تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونه برای کارشناسی ارشد مطالعه کنیم؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۹/۱۵     بازدید :    ۱۷۸

چگونه برای کارشناسی ارشد مطالعه کنیم؟

 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل



در این مرحله باید کلیه کتابها و جزواتی که میخواهیم مطالعه کنیم را از اساتید معتبر و کارشناس در آن رشته بپرسیم سپس تهیه کرده و مجموع صفحات آنها را جمع بزنیم. مثلا ممکن است حدود 10 کتاب را مجبور باشید مطالعه کنید. هر کتاب را بطور متوسط 300 صفحه بگیرید. میشود مجموعا 3000 صفحه. بنابراین شما 3000 صفحه مطلب را در 6 ماه یا یکسال باید بخوانید. اگر شش ماه فرصت داشته باشید باید هر ساعت از ساعات مطالعه که طبق جدول بالا تهیه کردید، حدود 5 صفحه بخوانید یعنی در 700 ساعت در طول شش ماه می شود 3500 صفحه خواند. حتی برای اینکه وقت بیشتری برای روزهای آخر ذخیره کنیم باید این مقدار را اندکی حدود 20 درصد بیشتر کنید. مثلا اگر قرار است هر ساعت 5 صفحه بخوانید برای خودتان هر ساعت 6 صفحه رادر نظر بگیرید. این بخاطر این است که در صورت مواجه شدن با برخی مشکلات غیر مترقبه و فورس ماژور مثل فوت کردن، از بین رفتن، غرق شدن یا هر مشکلی از این قبیل، آخر سر وقت کم نیاریم و از قبل آنها را جبران کرده باشیم. لذا با این تفاصیل اگر قرار باشد هر ساعت مطالعه 6 صفحه بخوانیم (البته این 6 صفحه با احتساب جلد کتاب و صفحات سفید و بدون مطلب و عکس وغیره هست) در هر روز می شود بطور متوسط 24 صفحه. بنابراین دانشجوی مورد نظر ما که روزی 4 ساعت بیشتر فرصت نداشت، باید حداقل 24 صفحه از آن 10 کتاب را بخواند در مجموع نه از هر کتاب 24 صفحه از کل آنها 24 صفحه. نحوه خوانده باید اینگونه باشد. اول یکبار کامل می خوانیم تا آخر بدون اینکه وقت تلف کنیم. بعدا بر می گردیم بطور دقیق تر می خوانیم به گونه ای که فرص می کنیم معلم هستیم و می خواهیم از متن 24 صفحه سوال امتحانی طرح کنیم. وقتی مطالعه کردیم ضمن مطالعه به هر مطلب مهمی که رسیدیم روی آن ماژیک فسفری ترجیحا رنگ فسفری و نارنجی نه قرمز یا صورتی پررنگ که چشم ما را اذیت کند می کشیم. بعدا همان مطلب را به صورت سوال و جواب در یک دفتر مخصوص می نویسم. یعنی این 24 صفحه را باید اینقدر دقیق بخوانید. قبول دارم یه مقدار طول میکشه ولی در پایان خواهید دید چه اتفاق جالبی افتاده. تمام کتاب 300 صفحه ای که شاید 15 روز وقت شما را گرفته خوانده اید در حداکثر 40 صفحه خلاصه می شود و شما می توانید از این بعد هر دو روز یکبار آنرا دور کنید.

وقتی این برنامه را اجرا کردید یعنی روزی مثلا 24 صفحه درس خواندید در 4 ماه می شود 2800 صفحه یعنی شما تقریبا کل کتابها را خلاصه برداری کرده اید و حدود 10 تا دفتر 40 صفحه ای دارید. حالا هر 20 روز یکبار می توانید این 10 دفتر را دور کنید حداقل. در این بین من مطمئن هستم فرصتهای اضافی زیاد پیدا خواهید کرد. این فرصتها را می توانید از خودتان آزمون بگیرید مثلا نمونه سوالهای کارشناسی ارشد سالهای قبل را حل کنید. مثلا قوانین مربتط با درسها را مطالعه کنید. یا هر مطلبی که احساس می کنید ممکن است به نفع شما تمام شود.

نمی دانم یک حساب سر انگشتی کردید یا نه، این برنامه برای کسی است که فقط روزی 4 ساعت می خواهد درس بخواند آنهم فقط 6 ماه فرصت دارد حال اگر کسی روزی 5 ساعت درس بخواند و یکسال فرصت داشته باشد چه می شود؟ می شود 1800 ساعت مطالعه. تقسیم بر 3000 صفحه مطلب می شود حدودا هر ساعت 2 صفحه یعنی هر روز 10 صفحه. دیدید چقدر درس خواندن تکلیف آسانی است؟ با روزی 10 صفحه مطالعه می شود 10 کتاب 300 صفجه ای را در یکسال بطور کامل خلاصه برداری کرد. فقط و فقط کاری کنید که هیچگاه از برنامه خودتان عقب نیافتید. واگر افتادید حتما همان روز بعد جبران کنید. تکالیف وقتی انباشته می شوند سنگین می شوند. خوب دوستان و اما قدم بعدی یعنی:

قدم چهارم:

قدم چهار انجام یکسری کارهایی است که اثبات شده در موفقیت تاثیر غیرقابل انکار دارد. از همه مهمتر حفظ ارتباط با خداست. در این میان بیشترین چیزی که می تواند خدا را راضی کند جلب رضایت پدر و مادر است هر جور که باشند حتی دیکتاتور. بارها و بارها افراد مختلف تجربه کرده و گزارش داده اند. انجام واجبات هم مثل نماز تاثیر شگرفی دارد در ریلکس شدن ذهن جهت مطالعه و فراگیری بهتر. بطور خلاصه انجام امور معنوی.

در ضمن یکسری دستورالعملهای روانشناسی نیز لازم است. مثلا گفتم همیشه امیدوار باشید به آینده که قبول می شوید. مثلا توی ذهنتون خودتون را پشت میز کلاس درس کارشناسی ارشد دانشگاه مورد علاقه خود بپندارید. چون هر قدر به خداوند حسن ظن داشته باشیم و به او امیدوار باشیم به همان میزان احتمال موفقیتمان بیشتر است.

 لینک های مرتبط مفید

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96

تاریخ و زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 96


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 2 و 7
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه