تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

کنکور پزشکی بهتر است یا ادامه تحصیل در رشته ی خودمان ؟


تاریخ :    ۱۳۹۴/۱۱/۲۴     بازدید :    ۵۶۵

کنکور پزشکی بهتر است یا ادامه تحصیل در رشته ی خودمان ؟

 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصي کنکور پزشکی

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613  تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل

 

کنکور پزشکی بهتر است یا ادامه تحصیل در رشته ی خودمان ؟

 

شاید سوال خیلی از شما این باشه که کنکور پزشکی یا ادامه تحصیل در رشته ی خودم ؟

خب این سوال رو با بررسی شرایط متفاوت جواب میدیم.

کلیه عوامل دخیل در گرفتن این تصمیم رو میگیم سپس خودتون میتونین تصمیم بگیرین.

خیلی هایی که این پست رو میخونن، فارغ التحصیل رشته های علوم پایه تجربی یا بالینی مثل پرستاری و هوشبری یا لیسانسه های مهندسی و … هستند.
با توجه به اینکه وضعیت بازار کار علوم پایه و مهندسی در شرایط این روزهای ایران بشدت خراب می باشد خیلی از دانشجویان فکر شرکت دوباره در کنکور رو می کنند، خصوصا افرادی که رشته ی تجربی هستند، البته خیلی ها هم هستند لیسانس نرم افزار و میکانیک و… داشتن ولی باز هم در کنکور شرکت کردن و موفق شدند. 

سعی میکنیم با مطرح کردن سوالات پیش بریم:

اولین سوال اینه آیا من در رشته ی خودم ادامه بدم یا کنکور دوباره بدم؟

درباره این سوال باید بگم افرادی که این سوال در ذهنشون ایجاد میشه نشون میده که دغدغه ی رشته های پزشکی رو در ذهنشون دارند که متاستفانه خود این دلیل بر اینه که در رشتشون موفق نمی شوند. از اونجایی که پیشرفت در رشته های علوم پایه به این راحتی نیست ، پس کسی که شک و تردید داره نمی تونه موفق بشه. اگه همین الان هم که این مقاله رو میخونین این شک رو دارین پس با ادامه مقاله همراه باشین

دومین سوال در مورد سن داوطلبان است یا دیدگاه افراد همکلاسی به این افراد چطوره ؟

از اونجایی که این افراد معمولا بالای ۲۳ سال دارند معمولا ترس این رو دارند که سنشون بعد از گرفتن مدرک بالای ۳۰ بشه ، که البته به نظر من باید واقع بین باشیم. این که سن ما از بازه ی خاصی بیشتر بشه شاید یکسری از اهداف ما مثل ازدواج و…رو از دست بدیم ولی هیچ یک دلیل بر عدم پیشرفت درسی و کاری نیست! من خانومی رو می شناسنم که لیسنانس مامائی داشت و الان دانشجوی تخصص پزشکی هستن.

در رشته ی پزشکی معمولا در هر کلاسی ۲ یا ۳ نفر از این افراد هستن. بیشتر این افراد معمولا وارد مسایل حاشیه ای نمی شوند و بیشتر گوشه نشین هستن که به نظرم من خیلی هم بهتره. و نمیخوام اغراق کنم ولی ۹۹% دانشجوهای پزشکی از لحاظ فهم و آداب اجتماعی خیلی در سطح بالایی هستن و این دوستان مورد احترام همه کلاس قرار دارن. معمولا همیشه به چشم یه دوست یا بزرگتر و با رعایت احترام تمام با این دوستان برخورد میشه و این افراد خودشون اذعان میکنن که انقد دانشجوهای پزشکی محترم و گل هستن که حتی این تفاوت سنی رو حس نمیکنن. 

سومین سوالی که به ذهنشون میاد آیا من می تونم موفقیت بشم؟

اصلا نباید این شک به ذهنتون خطور کنه. این افکار برای همه ی افراد کنکوری مثل یک زهر می مونه که فقط باعث شکست میشه. معمولا کسایی هم که چنین فکرایی دارند به نتیجه نمی رسند! دوست عزیز شما الان لیسانستون رو گرفتین. شاید کل کتاب های زیست تجربی حجمی بوده که شما در یک شب واسه پاس کردن یه امتحان با نمره بالا میخوندی  همونطور که خودتون میدونین با افزایش سن سطح گیرایی هم بالاتر میره و خیلی راحت تر میتونیم مطالب رو یاد بگیریم و با معلومات دانشگاهی که دارین میتونین خیلی بهتر از دانش آموزایی که الان قراره رقیب شما در کنکور باشن دروس رو فرا بگیرین و مسلط شین. پس شک به خودتون راه ندین. کسی چیزی رو بخواد ، نشدنی واسش تعریف نمیشه !!!

چهارمین سوال که به نظر من سوال نیست بزرگترین مشکل حساب میشه مشکل پوله:

از اونجایی که اکثرا دانشجوی روزانه هستن باید هزینه ی شبانه پزشکی رو بدهند که اون هم هیچ راهی نداره فقط اینه که آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند که خیلی سخت تره! کسایی که لیسانس روزانه دارن باید سالانه حدودا ۶تومن پرداخت کنن. یعنی واسه ۷سال پزشکی ۴۲تومن.. واسه ۶سال دندون ۳۶تومن… ولی خب درکل کسی بتونه تقبل کنه میصرفه…

پنجمین سوال وضعیت کار سه رشته ی پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی چطوره؟

اول از درآمد های میانگین بگم:

پزشک عمومی : ماهانه ۳-۶تومن

پزشک متخصص: از ۱۰تومن تا خدا تومن

دندونپزشک عمومی: ماهانه ۵-۱۰تومن

دندونپزشک متخصص : ۱۰تومن تا خدا تومن 

آیا پزشکی اشباع هم میشه؟

خیر ! یکی از اساتید دانشگاهمون میگه اگه توی هر کوچه یه دندونپزشک داشته باشیم باز هم ما دندونپزشک کم داریم ! مردم واسه سلامت خودشون که نمیتونن خرج نکنن! و خیلی از مناطق ایران پهناورمون هنوز شدیدا مشکل پزشک دارن و دولت با حقوق بالا واسه این مناطق پزشک استخدام میکنه.

و اینم در نظر بگیرین پزشکی شغلیه که خیلیا وسوسه میشن واسه درآمدهای بیشترش مهاجرت کنن. برای مثال پارسال یکی از دوستان با خانومش که هر دو پزشک عمومی بودن به یکی از منظق مرزی رفتن و ماهانه جمعا ۱۲تومن دارن میگیرن ! به قول خودشون ۲،۳سالی هستیم بارمون رو میبندیم برمیگردیم 

لذا بازار کار پزشکی تو ایران همیشه در اوجخودش هستش… کسی توانش رو داشته باشه و بخونه آینده خودش و خونوادش رو تضمین کرده!

 

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه