تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونه در آزمون نتیجه بهتری بگیریم؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۷/۱۱     بازدید :    ۴۵۰

چگونه در آزمون نتیجه بهتری بگیریم؟

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصي کنکور

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613  تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل

چگونه در آزمون نتیجه بهتری بگیریم؟

اگر با دقت بالايي نكته به نكته‌ي آن را بررسي و تحليل كنيم، باز هم نمي‌شود دلايل قطعي آن را تشخيص داد، ولي به هر حال تا آن‌جايي كه امكان‌پذير باشد، در موردش صحبت خواهيم كرد.
در مورد درس خواندن و ياد گرفتن، هم عوامل محيطي تأثيرگذار است و هم عوامل شخصي، تحصيلي و هم شيوه‌ي مطالعه كه به‌طور مختصر درباره‌ي آن‌ها حرف مي‌زنيم.

الف ـ عوامل محيطي:

۱ ـ مكان مطالعه‌مان آرامش كافي را داشته باشد؛ مثلاً نور و تهويه‌ي كافي، سر و صداي كم، جاي نشستن مناسب و ... موجود باشد.
۲ ـ وسايل مورد نياز مطالعه اعم از كتاب، جزوه، لوازم‌التحرير و ... كنارمان باشد.

ب ـ عوامل شخصي و تحصيلي:

۱ ـ اولين شرط يادگيري علاقه‌مند بودن به درس مربوطه است و اگر علاقه‌مان به‌قدركافي نيست، حداقل بايد پذيرفته باشيم كه براي رسيدن به هدفمان بايد آن درس را با دقت بخوانيم.
۲ ـ بي‌حوصلگي در موقع مطالعه باعث سرسري خواندن درس خواهد شد و در چنين حالتي نمي‌توانيم عميق و مفهومي كار كنيم، يعني تمركزمان مختل خواهد شد و با كوچك‌ترين بهانه‌اي از درس خارج مي‌شويم.
۳ ـ معمولاً مطالبي را كه از كتابي مي‌خوانيم به مفاهيم سال گذشته‌ي همان درس مرتبط است؛ مثلاً اگر در مثلثات ايراد داشته باشيم در حد و پيوستگي و مشتق دچار گير و دار خواهيم شد؛ پس چنان‌چه مطالب سال‌هاي قبلي‌مان را خوب ياد نگرفته باشيم، در تمركز و نتيجه گرفتن روي مطالب بعدي با مشكل مواجه خواهد شد.
۴ ـ به‌دليل تفاوت‌هاي فردي در آموخته‌ها، چنان‌چه بچه‌ها با هم درس بخوانند، باعث مزاحمت براي يك‌ديگر مي‌شوند. به همين خاطر به‌تر است به‌صورت فردي درس بخوانيم و فقط براي رفع اشكال از هم كمك بگيريم.
۵ ـ در كلاس فعال باشيم، يعني ضمن اين كه تمام شش دانگ حواسمان به دبير باشد،‌ از ماحصل مطالب در كلاس به‌طور كوتاه، نت‌برداريم و در حل مثال‌ها با دبير هم‌كاري كنيم و بلافاصله در همان روز يك بار ديگر به مطالب نگاهي بيندازيم و مجدد مثال‌ها را خودمان حل كنيم.

پ ـ شيوه‌ي مطالعه:

۱ ـ تحليل كردن مطالبي كه مي‌خوانيم تأثير بسيار در يادگيري و ايجاد خلاقيت خواهد داشت، بنابراين بايد جمله‌به‌جمله، شكل‌به‌شكل، فرمول‌به‌فرمول مطالب را تجزيه و تحليل كنيم و نگران آن نباشيم كه وقتمان را تلف مي‌كنيم، زيرا اگر كارمان سطحي انجام شود و هيچ‌گونه تحليلي صورت نگيرد، (تحليل، خلاقيت را فعال مي‌كند.) روي مطلب اشراف پيدا نمي‌كنيم.
۲ ـ بايد فعالانه درس بخوانيم؛ مثلاً خط كشيدن زير مطالبي كه مهم به نظر مي‌رسد و حاشيه‌نويسي جمله‌ها و كلمه‌هاي مهم در حاشيه‌ي كتاب و نهايتاً خلاصه‌نويسي آن‌چه از مطالب درك كرده‌ايم. اين كارها، هم باعث مي‌شود در لحظه‌ي مطالعه و تمرين، تمركز خوبي داشته باشيم و هم دوره كردن در مرتبه‌هاي بعدي را ساده خواهد كرد.
۳ ـ بعد از يادگيري مطالب بايد به تعداد كافي تست بزنيم تا آموزشمان كامل شود. البته در دفعات اوليه‌ي يادگيري لازم است تا تست‌ها را يكي‌يكي زده و بررسي كنيم. به هر حال نياز است تا جايي كه روي مطلب تسلط يابيم، به تعداد كافي تست زده و بررسي كنيم، البته اين كار بايد به مرور زمان و در طي دو يا سه هفته ادامه يابد.
۴ ـ استمرار در مطالعه، تأثير زيادي در درك درست و ايجاد خلاقيت در مباحث يادگيري‌شده دارد؛ يعني مطالعه‌ي يك موضوع بايد در چندين روز متوالي پخش شود تا كم‌كم تسلط به‌وجود بيايد، مسلماً اگر يك مطلب را در يك زمان ممتد و با وقت‌گذاري زياد ياد بگيريم، اين يادگيري محكم نخواهد بود؛ مثلاً كساني كه فقط در شب امتحان با زمان زياد يك درس را ياد مي‌گيرند با آن كه همه‌ي مطلب را خوانده‌اند و تعداد زيادي سوال جواب داده‌اند اما در روز بعد در امتحان مطالب را قاطي كرده و اشتباهات زيادي خواهند داشت و در روزهاي بعدي هم به سرعت مطالب را فراموش خواهند كرد، پس به‌تر است هر مطلب را در روزهاي بيش‌تري پخش كرده و به مرور آن را تمرين كنيم تا به تسلط برسيم.
۵ ـ براي آن كه مطالب را فراموش نكنيم نياز است تا پس از گذشت يك ماه از آموزش هر مطلب، مجدداً تست‌هاي قبلي و علامت‌زده‌ي خود را تكرار كنيم و به نكته‌ها و خلاصه‌هاي خود در آن موضوع نگاه بيندازيم، اين كار به‌معني دوره است كه بسيار مهم و باعث تثبيت درس خواهد شد. (مثلاً بعضي‌ها به هم‌راه كنكورهاي آزمايشي اين دوره‌ها را انجام مي دهند.)
۶ ـ هر آزموني كه به‌صورت كلاسي يا آزمايشي برگزار مي‌شود، نياز به بررسي و تحليل دارد، تا متوجه ايرادهايمان شده و بلافاصله آن‌ها را برطرف كنيم. ضمناً نكته‌هايي را كه از اين آزمون‌ها دريافت مي‌كنيم، در خلاصه‌‌هاي خود وارد كنيم.
تمام مواردي كه در بالا مطرح كرديم، از اهميت ويژه‌اي براي يادگيري و ايجاد تسلط در همه‌ي درس‌ها برخوردار است. چنان‌چه هر كدام از آن‌ها را ناديده بگيريم از كيفيت كارمان كم خواهد شد، پس براي رسيدن به به‌ترين شرايط مطالعه و يادگيري بايد اصولي، منطقي و با صبر و حوصله درس بخوانيم.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 1
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه