد نوشت اما از جهتی برای تعدادی از داوطلبین نیز می تواند مفید باشد ؛ کما اینکه تعدادی از افراد موفق در ازمون وکالت برنامه های این موسسات را معرفی یا با اقتباس از آنها اقدام به طراحی برنامه مطالعاتی نموده اند.

 دیگر خدمت موسسات اموزشی برگزاری دوره های تدریس و امادگی آزمون می باشد. بر این مقوله نیز از جهات مختلف می توان نگریست. ابتدائا موسسات دارای نام و برند و تبلیغات گسترده. این موسسات با استفاده از تبلیغات گسترده و ابتدائا ارایه امارهای بالایی از تعداد پذیرفته شدگان به عنوان دانشجویان خود اقدام به جذب دانشجو می نمایند. خب طبیعی است تعدادی از داوطلبین با این هجمه تبلیغاتی جذب این موسسات شوند. البته از حق نباید گذشت که اساتید به نام و توانایی نیز در بین اساتید این موسسات هستند که صادقانه تلاش می کنند. اما آنچه مهم است این است که داوطلبینی که در این موسسات ثبت نام می کنند باید متوجه باشند که یک: شرکت در دوره های اموزشی یک موسسه تضمین قبولی نیست. تدریس مباحث در این موسسات درواقع فشرده ای کنکور وار از دوره کارشناسی است که به هر دلیل ما از دستش داده ایم و لاغیر.اما نباید فراموش کرد که عاقبت بار مسئولیت بر دوش خودمان و زحمت خودمان استکه نتیجه نهایی را رقم خواهد زد.همان افرادی که درسایه استفاده از خدمات اموزشی این موسسات پذیرفته شده اند نیز تلاش نموده اند والا قاعدتا باید تعداد بیشتری از داوطلبین منتسب به موسسات پذیرفته می شدند و نه درصد بسیار پایینی. دو: تعدادی از پذیرفته شدگان موسسات که بر روی آمار انها نیز تاکید زیادی می شود تنها از خدمات جنبی این موسسات استفاده نموده اند که نهایتا به شرکت در چند ازمون ختم می شود . سه: آمار قبولی دانشجویان این موسسات در مقایسه با تعداد داوطلبین منتسب به آنها چندان هم بالا نیست و در قیاس با داوطلبین مستقل بسیار اندک می باشد.حالا شما اون تعدادی که فقط از خدمات جنبی استفاده نموده اند رو نیز کسر کنید ببینید چه می شود.(شخصا در سایت یکی از موسسات صرفا با این عنوان که اخبار حقوقی رو بصورت پیامکی دریافت نمایم با نام حقیقی ثبت نام کرده بودم که تا چند روز پس از اعلام نتایج نام من نیز به عنوان دانشجوی این موسسه به عنوان قبولی و رتبه تک رقمی درج شده بود که با پیگیری من حذف شد). چهار: هزینه های شرکت در دوره های این موسسات نیز به نظر زیاد می رسد که البته چون با میزان مخارج و مصارف این خدمات آشنایی زیادی ندارم نمیتونم قضاوت خاصی بکنم.فقط از دید من زیاد به نظر میاد.البته شاید کسی برای کسب نتیجه در ازمونی با این اهمیت حاضر باشد خیلی بیشتر و چندین برابر نیز بپردازد.

مسیله مهم دیگر واگذاری بی قید و بند نماینگی از سوی این موسسات به برخی موسسات شهرستانی است. در این زمینه اصلا دقت خاصی به عمل نمی آید و ظاهرا افزایش آماد نمایندگی ها و جذب بیشتر دانشجو مد نظر است. با دریافت هزینه های نامتناسب تنها هر درس در یک روز در شهرستانها تدریس و فقط آزمون های هماهنگ برگزار می شود.متاسفانه در این زمینه فقط دورادور شاهد بی برنامه گی و قصور های زیادی هستیم.

تنها به عنوان یک مثال فرض کنید سرکار خانمی که مدیر یکی از نمایندگی های یکی از مطرح ترین موسسات آموزش وکالت در کشور، در شهر کرمان که ظاهرا مشاور و مدرس این موسسه نیز می باشند و خود نیز از خدمات موسسه بهره ند هستند  که تحصیلات ارشد نیز دارند دربین ۲۰۰۰نفر متقاضی کانون کرمان رتبه ای در حدود دهک هفتم هشتم این تعداد متقاضی آورده اند.این ایرادی است که در اکثر استان ها به چشم می خورد و امیدواریم این موسسات فکری به حال این قضیه نیز بکنند.

خب به همین مطالب درمورد این موسسات بسنده میکنیم.

دسته ای دیگراز موسسات نیز موسسات شخص محور یا گره های محدودی از دانشجویان و اساتید علاقمند و توانایی هستند که در هیاهوی تبلیغات و اسم پر زرق و برق موسسات اسما بزرگ زیاد به چشم نمی آیند اما این موسسات نیز خدمات مشابهی ارایه می نمایند که بسته به گروه و مدیریت آن  نقاط ضعف و قوتی دارند که مجال پرداختن به آن نیست.

دسته ای دیگر نیز موسساتی هستند که در مدتی کوتاه توسط افراد بعضا موفق در کنکورها یا ازمون ها راه اندازی شده و معمولا یا بزودی تعطیل یا در موسسات بزرگتر ادغام یا به عنوان نمایندگی یکی از آنها به حیات خود ادامه می دهند که در این ختصر قصدی بر بررسی عملکرد آنها وجود ندارد.

فقط امیدوارم عزیزانی که در قالب این موسسات فعالیت میکنند توجه ویژه ای به تخصص نموده و بصورت انفرادی در کلیه عرصه ها وارد نشوند.شاید کار گروهی و تیمی بهتر و مستند تر و قابل اتکاتر  باشد تا اینکه تنها یک نفر در کلیه دروس تدریس و مشاوره تخصصی داشته باشد و احیانا تالیفاتی نیز در کلیه دروس داشته باشد.بهرحال تخصص امری است که اساتید بزرگ  حوزه های مختلف پایبند به آن هستند

خب قصه بند سوم از این نوشتار تحت عنوان استفاده یا عدم استفاده از خدمات موسسات آموزشی به درازا کشید؛

نهایتا اینکه استفاده یا عدم استفاده از خدمات این موسسات امری کاملا شخصی بوده اما تضمینی برای قبولی نبوده و نهایتا تلاش خود شماست که نتیجه آزمون را رقم خواهد زد. دستان اضر که می فرایند استفاده خاصی صوصا از خدمات آموزشی این موسسات نکرده اند. از جله خودم تنها از کتاب های تست تالیفی اساتید خوب این موسسات استفاده کرده ام.

 

این نوشتار مقاله ای علمی یا متن مدونی نبوده و احتمالا دارای نواقصی خواهد بود.صرفا آنچه به نظرم رسید با وجود کمبود وقت یادداشت نمودم.

جهت ورود به سایت تخصصی آزمون های حقوقی اینجا کلیک کنید

 

 

صدای مشاور , مشاوره تخصصی پیرامون موارد زیر

 

  • ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد  95 - 96
  • ثبت نام کارشناسی ارشد  دانشگاه علمی کاربردی - پیام نور- غیرانتفاعی - پردیس بین الملل
  • ثبت نام دکتری دانشگاه سراسری و آزاد95 - 96
  • ثبت نام دکتری دانشگاه علمی کاربردی - پیام نور - غیرانتفاعی - پردیس بین الملل
  • ثبت نام کاردانی به کارشناسی  دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد 95
  • ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی - پیام نور - غیرانتفاعی - پردیس بین الملل
  • ثبت نام کاردانی به کارشناسی با آزمون و بدون کنکور
  • ثبت نام کاردانی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد 95
  • ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی - پیام نور - غیرانتفاعی - پردیس بین الملل
  • ثبت نام کاردانی با آزمون و بدون کنکور
  • ثبت نام  کارشناسی  دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد 95
  • ثبت نام  کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی - پیام نور - غیرانتفاعی - پردیس بین الملل
  • ثبت نام  کارشناسی با آزمون و بدون کنکور 

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه