تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

نام کسب و کار شما، سخنگوی شماست


تاریخ :    ۱۳۹۳/۱۱/۲۸     بازدید :    ۱۲۷۳

نام کسب و کار شما، سخنگوی شماست

                                                                   

نام کسب و کار شما، سخنگوی شماست

 

سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی کارافرینی

برای تماس با مشاورین  از تلفن ثابت با شماره  9099071613   تماس حاصل فرمایید.

تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل

 

 

نام کسب و کار شما، سخنگوی شماست

انتخاب اسم و نامگذاری برای انسان‌ها اهمیت خاصی دارد. آیا چیزی در دنیا می‌شناسید که اسمی نداشته باشد؟ اشخاص، مکان‌ها، سازمان‌ها، گل‌ها، حیوانات وهر چیزی که فکرش را بکنید، اسم و نام و نشانی دارد. نویسنده‌ای را در نظر بگیرید که کتابی را به رشته تحریر در آورده است. معمولا نویسنده‌ها در آغاز نگارش کتاب و یا حتی یک مقاله، نامش را تعیین نمی‌کنند و عقیده دارند که انتخاب یک اسم مناسب، گیرا، گویا و در عین حال کنجکاوی برانگیز از نوشتن کتاب مشکل‌تر است. این دشواری راجع به گزینش نام یک کسب و کار هم وجود دارد. اگر شما هم کسب و کاری به راه انداخته‌اید و حالا قصد دارید نامی برایش انتخاب کنید، مطالعه گفته‌های زیر کمک تان خواهد کرد. اگر هم خودتان با این مشکل روبه‌رو نیستید، می‌توانید این نکات را به آن‌ها بگویید تا قدری کارشان را آسان کند: در ضمن گاهی اوقات نام انتخابی مناسب نیست و خصوصیات لازم برای یک عنوان خوب را ندارد. در این مواقع اگر دیر نشده باشد، می‌توان عنوان دیگری را برگزید.
به موارد و نکات زیر کاملا دقت کنید:
▪ مهمترین مسئله این است که نام شرکت بتواند نوع کسب وکارتان را به مخاطبان برساند. بعضی وقت‌ها نامهایی می‌بینیم که نوع کسب و کارشان را مشخص نمی‌کنند و باید قدری فکر کنیم و چند احتمال را در نظر بگیریم تا بالاخره بفهمیم که صاحب این نام، چه جور کسب و کاری به راه انداخته و چه کالا یا خدماتی عرضه می‌کند. این نام‌ها، مخاطبان را جذب نمی‌کنند. مردم خواهان وضوح و روشنی مطالبی هستند که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و علاقه‌ای به حل معما ندارند.
▪ یک نام گویا، موثر و مناسب آنی است که به راحتی به خاطر سپرده شود و مردم با مشاهده کالا و خدماتی نظیر آن، عنوان آن شرکت را به ذهن بیاورند.
▪ تلفظ و شیوه نوشتن یک نام در تاثیر و کارایی‌اش بسیار مهم است. هر قدر که نامی آسان‌تر تلفظ شود و دیکته آن سهل‌تر باشد تاثیرگذارتر خواهد بود. این نکته و اهمیت آن زمانی مشخص می‌شود که یک مشتری بالقوه با شما تماس بگیرد و نام شرکت را اشتباه تلفظ نماید. اواز این خطا ناراحت می‌شود واز این نام طولانی و سخت هم خوشش نمی‌‌آید.
دیکته آسان هم باعث می‌شود که مشتریان احتمالی و دایمی احساس راحتی کنند. به طور مثال اگر بخواهند نام و نشان کسب و کارتان را در دفترچه تلفن یادداشت کنند، با مشکل روبه‌رو نخواهند شد.
▪ یک نام کسب و کار لازمست که گویا و شیوا باشد ولی در عین حال نباید همه ماهیت کسب و کار را برای مشتریان آشکار کند. اگر مخاطب کنجکاو شود و بخواهد از ماهیت و چگونگی عملکرد یک کسب و کار آگاه شود، به سوی آن خواهد رفت. در غیر این صورت و اگر از همان ابتدا بداند که با چطور کسب و کاری روبه‌روست، به آن توجهی نخواهد کرد. این ابهام کنجکاوی برانگیز، در گزینش نام وعنوان کتاب‌ها، مقالات و تیترهای روزنامه‌ها هم صدق می‌کند.
▪ رعایت این نکته شاید قدری مشکل باشد. آهنگ و طنین خوشایند یک نام در احساس یک مخاطب بسیار تاثیرگذار است. یک آوای خوش آهنگ که تلفظی سهل و آسان داشته باشد، مخاطب را راضی خواهد کرد.
▪ نام کسب و کارتان را به گونه‌ای انتخاب کنید که در موقع لزوم قابل تغییر باشد یا این که بتواند مفهوم دیگری را هم در خود جای دهد.
به طور مثال ممکن است شرکت شما دامنه فعالیت‌هایش را گسترش داده از تولید نرم‌افزار پا فراتر گذارد و در حوزه تولید سخت‌افزار هم وارد شود. به این ترتیب اگر واژه "نرم‌افزار" یا "تولید نرم‌افزار" در نام و نشان شرکت به چشم بخورد، برای معرفی دامنه جدید فعالیت‌هایتان به دردسر خواهید خورد.
▪ نکته مهم دیگر اینست که شما را با کس دیگری اشتباه نگیرند. اسامی و عناوین گوناگونی در بازار هستند که فعالیت‌هایی مشابه دارند. نام یک کسب و کار باید از نام‌های دیگر متمایز و متفاوت باشد.
▪ دقت کنید که نام کسب و کارتان، مشتریان بالقوه بازار هدف را صدا بزند و آن‌ها با شنیدن این نام یا خواندن اسم ودیدن آگهی تبلیغاتی دریابند که شما همان کسی هستید که کالا وخدمات مورد نیازشان را عرضه می‌دارید. نام کسب و کار متعلق به مخاطب است.
▪ اگر نام مشخص یک کسب و کار قدری عجیب باشد و باز هم حس کنجکاوی مشتریان هدف را تحریک کند، امکان موفقیت بالاتر خواهد رفت. مثلا یکی از لغات یا خود عنوان، معنی جالبی در پس خود داشته باشد، مخاطب آن را متفاوت از دیگر نام‌ها خواهید یافت و به آن جذب خواهد شد.
در ادامه توصیه‌هایی ارائه می‌کنیم که به شما در یافتن یک نام کمک خواهند کرد:
▪ اگر هیچ لغت یا عبارت خاصی به ذهنتان نمی‌آید، بنشینید و هر لغتی که به ذهنتان می‌آید را بنویسید. البته سعی کنید واژه‌هایی را بنویسید که بیشتر به کسب و کارتان مربوط می‌شوند.
▪ خودتان را جای یک شنونده و مشتری بالقوه بگذارید و فکر کنید که با شنیدن این واژه چه احساسی به شما دست می‌دهد. آیا کنجکاو می‌شوید؟ خنده‌تان می‌گیرد و آن را مضحک می‌یابید؟ قدیمی و کلیشه‌ای به نظر می‌رسد یا از نوآوری و ابتکار تدوین کننده‌اش حکایت دارد؟آیا شما به عنوان نیک مشتری احتمالی می‌توانید بفهمید که این کسب و کار به خواست‌ها و نیازهای شما مربوط است یا خیر؟ وقتی این اسم را شنیدید بلافاصله نام شرکت دیگری به مغزتان خطور نکرد؟
▪ روش دیگری که کمک‌کننده است. اینست که به اسامی و نام‌های دیگر شرکت‌ها و موسسات توجه نموده به الگوهای مشترکی که در همه آن‌ها یافت می‌شود، توجه کنید و به نکات ابتکاری و بدیع هر یک دقت کنید. در ضمن ایرادها و اشکالات شان را هم بیابید. مجموع این یافته‌ها، نکاتی را بر شما روشن می‌‌کنند که می‌توانید الگو و نام مناسبی برای شرکت تان تدوین نمایید.
▪ اسامی ونام‌هایی که با حرف نخست الفبا شروع می‌شوند، شانس بیشتری دارند چرا که در صفحات راهنمای مشاغل و نیازمندی‌ها در ردیف‌های اول جای می‌گیرند. چرا که مشتری بالقوه هنگام جست‌وجو برای یافتن شرکتی که بتواند مشکل او را حل کند، نخست از حرف اول الفبا شروع می‌کند و اگر شرکت مورد نظرش را بیابد دیگر بقیه صفحات را ورق نخواهد زد.

سامانه صدای مشاور تحصیلی یاری دهنده و مشاور شما در زمینه ی کاری  و درسی است با مشاوران ما تماس بگیرید

fr


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 7 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه