تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
نام دروس و ضرايب کارشناسي ارشد علوم تربيتي2 (سراسري)
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی کارشناسی ارشد – کلیه رشته ها
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
نام دروس و ضرايب کارشناسي ارشد علوم تربيتي2 (سراسري)
دروس آزمون کارشناسي ارشد علوم تربيتي (2)
«زبان عمومي و تخصصي انگليسي، فرانسه»
تعداد سئوالات اين درس در آزمون 30 سئوال ميباشد. همانطور که از نام درس پيداست، تعدادي از سئوالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آنها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي رشته علوم تربيتي (2) ميباشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقلهايي را داشته باشند مطالعه و سرمايهگذاري در اين درس ميتواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اکثر رشتهها در دانشگاههاي مختلف فرق ميکند و اساتيد اين درس به صورت سليقهاي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي ميکنند. کتاب زبان تخصصي علوم تربيتي (2) نوشته محسن طالبزاده در بعضي دانشگاهها مورد استفاده قرار ميگيرد. خواندن کتابهاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس کفايت ميکند. در کتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يک سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تستهاي عمومي رشتههاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان ميتوانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تستهاي کنکورهاي کارشناسي ارشد سالهاي قبل (از سال 92 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته علومتربيتي به همراه ترجمه آنها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تستهاي چهارگزينهاي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد با سئوالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است. در ضمن تستهاي علوم تربيتي (1) با پاسخهاي تشريحي در اين کتاب براي آشنايي با تستهاي بيشتر در کتاب گنجانده شده است.
«روانشناسي تربيتي»
اين درس با ضريب (2) براي گرايش آموزش کودکان استثنايي و ضريب (3) براي گرايش روانشناسي تربيتي از جمله دروس مشترک اين دو گرايش براي مقطع کارشناسي ارشد ميباشد. تعداد سوالات اين درس در رشته علوم تربيتي (2) 20 سوال ميباشد و از جمله دروسي است که در آزمون رشته علوم تربيتي (1) نيز مورد سئوال قرار ميگيرد. منابع مهم اين درس در دانشگاههاي مختلف کتابهاي روانشناسي تربيتي (روانشناسي آموزش و يادگيري) تأليف دکتر اسماعيل بيابانگرد و کتاب روانشناسي پرورشي نوين تأليف دکتر علي اکبر سيف ميباشند. تعاريف روانشناسي تربيتي، مراحل و هدفهاي آموزشي، طبقهبندي هدفهاي آموزشي نظريههاي رشد شناختي و رفتاري يادگيري، سنجش و ارزيابي، نظريههاي خبر پردازي يادگيري، انگيزش و يادگيري روشهاي مختلف آموزش، مطالعه و يادگيري از جمله مباحثي هستند که در اين درس مورد بررسي قرار ميگيرند. روانشناسي تربيتي از جمله دروسي است که معمولاً داوطلبان در آن با کمي تمرکز و دقت ميتوانند به درصد خوبي در آزمون کارشناسي ارشد برسند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتاب کامل و جامع خود را به بازار کتاب ايران عرضه کرده است. در اين کتاب با توجه به سئوالات چند سال اخير سعي شده مباحث و منابع مهم بيشتر توضيح داده شوند. با توجه به اينکه تستهاي آزمون هاي سراسري و آزاد دورههاي گذشته در رشته علوم تربيتي (2) با پاسخهاي تشريحي در کتاب گنجانده شده است. داوطلبان ميتوانند تمامي تستهاي آزمونهاي ارشد را يکجا به طور طبقهبندي شده ببينند. کتاب به فصول مختلف تقسيمبندي شده است و در هر فصل خلاصه تمام مطالب مهم به همراه تستهاي تأليفي مولف گنجانده شده است. تمامي تستهاي روانشناسي تربيتي مربوط به رشتهي علوم ترببتي (1) نيز با پاسخ تشريحي در اين کتاب آورده شده است. از حيث تعداد تستهاي آورده شده در کتاب يکي از کتب پر تست بازار کتاب محسوب ميشود.
«آمار و روشهاي تحقيق»
ضريب اين درس براي تمام گرايشها (2) و تعداد سئوالات آن در آزمون دانشگاه دولتي 20 سئوال ميباشد. منابع مهم اين درس در دانشگاهها کتابهاي آقاي دکتر علي دلاور ميباشد. کتابهاي روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، احتمالات و آمار کاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي و تحليل آماري در روانشناسي و علوم تربيتي از جمله اين کتب ميباشند. در برخي دانشگاهها اساتيد از روي «کتاب روشهاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي» تأليف دکتر اسماعيل بيانگرد و يا حتي جزوهي شخصي خود براي تدريس اين درس استفاده ميکنند. تمامي کتب فوق به گونهاي پراکنده و در بعضي مباحث مطالب را گنگ جمعآوري کردهاند. براي استفاده داوطلبان کارشناسي ارشد انتشارات مدرسان شريف کتاب کمک آموزشي خود را به بازار کتاب ايران روانه کرده است. در اين کتاب ضمن فصلبندي مناسب، هر فصل به سه بخش تقسيم شده، بخش اول شامل ارايه متون آموزشي ميباشد که در لابهلاي اين متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تستهاي تأليفي خود داوطلب را با سئوالات چهار گزينهاي مربوط به اين درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تستهاي دانشگاههاي سراسري و آزاد ساليان گذشته که مربوط به آن فصل است به همراه پاسخ تشريحي آنها گنجانده شده، تا داوطلب بتواند تمام تستهاي مربوط به آن فصل را يکجا ببيند. پس از بخش دوم، در انتهاي هر فصل تعدادي تستهاي تکميلي با پاسخ کليدي آورده شده است، معمولاً اين بخش براي داوطلباني مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافي تا روز آزمون کارشناسي ارشد برخوردار باشند. مرور اين تستها براي رقابت و قبولي در دانشگاههاي معتبر مفيد ميباشد. از جمله خصوصيات منحصر به فرد ديگر اين کتاب ارائه تمامي تستهاي (4) رشته علوم تربيتي 1 و 2 و 3 و همچنين روانشناسي به همراه پاسخ تشريح آنها ميباشد.
«روانشناسي رشد»
ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي براي هر دو گرايش (2) و تعداد سئوالات آن 20 سئوال ميباشد. منابع اين درس در دانشگاههاي مختلف، کتابهاي روانشناسي ژنتيک 1 و2، دکتر منصور، روانشناسي رشد جلد 1 و 2 لورا اي برک ميباشند. در اين درس اکثر نظريهها، نظامها و تحليلهاي روانشناسان بزرگ تحليل ميشود، نظريههاي اريکسون، فرويد، ماهلي، آنافرويد، ملاني کلاين، هارتمن، بالبي، نظامهاي گزل، والن ويگوتسکي، لئون تيف، لوينسون، اشپتز، کلبرگ و بررسي مراحل رشد (قبل و بعد از تولد) کودکي، نوجواني، ميانسالي، بزرگسالي و دوره پيري از جمله مطالبي هستند که در اين درس به طول کامل تحليل ميشوند. براي تسلط در اين درس و کسب درصد قابل قبول در آزمون کارشناسي ارشد دقت و تمرکز در مطالعه، تفکيک نظريهها و تطابق هر تست يا مبحث با نظريههاي موجود در ذهن از شروط اصلي ميباشد.
انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتابي با جمعآوري و پوشش تمام مطالب مورد نياز، به چاپ رسانده است. در اين کتاب نقاط مشترک و حتي اختلاف، اکثر دانشمندان تفکيک شده تا خواننده ضمن مطالعه دچار سردرگمي نشود. طبقهبندي مطالب و تحليلهاي مختلف به نوعي به خواننده اين امکان را ميدهد تا در ذهن خود قدرت تمييز مباحث را پيدا کند. در اين کتاب تمامي تستهاي آزمون کارشناسي ارشد در دانشگاه دولتي از سال 1375 تا 1392 و همچنين تستهاي دانشگاه آزاد از سال 1380 تا 1391 با پاسخ تشريح ارائه شده است. از خصوصيات مهم اين کتاب ارايه تمامي تستهاي مربوط به روانشناسي و همچنين مجموعه علوم تربيتي (1) ميباشد.
«روانشناسي عمومي»
ضريب اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي براي هر دو گرايش (2) و تعداد آن 20 سئوال ميباشد. منابع مهم اين درس در دانشگاههاي مختلف کتابهاي روانشناسي هيلگارد و روانشناسي سانتراک و کتاب روانشناسي عمومي دکتر گنجي ميباشند و مباحث آن بيشتر در مورد اهميت روانشناسي، يادگيري و حافظه، انديشه و زبان، شخصيت، بهداشت رواني، روشهاي درمان، رفتار اجتماعي و به طور کلي مروري کلي بر مفاهيم اساسي روانشناسي ميباشد. انتشارات مدرسان شريف باتوجه به اينکه کتابهاي منبع جزء کتابهاي خوب روانشناسي ميباشند، سعي کرده با حذف نکات اضافي که معمولاً در آزمون کارشناسي ارشد مورد سئوال قرار نميگيرد و باز کردن بعضي مفاهيم که درک آنها براي خواننده سخت است (چون کتابهاي فوق ترجمه هستند) مجموعه هاي کامل و بي نقص را به داوطلبان اين رشته عرضه کند. از جمله خصوصيات ديگر اين کتاب تحليل کليه سئوالات دو رشته روانشناسي و علوم تربيتي (1) از 15 سال پيش تاکنون با ارائه پاسخ تشريحي به تمام آنها ميباشد. اين مجموعه در سراسر کشور مخاطبان خود را در غالب جزوه درسي پيدا کرده بود و اخيراً نيز کتاب با ويرايش مجدد به چاپ رسيده است. رتبههاي برتر آزمون دانشگاهها در اين درس درصدي در حدود 80 نيز کسب کردهاند.
دروس تخصصي گرايش آموزش کودکان استثنايي
به غير از 5 درس فوق داوطلبان اين گرايش بايد به سئوالات دو درس زير نيز پاسخ دهند:
«سنجش و اندازهگيري در تعليم و تربيت»
ضريب اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي، براي گرايش آموزش کودکان استثنايي (2) و براي ساير گرايشها، صفر است. تعداد آن 20 سئوال ميباشد. با توجه به ضريب آن در کنار 5 درس ديگر اين گرايش جزء دروس درجه دوم در اين گرايش محسوب ميشود. هرچند که اين موضوع نبايد به اين معني تعبير شود که اين درس اهميت کمي دارد. مفاهيم اين درس جذاب و فهم مطالب آن آسان ميباشد. در اين درس مقياسهاي اندازهگيري، دستهبندي آزمونهاي روانشناسي، انواع ارزشيابي و جهتدهي براي پيشرفت تحصيلي، بررسي آزمونهاي مختلف (عيني، پاسخ کوتاه، چند گزينهاي) نمرهگذاري و تحليل آزمون و استفاده از روشهاي آماري از جمله مباحث اين درس ميباشند. از جمله منابع اين درس، کتاب دکتر سيفي ميباشد. براي اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف کتاب تهيه کرده است. در اين کتاب علاوه بر تستهاي دانشگاههاي سراسري و آزاد رشته علوم تربيتي (2)، تستها و پاسخهاي تشريحي رشته علوم تربيتي (1)، نيز آورده شده است. خلاصه درس، دستهبندي مطالب، آوردن نکات مهم از جمله مختصات کتاب مدرسان شريف است.
«روانشناسي کودکان استثنايي»
ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي براي گرايش آموزش کودکان استثنايي (3) و براي ساير گرايشها صفر است و تعداد آن 20 سئوال ميباشد. منابع مهم اين درس در اکثر دانشگاههاي کشور کتابهاي ترجمهي مؤلفين خارجي ميباشند. کتابهاي خلاصهي روانپزشکي، کاپلان و سادوک روانشناسي کودکان استثنايي، هالاهان و کافمن، روانشناسي کودکان استثنايي دکتر سيف نرافي و دکتر نادري از جملهي اين کتب ميباشند.
البته کتاب روانشناسي کودکان استثنايي تأليف ميلاني فر نيز در بعضي دانشگاهها مورد استفاده قرار ميگيرد. به دليل ترجمه بودن اکثر اين منابع بعضاً مطالب با سبک و سياقي پيچيده پيشروي خواننده گذاشته شده، البته برخي ترجمههاي خوب در اين درس انجام شده، ولي وقتي داوطلب خود را براي آزمون کارشناسي ارشد آماده ميکند، بهتر است از يک کتاب تأليف (وطني)! با نوشتاري ساده و روان براي مطالعه استفاده کند. به همين منظور انتشارات مدرسان شريف با رعايت تمامي رئوس مطالب منابع فوق، سعي بر ارايه يک کتاب مفيد کرده است. در اين کتاب مانند ساير کتب اين مؤسسه، خلاصه مطالب به همراه تستهاي تأليفي، ارايه تستهاي طبقهبندي شده دانشگاههاي سراسري و آزاد در يک دههي اخير به همراه پاسخ تشريحي تمام آنها و تستهاي خودسنجي گنجانده شده است. مطالعهي اين کتاب به عنوان منبعي مفيد به تمام داوطلبان عزيز پيشنهاد ميشود.
دروس تخصصي گرايشهاي
« مشاوره و راهنمايي، مشاوره (مدرسهاي، شغلي، خانوادهاي، توانبخشي) »
داوطلبان اين دو گرايش بايد به سئوالات 7 درس در آزمون کارشناسي ارشد، پاسخ دهند. دو درس زبان عمومي و تخصصي و آمار و روشهاي تحقيق از جمله دروس مشترک اين دو گرايش با ساير گرايشها ميباشند.
«زبان عمومي و تخصصي»
تعداد سئوالات اين درس در آزمون 30 سئوال ميباشد. همانطور که از نام درس پيداست، تعدادي از سئوالات اين درس زبان عمومي و تعدادي از آنها نيز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصي رشته علوم تربيتي (2) ميباشد. بدون ترديد اگر دانشجويان در درس زبان حداقلهايي را داشته باشند مطالعه و سرمايهگذاري در اين درس ميتواند منطقي باشد. معمولاً منبع درس زبان تخصصي در اکثر رشتهها در دانشگاههاي مختلف فرق ميکند و اساتيد اين درس به صورت سليقهاي منابع و يا جزوات مورد نظر خود را به دانشجويان معرفي ميکنند. خواندن کتابهاي زبان عمومي و همچنين زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف براي رسيدن به تسلط در اين درس کفايت ميکند. در کتاب زبان عمومي مطالب گرامري و يک سري لغات و اصطلاحات عمومي و همچنين تستهاي عمومي رشتههاي مختلف گنجانده شده و داوطلبان حتي در صورت فراموشي درس زبان ميتوانند خود را به سطح مطلوبي با استفاده از اين کتاب برسانند. در کتاب زبان تخصصي موسسه مدرسان شريف علاوه بر بررسي و ارايه پاسخ تشريحي و ترجمه تستهاي کنکورهاي کارشناسي ارشد سالهاي قبل در رشتهي علوم تربيتي (2) (از سال 92 ـ 75) لغات، اصطلاحات و متون رايج در رشته علومتربيتي به همراه ترجمه آنها گنجانده شده و ضمن آموزش و ترجمه متون مختلف، تستهاي چهارگزينهاي تأليفي براي آشنايي هرچه بيشتر داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد با سئوالات درس زبان تخصصي اين رشته آورده شده است. در ضمن تستهاي علوم تربيتي (1) با پاسخهاي تشريحي در اين کتاب براي آشنايي، تستهاي بيشتر در اين کتاب گنجانده شده است.
«آمار و روشهاي تحقيق»
ضريب اين درس براي تمام گرايشها (2) و تعداد سؤالات آن در آزمون دانشگاه دولتي 20 سئوال ميباشد. منابع مهم اين درس در دانشگاهها کتابهاي آقاي دکتر علي دلاور ميباشد. کتابهاي روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، احتمالات و آمار کاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي و تحليل آماري در روانشناسي و علوم تربيتي از جمله اين کتب ميباشند. در برخي دانشگاهها اساتيد از روي «کتاب روشهاي تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي» تأليف دکتر اسماعيل بيانگرد و يا حتي جزوهي شخصي خود براي تدريس اين درس استفاده ميکنند. تمامي کتب فوق به گونهاي پراکنده و در بعضي مباحث مطالب را گنگ جمعآوري کردهاند. براي استفاده داوطلبان کارشناسي ارشد انتشارات مدرسان شريف کتاب کمک آموزشي خود را به بازار کتاب ايران روانه کرده است. در اين کتاب ضمن فصلبندي مناسب، هر فصل به سه بخش تقسيم شده، بخش اول شامل ارايه متون آموزشي ميباشد که در لابهلاي اين متون هر جا که لازم بوده مؤلف با قرار دادن تستهاي تأليفي خود داوطلب را با سئوالات چهار گزينهاي مربوط به اين درس آشنا کرده است. پس از آموزش، تمام تستهاي دانشگاههاي سراسري و آزاد ساليان گذشته که مربوط به آن فصل است به همراه پاسخ تشريحي آنها گنجانده شده، تا داوطلب بتواند تمام تستهاي مربوط به آن فصل را يکجا ببيند. پس از بخش دوم، در انتهاي هر فصل تعدادي تستهاي تکميلي با پاسخ کليدي آورده شده است، معمولاً اين بخش براي داوطلباني مناسب است که تمام دو بخش قبل را به طور کامل مطالعه کرده باشند و از زمان کافي تا روز آزمون کارشناسي ارشد برخوردار باشند. مرور اين تستها براي رقابت در قبولي در دانشگاههاي معتبر مفيد ميباشد. از جمله خصوصيات منحصر به فرد ديگر اين کتاب ارائه تمامي تستهاي (4) رشته علوم تربيتي 1 و 2 و 3 و همچنين روانشناسي به همراه پاسخ تشريح آنها ميباشد.
«مباني مشاوره و راهنمايي»
ضريب اين درس در آزمون دانشگاه دولتي براي هر دو گرايش (2) و تعداد سئوالات آن 20 سئوال ميباشد. منابع مهم اين درس کتاب پويايي گروه و مشاوره گروهي تأليف دکتر شفيع آبادي، کتاب خانواده درماني مينوچين ترجمهي دکتر صفايي و همچنين کتاب مقدمه برنامهريزي راهنمايي و مشاوره دکتر شفيع آبادي ميباشد.
به دليل پراکنده بودن و غيرمشخص بودن روند سئوالات کنکور کتابهاي فوق هر کدام به تنهايي کافي نميباشند. به همين منظور انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتابي با در نظر گرفتن مطالب تمام کتب مرجع و همچنين جزوات آموزشي اساتيد به بازار کتاب عرضه کرده است. در اين کتاب، تمامي تستهاي کنکورهاي سراسري و آزاد با پاسخ تشريحي آنها گنجانده شده است. البته قبل از شروع تستهاي هر فصل مطالب درسي کاملاً ساده و روان توضيح داده شده است، تستهاي خودسنجي در پايان هر فصل براي تمرين بيشتر شما هر فصل کتاب را از هر حيث کامل کرده است.
«روشها و فنون راهنمايي در مشاوره»
تعداد سئوالات اين درس 20 سئوال و ضريب آن در دانشگاه دولتي براي هر دو گرايش (3) ميباشد. کتابهاي مرجع اين درس کتاب «روشها و فنون راهنمايي و مشاوره» تأليف دکتر عبداله شفيع آبادي و همچنين کتاب تکنيکهاي خرد در مصاحبههاي مشاورهاي ترجمه سيمين حسينيان ميباشند. در اين درس روشهاي مشاوره از جمله تعقلي، تحليل رواني، روشهاي يادگيري و روانشناسي انسان، مقايسهي شيوههاي مشاوره، دستورالعملهاي درماني، تمايز مشاوره و روان درماني، بررسي ميشود. به دليل ضريب بالاي اين درس لازم است، داوطلبان در اين درس به تسلط کافي برسند. کسب درصد بالا در اين درس توسط رتبههاي تک رقمي موسسه ديده شده است. انتشارات مدرسان شريف با بهرهگيري از تجربه تدريس و تأليف مؤلفين خود براي اين درس نيز کتابي خلاصه و مفيد به داوطلبان ارايه کرده است. در اين کتاب تمامي مباحث طبقهبندي شده است و در پايان هر فصل تستهاي طبقهبندي شده کنکورهاي سراسري و آزاد مربوط به آن فصل با پاسخ تشريحي آورده شده است. تا داوطلب پس از مطالعهي متن درس تمام تستهاي مطرح شده در کنکور مربوط به آن فصل را پيش رو ببيند و با بررسي پاسخهاي تشريحي بتواند به تسلط خوبي در هر فصل برسد. مطالعهي اين کتاب ميتواند به تنهايي داوطلب را آماده حضوري موفقيت آميز در آزمون کارشناسي ارشد کند.
«نظريههاي مشاوره و روان درماني»
تعداد سئوالات اين درس در آزمون دانشگاه دولتي 20 و ضريب آن براي هر دو گرايش (3) ميباشد. اين درس از بين 7 درس داوطلبان گرايش مشاوره، جزء 3 درس مهم محسوب ميشود. با توجه به مشکلات داوطلبان در درس زبان معمولاً داوطلبان اين گرايش سعي ميکنند در اين درس تئوري به درصد بالايي دست پيدا کنند تا قبولي خود را تضمين نمايند. در اين درس هم کتاب دکتر عبداله شفيعآبادي جزء کتابهاي مرجع ميباشد. کتاب ديگري که براي کارشناسي ارشد در اين زمينه در دانشگاههاي مختلف معرفي ميشود، کتاب نظريههاي مشاوره و روان درماني شيلينگ، ترجمهي خديجه آرين ميباشد به دليل ترجمه بودن کتاب دوم و همچنين جديد نبودن منابع، نياز به ارايه کتابي کامل و منطبق بر سئوالات جديد ميباشند. در کتاب انتشارات مدرسان شريف مولف سعي کرده آن ادبيات سنگين را با تواناييهاي خود با نثري سادهتر و بدون تغيير در مفهوم به داوطلب عرضه کند. در راستاي آموزش محوري کتب اين مرکز، پس از هر مبحث، تست تأليفي در لابهلاي متون آموزشي گنجانده شده، تمام تستهاي 15 سال اخير دانشگاههاي دولتي و پرسشهاي چهار گزينهاي منتخب دانشگاه آزاد از سال 80 تا 91 به صورت طبقهبندي شده به همراه پاسخ تشريحي کامل آورده شده است.
«کاربرد آزمونهاي رواني در مشاوره»
تعداد سئوالات اين درس در آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه دولتي 20 سئوال و ضريب آن براي هر دو گرايش (2) ميباشد. براي اين درس سه کتاب به تأليف دکتر پاشا شريف، دکتر هادي بهرامي و دکتر حمزه گنجي ميباشد. در اين درس توزيعهاي آماري، آزمونهاي فرضيه و خطاهاي آزمون، نمونهگيري رگرسيون و همبستگي، متغيرهاي کنترل تعديل و همراه و پايايي يا روايي، آناليز واريانس مورد مطالعه قرار ميگيرند. اين درس به دليل تلفيق مباحث آن با مباحث آمار براي داوطلبان کمي مشکل به نظر ميرسد. در اين درس نيز انتشارات مدرسان شريف کتابي خلاصه و مفيد به چاپ رسانده است و در اين راستا با آموزش گام به گام مفاهيم و حل تست به صورت مرحله به مرحله مفاهيم را به مخاطب آموزش داده است مانند بقيه کتب اين مرکز، تستهاي آزمون هاي سراسري و آزاد با پاسخ تشريحي در کتاب گنجانده شده است. حل تستهاي آزمون کارشناسي ارشد 1392 به عنوان جديدترين سئوالات ارايه شده در کتاب از ديگر مزاياي اين کتاب محسوب ميشود.
«روانشناسي شخصيت»
ضريب اين درس در دانشگاه دولتي (2) و تعداد سئوالات آن 20 سئوال ميباشد. منبع مهم اين درس کتاب دوان شولتز و سيدني آلن شولتز ترجمهي يحيي سيد محمدي ميباشد. البته کتب ديگري نيز در اين زمينه وجود دارد. به دليل ترجمه بودن اکثر منابع اصلي اين درس، ارتباط برقرار کردن داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد، کمي با مشکل روبرو ميشود. البته اکثر مطالب اين کتاب به ارايه نتايج تحقيقات، پژوهشها و بيان نظريههاي دانشمندان بزرگ خارجي ميپردازد. در اين راستا ممکن است داوطلبان نتوانند مباحث و نظريات را از هم تفکيک کنند. انتشارات مدرسان شريف براي اين درس کتابي با دستهبندي مناسب و تفکيک نظريات مختلف و مقايسهي آنها با يکديگر سعي بر ارايه مرجعي مناسب کرده است. در متن درس سئوالات چهار گزينهاي در لابهلاي متون گنجانده شده است، تا داوطلب با تستهاي قابل طرح در اين درس آشنا شود. در پايان هر فصل تمام تستهاي آزمون هاي گذشته با پاسخ تشريحي گنجانده شده است. يک سري تستهاي تکميلي با پاسخ در پايان هر فصل نيز به عنوان تکميل روند يادگيري آورده شده است مطالعهي اين کتاب به تمام داوطلبان رشته علوم تربيتي (2) پيشنهاد ميشود.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران