تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

هدایت تحصیلی درسال اول متوسطه


تاریخ :    ۱۳۹۵/۲/۷     بازدید :    ۱۳۲۱

 هدایت تحصیلی درسال اول متوسطه


"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصي برنامه ریزی درسی و تحصیلی

برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613   تماس حاصل فرمایید

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل


هدایت تحصیلی درسال اول متوسطه

 

بررسی‌های مشاوره‌ای، شامل نظر اولیای دانش‌آموز، نظر دانش‌آموز، نظر معلم درسهای مربوط، نتایج آزمون رغبت و استعداد ونظرمشاور خواهد بود. داشتن علاقه و استعداد در رشته مورد نظر و امكانات كشوری از جمله شرایطی است كه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد. فرم هدایت تحصیلی در پایان سال اول متوسطه تنظیم و در اختیار دانش‌آموز و اولیای آنان قرار می‌گیرد. "در این فرم، رشته‌ها به ترتیب اولویت مشخص شده‌است و توصیه می‌شود در زمینه انتخاب رشته با مشاور مدرسه مشورت شود.

1- رشته ریاضی فیزیک : برای پذیرش دانش‌آموز در رشته ریاضی فیزیك، مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یك از درسهای ریاضی و علوم تجربی در سه پایه اول تا سوم دوره راهنمایی تحصیلی بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "همچنین پذیرفته شده باید نمره درس ریاضی یك پایه اول دوره‌متوسطه حداقل ‪ ۱۲‬باشد و درس فیزیك یك و آزمایشگاه را باموفقیت (كسب حداقل نمره ‪(۱۰‬ گذرانده باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه نیز باید حداقل ‪ ۹۶‬باشد و یا به عبارت دیگر معدل درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد.

2- رشته علوم تجربی :  مجموع سه نمره خرداد یا شهریور پذیرفته‌شده در هر یك از درسهای ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه دوره راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "دانش آموزان برای ورود به این رشته باید در دوره متوسطه درسهای ریاضی یك و شیمی یك آزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت (درسهای پایه اول) را با موفقیت (كسب نمره حداقل ‪ (۱۰‬گذرانده باشد و حداقل در یكی از سه درس مذكور نمره ‪ ۱۲‬را كسب كرده باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه هم باید حداقل ‪ ۱۰۸‬باشد، یا به عبارت دیگر معدل درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد.

3- رشته انسانی : برای ورود به رشته ادبیات و علوم‌انسانی، باید مجموع سه نمره پذیرفته‌شده در خرداد یا شهریور هر یك از درسهای ادبیات فارسی (معدل درسهای فارسی، دستور، املا و انشا) و عربی در سه پایه در دوره راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "پذیرفته‌شده باید در درسهای ادبیات فارسی یك، زبان فارسی یك، عربی یك و مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه نمره حداقل ‪ ۱۰‬را كسب كرده باشد و نمره درس ادبیات (معدل نمرات درسهای ادبیات فارسی یك و زبان فارسی یك) حداقل ‪ ۱۲‬باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته یادشده در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه باید حداقل ‪ ۱۰۸‬باشد و در درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد.

4- شاخه فنی وحرفه ای : برای ورود به شاخه فنی و حرفه‌ای باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هریك از درسهای ریاضی، علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه دوره تحصیلی راهنمایی بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "در دوره متوسطه نیز دانش آموز باید از درس ریاضی نمره حداقل ‪ ۱۰‬و از درس كارگاه خوداتكایی نمره‌حداقل ‪ ۱۲‬كسب كرده باشد و چنانچه نمره درس كارگاه خوداتكایی دانش‌آموز كمتر از ‪ ۱۲‬باشد در هدایت تحصیلی وی منظور نمی‌شود." مجموع نمرات درسهای مرتبط با شاخه یادشده در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه باید حداقل ‪ ۱۳۲‬باشد، در صورت انتخاب نكردن یا حذف درس كارگاه خوداتكایی، معدل درس‌های مرتبط باشاخه باید از ‪۱۲‬ كمتر نباشد.

5- شاخه کاردانش : طبق آیین‌نامه آموزشی، پذیرش و نام‌نویسی دانش‌آموز در شاخه‌های كاردانش و فنی وحرفه‌ای، براساس ظرفیت و تقاضا از طریق آزمون ورودی یا شرط معدل و یا مصاحبه و یا تلفیقی از آنها كه توسط سازمان آموزش پرورش هر استانی تعیین و اعلام می‌شود، انجام خواهد شد.

نکته:

- نمرات دوره ی راهنمایی دانش آموزی که به دلایل موجه نظیر : شرکت در امتحانات جامع دوره ی راهنمایی، شرکت در امتحان تعیین پایه (موضوع ماده هفتاد آیین نامه آموزشی دوره ی سه ساله متوسطه روزانه)، تحصیل در مدارس غیرایرانی خارج از کشور و بروز حوادثی از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و … فاقد نمرات پایه های اول و دوم و سوم راهنمایی تحصیلی است به شرح ذیل محاسبه می شود:

الف – چنانچه نمرات پایه ی اول یا دوم و یا هر دوی پایه ی دوره ی راهنمایی موجود نباشد، نمرات درس های مرتبط پایه ی سوم راهنمایی برای درس های هم نام پایه های مذکور نیز منظور می شود و با رعایت سایر ضوابط در نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی ثبت می گردد.

ب – چنانچه نمرات پایه ی سوم دوره ی راهنمایی موجود نباشد، نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی براساس نمرات درس های مرتبط پایه ی اول متوسطه با رعایت سایر ضوابط تنظیم می شود.

- به منظور محاسبه امتیاز در نمون برگ شماره یک هدایت تحصیلی معدل هر شاخه یا رشته در عدد پنج ضرب می شود.)۵۰امتیاز نمرات و۵۰ امتیاز بررسی های مشاوره ای

 نکات تکمیلی:

- دانش آموزی که در پایان زمان مقرر (پایان سال اول یاپس از دو نیم سال) شرایط ورود به هیچ یک از شاخه ها یا رشته ها و یا شاخه و رشته ی دلخواه را کسب نکند و یا شرایط شاخه یا رشته ای را کسب کند که در محل سکونت وی وجود ندارد، چنانچه در نیم سال های بعد مطابق ضوابط ذیل موفق به احراز شرایط شود، می تواند به شاخه یا رشته ی مورد نظر هدایت شود و ادامه تحصیل دهد.

1  : چنانچه علت عدم احراز شرایط شاخه یا رشته ی مورد نظر مربوط به نداشتن نمره ی (10) از درس یا درس های مرتبط متوسطه باشد، دانش آموز می تواند پس از گذراندن آن درس یا درس ها و اخذ نمره ی 10 و کسب سایر شرایط با صدور نمون برگ مجدد هدایت تحصیلی به شاخه یا رشته ی مربوط هدایت شود.

2 : چنانچه علت عدم احراز شرایط شاخه یا رشته ی مورد نظر به دلیل نداشتن نمره ی 12 از درس یا درس های اختصاصی باشد(ویژه رشته های شاخه ی نظری)، دانش آموز می تواند با نظر مشاور در امتحان تعیین رشته درس یا درس های مربوط شرکت کند و در صورت کسب شرایط به شاخه یا رشته ی مربوط هدایت شود.

3 : در صورتی که دانش آموز شرایط شاخه یا رشته ی مورد نظر را به دلیل عدم کسب حد نصاب 30 از درس های مرتبط دوره ی راهنمایی احراز نکرده باشد به شرط داشتن معدل حداقل 12 از درس های مرتبط پایه اول متوسطه و یا کسب آن از طریق امتحان تعیین رشته می تواند به شاخه یا رشته ی مورد نظر هدایت شود.

4  : چنانچه مجموع نمرات درس های مرتبط با شاخه یا رشته در دوره ی راهنمایی و پایه اول متوسطه دانش آموز به حد نصاب مقرر نرسد به شرط داشتن معدل حداقل 12 از درس های مرتبط با شاخه یا رشته در سال اول متوسطه می تواند با نظر مشاور به شاخه یا رشته مورد نظر هدایت شود. چنانچه معدل درس های مرتبط سال اول متوسط دانش آموز 12 نباشد می تواند در امتحان تعیین رشته درس یا درس هایی که شرایط را برای وی فراهم می آورد، شرکت کند و معدل درس های مرتبط با شاخه یا رشته ی پایه اول متوسطه و یا معدل درس های  مرتبط با شاخه یا رشته (معدل مجموع نمرات درس های مرتبط با شاخه یا رشته در دوره ی راهنمایی و پایه اول متوسطه) را به حداقل 12 برساند.

- دانش آموز متقاضی شاخه ی کاردانش مشمول بندهای 3-76 و 4-76 نمی شود و در صورت کسری نمره با نظر مشاور می تواند به شاخه ی مذکور هدایت شود


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 3 و 1
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه