تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
وِیژگی یک مدیر فروش موفق!!!
"سامانه صدای مشاور تحصیلی"
مشاوره دهنده تخصصی مدیریت کسب و کار
برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید.
تماس از 8 صبح تا 12 شب
حتی ایام تعطیل
وِیژگی یک مدیر فروش موفق!!!
افزون بر موارد فوق، مدیران فروش باید تغییرات دیگری را نیز در رفتار خود اعمال کنند تا در شغل خود بدرخشند. از جمله آنکه باید در زبان گفتمان و شیوهی تعامل خود تحولاتی ایجاد کنند. چون که یک فروشنده با مشتری صحبت میکند و با او تعامل دارد، حال آنکه یک مدیر فروش با فروشندهها سروکار دارد و دغدغه او این است که چگونه رفتارهای غیر مولد فروشندگان را به رفتارهای سازنده و مطلوب تبدیل کند، در صورتی که دغدغه فروشندگان خاتمه دادن به معامله و فروش به ایشان است. لذا یکی از وظایف مهم مدیران فروش، شناسایی خلاهای رفتاری خود و نیروهای در اختیار و تلاش در جهت اصلاح و مهندسی این رفتارها است. اما برای داشتن فروشندههای بهتر، ابتدا باید روی حوزههایی تمرکز کرد که فروشندهها در آن عملکردی مطلوب دارند و به نوعی نقطه قوتشان محسوب میشود. درست مانند مربیگری تیمهای ورزشی، که مربیان قبل از کار روی مهارتهای جدیدی که بازیکنان باید بیاموزند، تمرکز خود را روی حداکثرساختن توانمندیهای فعلی بازیکنان و نقاط قوت موجودشان جلب میکنند.
مدیران فروش گاه در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب میشوند، از جمله آنکه وقتی با تیم خود صحبت میکنند به دلیل جایگاه به ظاهر برترشان انتظار دارند که فروشندگان مطابق خواسته و عملکرد مدیر تیم عمل کنند. به این معنا که چون من رئیس هستم، اقدامات شما نیز باید مانند در راستای اعمال من باشد. متخصصان هاروارد از این عارضه با عنوان" سندرم سوپر استار" یاد میکنند. سوپر استارها و یا ابر قهرمانها قادر به درک صحیح دیگران نیستند و رویههایی را که از نظر خود درست میدانند به کارمندانشان دیکته میکنند.
این نشانهی این مساله است که این قیبل افراد، مربیان قابلی نبوده و نقش خود را به عنوان یک مدیر فروش به درستی درک نکردهاند. اما مربیان کاربلد چه در عرصههای ورزشی و چه کسب وکار، از بستر تعامل وارد میشوند. این مدیران با همراهی اعضای تیم خود به رصد کاربردیترین و مولدترین روشهای فروش و بررسی عوامل حیاتی موفقیت در فروش میپردازند، تا با نگاهی فرصتیاب به شکلی آگاهانه از آن الگوبردای کنند. مدیران فروش نباید همچون كسانی باشند كه دلشان را به میز ریاست خوش كرده اند. بلکه باید از پشت میز خود بلند شوند و با تیم خود شروع به كار كنند، زیرا این كار عامل اصلی رشد و موفقیت شركت و كاركنان خواهد بود.
آنچه مسلم است، در آیندهای نه چندان دور، عملکرد مدیریت فروش توسط عملکرد اعضای تیم او سنجیده میشود. لذا تاثیر مثبت و سازنده مدیران فروش بر اعضای تیم فروش منجر به کسب نتایج مطلوبتر خواهد شد. به عنوان مثال، چنانچه یک مدیر فروش بتواند عملکرد 10 فروشنده تحت نظر خود را تنها به اندازهی 10 درصد بهبود دهد، شاهد یک همافزایی بسیار سازنده در عملکرد کاری سازمان خواهیم بود و این دلیلی بر اهمیت تربیت و آموزش مدیران فروش شایسته است.
علاقمندان میتوانند در دوره جامع مدیریت فروش و فروش حرفهای و یا دوره جامع مدیریت تیمهای بازاریابی و فروش در محل آموزشگاه بازارسازان شرکت کرده و ضمن ارتقای مهارتهای فردی فروش، به پرورش مهارتهای خود در امر مدیریت پرسنل فروش اقدام کنند. کتابهای مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران (چاپ بیستم) و چهلگفتار پیرامون مباحث فروش هم میتوانند برای مدیران فروش امروز و مدیران فروش آینده مفید باشند.
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران