تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

سطح علمی دانشگاه شريعتي


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۲/۵     بازدید :    ۱۰۱۸۷

سطح علمی دانشگاه شريعتي

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی معرفی دانشگاه

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

سطح علمی دانشگاه شريعتي

دانشکده فنی شریعتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در راستای خودکفایی و توسعهٔ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دختران تهران، تأسیس شد. این آموزشکده در رشته‌های راه و ساختمان، معماری، طراحی ماشین، الکترونیک، علوم آزمایشگاهی، آمار، کامپیوتر، حسابداری و حرفه و فن دانشجو پذیرفت.

سرانجام در طلیعه شانزدهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مراکز آموزش عالی فنی دختران تهران (دکتر شریعتی) با ۵۰۷ دانشجو در رشته‌های فوق الذکر در منطقه خانی آباد نو با مساحتی حدود سی هکتار به مرحلهٔ بهره برداری رسید.

درسال ۱۳۷۷ عنوان دانشکده تربیت دبیر فنی دختران تهران «دکتر شریعتی» به تأئید شورای گسترش دانشگاه‌ها وسایر مسئولین در وزارت آموزش و پرورش رسید و در مرداد ۱۳۷۸ مرکز شماره ۲ (کیانشهر) به طور مستقل به نام آموزشکده فنی ولیعصر(عج) به ثبت رسید.

هم اکنون دانشکده فنی شریعتی، با ۶۷۰۰ دانشجو و ۸۰۰ نفر کادر علمی و کارکنان اداری آموزشی (موظف و غیرموظف) فعالیت می‌نماید.






دانشکده تربیت دبیر فنی (دکتر شریعتی )واقع در خانی آباد نو ، دربهمن ماه سال 1372 باحضور ریاست جمهوری وقت افتتاح و آغاز به کار نمود با افتتاح این مرکز رشته های آمار ، حسابداری ، معماری و ترمهای اول رشته های کامپیوتر ، الکترونیک و تکنولوژی طراحی و دوخت از مرکز سمیه و کیانشهر به این مرکز منتقل گردید .

در سال 74ـ73 این مرکز شاهد پذیرش دانشجو در رشته گرافیک بود . در سال 76ـ75 وزارت فرهنگ و آموزش عالی با تقاضای مرکز جهت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی طراحی چاپ پارچه و لباس موافقت نمود و به دنبال آن با توجه به توانایی های علمی ، فرهنگی و تجهیزاتی مرکز در خرداد ماه 1376 مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته های کامپیوتر ، الکترونیک ، حسابداری و ارتباط تصویری صادر گردید.

در مهرماه 1376با افتتاح فاز 2 مرکز شریعتی رشته تکنولوژی طراحی و دوخت به طور کامل به این مرکز انتقال یافت . شایان ذکر است به دنبال تغییر نظام آموزشی فنی و حرفه ای و پذیرش هنرجو در مقطع کاردانی پیوسته این مرکز نیز همگام با سایر مراکز فنی و حرفه ای کشور در سال تحصیلی 75ـ 74 پذیرای دانشجویان نظام جدید (کاردانی پیوسته ) در رشته های مختلف فنی و حرفه ای گردید .

در تاریخ 22/1/77عنوان دانشکده تربیت دبیر فنی دختران تهران (شریعتی ) به تائید مسئولین امر در وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی رسید.

در مهرماه 1380 اولین بار این مرکز پذیرای دانشجویان در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته های کامپیوتر ، الکترونیک ، معماری ، طراحی و دوخت گردید.

شایان ذکر است پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از طریق آزمون سراسری مراکز فني و حرفه اي و در مقاطع کارداني ناپيوسته و کارشناسي پيوسته از طريق آزمون سراسري مراکز آموزش عالی صورت می گیرد.

آمار تقریبی دانشجویی در سال تحصیلی 84ـ83 درمقاطع کاردانی و کارشناسی در 20 عنوان رشته (3880 دانشجو ) می باشد.

 

کلیهٔ دانشجویان از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در بخش فنی و حرفه‌ای و سراسری در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در دو نوبت روزانه و شبانه پذیرفته می‌شوند. پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از طریق آزمون سراسری مراکز فنی و حرفه‌ای و در مقطع کارشناسی پیوسته از طریق آزمون سراسری مراکز آموزش عالی صورت می‌گیرد.

 

 

دانشکده دارای ۶ انستیتو به شرح زیر می‌باشد:

۱.انستیتو هنر و معماری:

  • معماری : کارشناسی پیوسته – کارشناسی ناپیوسته و کاردانی
  • ارتباط تصویری: کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته
  • گرافیک : کاردانی
  • هنرهای تجسمی : نقاشی – کاردانی
  • گرافیک رایانه‌ای : کاردانی

 

 

 

۲.انستیتو طراحی پارچه و لباس:

  • طراحی پارچه و لباس: کارشناسی پیوسته
  • تکنولو‍ژی طراحی و دوخت: کارشناسی ناپیوسته
  • طراحی و دوخت : کاردانی


۳.انستیتو علوم اداری:

  • حسابداری : کارشناسی پیوسته – کارشناسی ناپیوسته و کاردانی
  • بهداشت مدارس : کاردانی
  • امور اداری : کاردانی
  • گل و گیاه زینتی : کاردانی


۴.انستیتو فنی:

  • کامپیوتر: کارشناسی پیوسته و کاردانی
  • الکترونیک : کارشناسی پیوسته و کاردانی
  • نقشه کشی طراحی صنعتی : کاردانی


۵.انستیتو تربیت بدنی :

  • تربیت بدنی : کاردانی
  • مربیگری ورزش: کارشناسی ناپیوسته

 

۶. انستیتو عمومی و علوم پایه

 

 

امکانات دانشکده عبارتند از:

امکانات ورزشی : زمین چمن مصنوعی – سالن‌های ورزشی - استخر سرپوشیده – سونا – جکوزی امکانات خوابگاهی : نمازخانه – سالن مطالعه – اینترنت – اتاق تلویزیون – وسایل ورزشی

امکانات فرهنگی : نگارخانه – نمایشگاه – کانون‌های دانشجویی (متشکل از۷ کانون: نماز- فیلم و عکس- هلال احمر – هنری- مددکاری یا ایستگاه مهرو شعرو ادب)

امکانات رفاهی: دندانپزشکی – اتاق پزشک –خشکشویی و اتوشویی – شرکت تعاونی مصرف – کافی شاپ – سالن سمعی بصری – ویدئو کلوپ – سالن ویژهٔ ویدئویی – پژوهش­سرا

 

 

جایگاه دانشکده تربیت دبیر فنی دکتر شریعتی، متناسب با چشم انداز آموزش و پرورش ایران در افق سال ۱۴۰۴ از نظر شاخص‌های آموزشی منطقه با استفاده از فناوری اطلاعات، ارتباطات و علوم و فنون جدید، در رتبهٔ اول قرار دارد و دارای وی‍ژگیهای مهم می‌باشد.

 

 

 

 

 

ویژگیهای شاخص آموزشی دانشکده شریعتی عبارتند از:

  • تضمین کنندهٔ آموزش مادام العمر و پایدار
  • تربیت کنندهٔ انسان‌هایی مؤمن، دانا، کارآفرین، ماهر و مستقل که درآبادانی جامعه و ایجاد ارزش‌های اسلامی مادی و معنوی تأثیر به سزایی دارند.
  • اهداف والای انسانی و اجتماعی را برمبنای ارزش‌های اسلامی می‌شناسد و براساس آن عمل می‌کند.
  • نظام آموزشی فنی و حرفه‌ای کارآمد، در جهت توسعهٔ منافع ملی – تعادل و ایجاد عدالت اجتماعی

 

اهداف بیست و دوگانهٔ دانشکده شریعتی عبارتند از:

۱-تلاش فراگیر به منظور گسترش عمیق معرفت دینی و آگاهی اجتماعی، رشد معنویت و فضیلت‌ها و ارزش‌های انقلابی، حفظ کرامت انسانی و ایجاد روحیهٔ خودباوری و التزام اجتماعی

۲-تأمین بخشی از نیروی انسانی توانمند و کارآمد مورد نیاز بازار کار ایران

۳-برنامه ریزی برای درآمدزایی و تأمین منابع مالی مورد نیاز دانشکده، علاوه بر بودجهٔ جاری با تکیه بر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و فناوری اطلاعات IT

۴-برنامه ریزی جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری

۵-توسعهٔ فضاهای مورد نیاز اداری آموزشی و رفاهی دانشکده

۶-تجهیز و توسعهٔ آزمایشگاهی و کارگاه‌ها، طبق استاندارد و به روزآوری منابع آموزشی در جهت جلب رضایت مشتریان و بازارکار

۷-ارزیابی درونی گروه‌ها به منظور فراهم نمودن شرایط مشارکت هرچه بیشتر اعضاء هیئت علمی و دانشجویان، در جهت بهبود کیفیت آموزشی – پژوهشی و عرضهٔ خدمات تخصصی در جهت توسعه در گروه‌های آموزشی و انستیتوها

۸-حمایت از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی اساتید و دانشجویان

۹-برنامه ریزی برای کسب اطلاع از نیازهای واقعی بازارکار، با استفاده از فناوری اطلاعات IT

۱۰-ایجاد فرهنگ نشاط و شادابی بین دانشجویان و ایجاد روحیهٔ کارگروهی

۱۱-تقویت سیستم انگیزش، نظارت و ارزشیابی در کلیهٔ سطوح دانشکده

۱۲-حمایت و پشتیبانی از کارکنان، جهت فراهم آوردن محیطی آرام و بانشاط

۱۳-برنامه ریزی برای تقویت روحیهٔ تعهد و تجرب در نیروی انسانی، جهت ادارهٔ بخش‌های مختلف دانشکده، بخصوص بخش آموزش

۱۴-برنامه ریزی برای اجرای مهارت‌های غیرفنی مورد نیاز دانشجویان و همکاران از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مدیریت زنان و آموزش سالم سازی محیط زیست و...

۱۵-تبیین مفاهیم وجدان کاری، انضباط اجتماعی و مالی، جهت کلیهٔ سطوح (کارکنان، دانشجویان و اساتید)

۱۶-برنامه ریزی برای به کارگیری منابع و استفادهٔ بهینهٔ آموزشی نوین، از جمله بسترسازی آموزش‌های مجازی E-Learning و آموزش‌های پودمانی

۱۷-کارآمد نمودن نظام آموزشی تربیت تکنیسین

۱۸-توسعهٔ دسترسی به آموزش عالی فنی و حرفه‌ای

۱۹-تقویت روحیهٔ کار، ابتکار و کارآفرینی

۲۰-تقویت نهضت نرم افزاری و توسعهٔ مرزهای دانش

۲۱-نهادینه کردن نگرش علمی

۲۲-توانایی انعطاف پذیری برای پاسخگویی به نیازهای متنوع سایر دستگاه‌ها


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه