تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

شهریه ادامه تحصیل مجدد در مقطع دکتری عمومی علوم پزشکی


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۰/۲۰     بازدید :    ۴۵۵

شهریه ادامه تحصیل مجدد در مقطع دکتری عمومی علوم پزشکی

 

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

جهت اطلاع از شهریه ادامه تحصیل مجدد در مقطع دکتری عمومی علوم پزشکی

از سراسر کشور

با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد با شماره 9099071613 تماس حاصل نمایید.

تحصیل مجدد در رشته پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی

شرایط تحصیل مجدد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پزشکی چیست؟

از متداول ترین سوالاتی که دانشجویان دارند این است که در صورتی که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشند اجازه شرکت در کنکور سراسری و تحصیل مجدد در رشته های دکترای حرفه ای (پزشکی داروسازی و دندان پزشکی) و یا رشته های پیرا پزشکی را دارند یا خیر. جواب ما به این دست از عزیزان این است که بله شرایط تحصیل مجدد شما محیاست اما قوانین و مقرراتی دارد که در مقاله زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

شرکت مجدد در کنکور سراسری با مدرک لیسانس و فوق لیسانس

شرایط پذیرش در رشته پزشکی و دندانپزشکی با مدرک کارشناسی و بالاتر چیست؟

داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور تجربی شرکت کردند: این دست از داوطلبان که مدرک کارشناسی آن ها جزو کارشناسی های رشته های گروه پزشکی است در صورتی می توانند برای بار مجدد در کنکور سراسری شرکت کنند که دوره طرح خود را گذرانده باشند (در صورتی که اجباری باشد) و به طور کلی تعهدی به ارگان خاصی نداشته باشند و آقایان نیز دوره خدمت سربازی خود را گذرانده باشند و از نظر نظام وظیفه مشکل خاصی نداشته باشند. در این صورت این عزیزان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی هر یک از رشته های (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و یا رشته های پیراپزشکی) بدون هیچ محدودیتی در هر دانشگاهی که قبول شدند به ادامه تحصیل یپردازند.

داوطلبانی که برای اولین بار در کنکور ریاضی و فیزیک شرکت کردند: این دست از داوطلبان که مدرک کارشناسی آن ها جزو کارشناسی های رشته های گروه غیر پزشکی است در صورتی می توانند برای بار مجدد در کنکور سراسری شرکت کنند که به ارگان خاصی تعهدی نداشته باشند و آقایان نیز از نظر نظام وظیفه دارای مشکل خاصی نباشند. در این صورت این داوطلبان می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت قبولی در هر یک از رشته های (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و یا رشته های پیراپزشکی) بدون هیچ محدودیتی در هر دانشگاهی که قبول شدند به ادامه تحصیل بپردازند.

اما…..

اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر این داوطلبان در زمان تحصیل خود در دانشگاه دولتی تحصیل کرده باشند و از مزایای آموزش رایگان برخوردار بوده باشند حتی در صورتی که برای بار دوم نیز در دانشگاه دولتی قبول شوند باید طبق (قوانین و مقررات دانشگاه) برای ادامه تحصیل شهریه ای معادل داوطلبان پردیس های خودگردان بپردازند.

آیا راهی برای پرداخت نکردن شهریه وجود دارد؟

ایا اصلا گرفتن شهریه توسط دانشگاه ها امری قانونی است؟

برای بررسی این موضوع نگاهی به مصوبه چهل و پنجمین جلسه شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور مورخ ۷ مهرماه سال ۱۳۸۹ بیندازیم. طبق بند سوم این مصوبه اعلام شد چنانچه داوطلب در دوره کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار بوده است در صورت قبولی در دوره های مزبور ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبات دانشگاه مربوطه می باشد.

راه حل قانونی برای پرداخت نکردن شهریه جهت تحصیل مجدد در رشته های دکترای حرفه ای (پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی) و رشته های پیراپزشکی:

بند سوم از مصوبه چهل و پنجمین جلسه شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی کشور که اعلام می کرد نفراتی که در دوره کارشناسی خود از آموزش رایگان برخوردار بوده اند ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل مجدد در دانشگاه دولتی روزانه هستند در تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ توسط دیوان عدالت اداری باطل شد. این رای در پی شکایت خانم مریم بهتاش صادر گردیده است. بنابراین طبق رای ۷۳۴ که همان رای صادره برای شکایت خانم مریم بهتاش بوده است شهریه ای که دانشگاه ها برای تحصیل مجدد داوطلبان در دانشگاه دولتی از آن ها اخذ می کند را غیر قانونی اعلام می دارد. و به تبع آن وزارت بهداشت مکلف به آماده کردن شرایط برای تحصیل مجدد این عزیزان است.

نکته بسیار مهم: شکایت به دیوان عدالت اداری تنها برای کسانی است که در رشته های دانشگاه های دولتی روزانه برای بار دوم قبول شده اند و در دوره کارشناسی خود نیز در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اند. پس داوطلبانی که در دوره کارشناسی خود در دانشگاه دولتی روزانه نبوده اند در صورت قبولی در دانشگاه دولتی نیازی به شکایت ندارند و بدون مانعی می توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

تبصره: افرادی که علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی (لیسانس) در کارشناسی ارشد و یا دکترا نیز تحصیل کرده اند باید توجه داشته باشند که فقط مدرک کارشناسی آن ها مدنظر است. اگر کارشناسی را از دانشگاه غیردولتی گرفته باشند برای ادامه تحصیل مشکلی نخواهند داشت ولی اگر مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه دولتی روزانه گرفته باشند طبق مصوبه وزارت بهداشت مجاز به تحصیل نخواهند بود مگر اینکه مانند داوطلبان پردیس های خودگردان هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند. این افراد می توانند با مراجعه به دیوان عدالت اداری طبق اصل ۳۰ قانون اساسی که می گوید هر ایرانی حق تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی را دارد به تحصیل بدون پرداخت شهریه مشغول شوند.

به طور کلی همه این موارد زمانی نیاز به اجرا دارد که دانشگاهی که در آن قبول شده اید از شما درخواست شهریه برای تحصیل در رشته مورد نظرتان بکند که خلاف رای ایست که دیوان عدالت اداری تصویب کرده است.

ویژه: قابل ذکر است آخرین باری که قانون گرفتن شهریه از افرادی که قبلا در دانشگاه دولتی روزانه تحصیل کردند و هم اکنون برای بار مجدد قصد ادامه تحصیل در رشته های دکترای حرفه ای (پزشکی دندان پزشکی و داروسازی) دارند توسط دیوان عدالت اداری در تاریخ ۴ آذر ماه سال ۱۳۹۵ مجددا نقض شد و شرایط را برای ادامه تحصیل رایگان محیا کرد.

شهریه ادامه تحصیل در رشته پزشکی

هر ساله شهریه ها تغییر کرده.قطعا این تغییرات نیز شامل رشته های علوم پزشکی خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از این شهریه ها با شماره تلفن 9099071613 تماس بگیرید.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه