تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

تغییرات مهم در آموزش پزشکی


تاریخ :    ۱۳۹۴/۹/۱۰     بازدید :    ۲۴۸

 تغییرات مهم در آموزش پزشکی

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی دانشگاه

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 تغییرات مهم در آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مهمترین تحولات آموزش پزشکی در این روزها از آمایش سرزمین، تحول در پزشک خانواده، چالش های رتبه بندی و چرایی تغییر نسل برگزیدگان عالم طب سخن گفت.

 دکتر باقر لاریجانی در نشستی درمهمترین تحولات حوزه آموزش پزشکی را برشمرد و با اشاره به اینکه تحول در آموزش پزشکی گام چهارم طرح تحول نظام سلامت است یادآور شد که آمایش سرزمین تکلیف آموزش پزشکی کشور را برای آینده مشخص می کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تشریح تغییرات طرح تحول آموزش پزشکی شامل آمایش سرزمین، نیازسنجی نیروی تخصصی، طرح نیروی انسانی، آموزش مجازی، ایجاد مرکز سنجش در مناطق آمایشی، واگذاری امتحان دکتری به مناطق آمایشی، اعتبار سنجی و رتبه بندی دانشگاهها و تخصص پزشک خانواده پرداخت.

مشروح گفتگوی مهر با باقر لاریجانی به شرح زیر است:

* آمایش سرزمین حوزه سلامت به تازگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شد. حال بفرمایید تاکنون به کمک این آمایش سرزمین چه اتفاقی افتاده و از این پس چه اتفاقی رخ می دهد. آیا قرار است با آمایش سرزمین، آموزش پزشکی محدود شود یا اینکه بیشتر توسعه یابد.

- ارائه برخی آموزش ها در برخی از موسسات به گونه ای است که نیازهای همان منطقه را برآورده می کند، این موسسات به عنوان مجتمع های آموزش عالی برای شهرستان های با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تعریف شده اند. کار این مجتمع ها این گونه است که اگر آن منطقه نیاز به دوره های کاردانی و کارشناسی دارد این نیاز را برطرف می کنند. در واقع اگر ما بخواهیم در زابل آموزشی را راه بیاندازیم که نیاز آنجا را پاسخ دهد، آن منطقه خیلی بهتر میزان نیاز را می داند، از پست های خالی مطلع است و بر اساس ظرفیت هایی که می تواند استخدام کند، آموزش ارائه می دهد.

حال برای این کار از چه وسیله ای استفاده می کنیم؟ ما در طرح آمایش سرزمین در این بخش از یک بستر بومی استفاده کردیم. بستر بومی به این معنی است که ما در کشور و در استان های مختلف شبکه بهداشت و درمان داریم. این شبکه بهداشت و درمان تعدادی بیمارستان و تعدادی پزشک متخصص در اختیار دارد. تعدادی پزشک هم در آن شهرها در حال ارائه خدمات پزشکی هستند پس در واقع هدف این است که ما ظرفیت جدید ایجاد نکنیم و از ظرفیت موجود در آنجا بهره بگیریم و رشته های مورد نیاز را تأمین کنیم.

گام بعدی برای شهرهای با ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است. در این شهرها ممکن است یک دانشکده علوم پزشکی راه اندازی کنیم تا برخی از نیازها را برآورده کنیم.

گام بعدی نیز ایجاد دانشگاه در مرکز استان است که بتواند نیازهای آن استان را برطرف و بعضا نقش های کشوری نیز پیدا کند. البته تعدادی از دانشگاه های کشور با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه در برنامه قبلی حمایت از ۵ دانشگاه وزارت بهداشت و ۱۰ دانشگاه وزارت علوم، ماموریت های فرا ملی پیدا می کنند.

از سوی دیگر متاسفانه در حال حاضر دانشگاه های ایرانی در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر نیستند پس این موضوع مهم است که ما بتوانیم جایگاه مان را نشان دهیم. از این رو گروهی از دانشگاه ها در یکسری از ماموریت ها متمرکز می شوند تا بتوانند در آینده چنین رسالتی را برعهده بگیرند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه