تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونه يک فروشگاه اينترنتي بسازيم ؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱۲/۵     بازدید :    ۱۶۳۹

 چگونه يک فروشگاه اينترنتي بسازيم ؟

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی مقالات آموزشی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره  9099071613  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 چگونه يک فروشگاه اينترنتي بسازيم ؟

تا همين ده، دوازه سال پيش براي ارائه ايده‌هايمان به مخاطبان بايد از ميان رسانه‌هاي محدود پيش رو، دست به انتخاب مي‌زديم و البته با صرف هزينه زياد به امکان برقراري ارتباط با مخاطباني معدود دست مي‌يافتيم، اما امروزه با گسترش اينترنت و فضاي مجازي همه چيز دگرگون شده است.


هر فردي در هر نقطه اي از دنيا مي تواند با يک وبلاگ يا وب سايت ساده و با صرف کمترين هزينه، پيام خود را در معرض ديد ميليون ها کاربر اينترنت در سراسر دنيا قرار دهد. چه?بسيارند کساني که با بررسي دقيق اين فضا توانسته اند محصول و خدمات خود را با کمترين هزينه به مشتريان عرضه کنند يا حتي با درج آگهي در وب سايت خود به درآمدهاي هنگفت دست يابند.

اين بازار گسترده روز به روز در حال بزرگ تر شدن است و براي حضور پررنگ تر و پشت سر گذاشتن رقباي بي شمار، نيازمند شناخت دقيق از آن خواهيم بود. بنا به تقاضاي زياد خوانندگان تصميم گرفتيم از اين هفته به بعد سلسله مقالات آموزشي براي راه اندازي و مديريت وب سايت را ارائه کنيم. قرار است در اين مقالات به صورت گام به گام و از مرحله مبتدي تا پيشرفته به بررسي شيوه هاي راه اندازي و البته حفظ و افزايش ارزش وب سايت که مي تواند حتي يک فروشگاه ساده اينترنتي باشد، بپردازيم.

اگر شما هم به فکر راه اندازي يک سايت براي فروش محصولات و خدمات و ارائه محتواي ديجيتال هستيد، هر هفته همراه ما باشيد.

گام اول را درست برداريد

پيش از آغاز هر کسب و کار يا فعاليت پيچيده بايد مراحل مختلف آن روشن شود، اما پيش از آن بايد به تعريف مجموعه اي از عوامل موثر در موفقيت کار خود بپردازيم. راه اندازي سايت نيز از اين قاعده مستثني نيست. با اين که شايد اين مرحله، فانتزي و غيرضروري به نظر برسد، اما تجربه ثابت کرده که در صورت سهل انگاري در اين مرحله حساس، بعدها با مشکلات عديده اي روبه رو شده و حتي شکست خواهيد خورد.

پرسش هاي کليدي

پيش از هر کاري بايد به اين پرسش ها پاسخ دهيد: «هدف تان از راه اندازي سايت چيست؟ قرار است چه محصولات يا خدماتي در سايت به کاربران عرضه شود؟ موضوع محتواي توليد شده چيست؟ کاربران آينده شما با جستجوي کدام کلمات کليدي در موتورهاي جستجو، وب سايت شما را خواهند يافت يعني اصلي ترين کلمات کليدي مد نظر شما براي وب سايت تان چيست؟ کدام بازه سني خاص، مخاطب اصلي وب سايت شما خواهند بود؟»

طوفاني در ذهن خود به پا کنيد

يکي از بهترين روش هاي کاربردي در مديريت براي تعيين اهداف يا حل مسائل و موانع پيش روي، روش «طوفان مغزي» (Brain storming) است. با استفاده از اين شيوه نه تنها مي توانيد پاسخ هاي خوبي براي پرسش هاي کليدي بالا بيابيد، بلکه حتي مي توانيد در ادامه مسير و در صورت بروز مشکلات بعدي، از اين روش براي چاره انديشي بهره گيريد.

طوفان مغزي داراي چند مرحله است:

مرحله اول: ابتدا بايد مساله را به صورت شفاف تعريف کنيد. هر يک از پرسش هايي که در بخش پرسش هاي کليدي مطرح شده، بسيار مشخص است. اگر در آينده نيز به مشکلي در مسير فعاليت سايت خود دست يافتيد، در گام اول صورت مساله را به طور شفاف مشخص کرده و حتما آن را مکتوب کنيد.

مرحله دوم: بگذاريد ذهنتان آزاد باشد و هر پاسخي را که به ذهنتان مي رسد، يادداشت کنيد. اگر قرار است چند نفر ديگر هم در راه اندازي سايت همراه شما باشند، حتماً از وجود آنها در جلسه طوفان مغزي استفاده کنيد. دقت داشته باشيد که در اين مرحله، کيفيت ايده هاي مطرح شده مهم نيست و فقط کميت آنها مهم است. درواقع مهم نيست چقدر ايده هاي مطرح شده فانتزي و حتي خنده دار است و بايد ايده هاي بيشتري در اين زمينه ايجاد کنيد.

در اين ميان يک نفر بايد مسئول نوشتن ايده ها باشد. به ياد داشته باشيد که نبايد درباره ايده هاي مطرح شده نظري بدهيد و همه ايده ها (حتي ايده هاي تکراري) را نيز بنويسيد. همچنين بهتر است يک مهلت زماني (مثلا 30 دقيقه) براي اين منظور تعيين کنيد.

مرحله سوم: بگذاريد مدتي از جلسه طوفان ذهني بگذرد و بعد به بررسي تک تک ايده ها بپردازيد. مثلا فاصله زماني يک يا دو روز براي اين کار مناسب خواهد بود.

کار فردي يا گروهي؟

کار گروهي اگر به شکلي اصولي انجام شود هميشه به نتايج بسيار بهتري مي انجامد. کار گروهي مي تواند نقش مهمي در موفقيت سايت داشته باشد. بنابراين بهتر است با چند نفر از دوستان يا حتي خواهر و برادران خود مشورت کرده و زمينه کار گروهي موثر را ايجاد کنيد. لازم نيست همه افراد از توانايي هاي يکساني برخوردار باشند. حتي لازم نيست همه افراد اطلاعات آنچناني در زمينه رايانه يا اينترنت داشته باشند. برعکس همين تنوع توانايي هاست که سبب پيشرفت تيم مي شود.

براي نمونه فردي که با هنر و نقاشي آشناست مي تواند کمک موثري به گرافيک سايت کند. کسي هم که ساعت ها وقت خود را در شبکه هاي اجتماعي مي گذارد، مي تواند بسرعت مخاطبان زيادي را به سايت جديد جذب کند. حتي فرد مسني که قريحه شعرگويي و ادبيات دارد؛ اما از اينترنت سر در نمي آورد نيز مي تواند به نوعي در توليد محتواي مکتوب کمک کند. خلاصه اين که مجموعه توانايي هاي مختلف، امکان موفقيت سايت را افزايش خواهد داد.

معرفي بازي هاي آنلاين يا فروش کارت شارژ؟

تعيين کلمات کليدي از مهم ترين بخش هاي برنامه ريزي براي راه اندازي سايت است. پس از اين که با استفاده از روش طوفان مغزي به يافتن کلمات کليدي سايت خود پرداختيد، مي توانيد با يکي از خدمات گوگل يعني Google Trends به ارزيابي وضع فعلي و نيز گذشته و آينده آن کلمات بپردازيد.

فرض کنيد علاقه زيادي به بازي هاي رايانه اي داريد و دوست داريد وب سايتي در اين باره داشته باشيد و به وسيله آن منبع درآمدي هم براي خودتان ايجاد کنيد. در اين ميان يکي از دوستانتان به شما مي گويد که بازار فروش آنلاين کارت شارژ بسيار پررونق است و بهتر است فعاليت خود را به اين کار اختصاص دهيد، اما شرايط هر يک از اين دو حوزه مجزا چگونه است؟ اينجاست که Google?Trends مي تواند چاره کار باشد. ابتدا به نشاني

http: / / www.google.com / trends / explore

برويد، سپس در باکس Add item+ واژه «بازي آنلاين» را تايپ کرده و دگمه Enter را بزنيد. گوگل نموداري از روند جستجو براي اين کلمه را طي بازه زماني چند ساله نشان مي دهد. همچنين با تيک زدن عبارت forecast مي توانيد پيش بيني خودکار گوگل از روند جستجو در آينده را نيز مشاهده کنيد.

اما گوگل دو دسته اطلاعات ديگر را نيز در کنار اين نمودار به ما ارائه مي دهد؛ اول آن که گستره جغرافيايي جستجوهاي انجام شده را نشان مي دهد که در بخش Regional interest قرار مي گيرد. براي نمونه مي توانيد درصد جستجوهاي مربوط به ايران از ميان کل جستجوهاي مربوط به آن کلمه را مشاهده کنيد.

خلاصه اين که در اين بخش کشورهايي که بيشترين جستجوي کلمه مورد نظر در آن انجام شده به ترتيب ظاهر مي شود. بخش بعدي که در اين صفحه مشاهده خواهيد کرد Related searches است. در اين بخش واژگان مشابهي را که جستجو شده بودند، همراه درصد مربوط به هريک از آنها را به ما نشان خواهد داد. البته بخش Related searches دو ستون اصلي دارد که يک بخش آن يعني Top به ارائه اصلي ترين جستجوهاي مرتبط با کلمه مورد نظر ما و بخش دوم يعني Rising به واژه هايي که بتازگي رشد قابل توجهي در جستجوها داشته اند، مي پردازد.

حال يک بار ديگر گزينه Add item+ را زده و اين بار عبارت کارت شارژ را وارد کنيد. اين بار نمودار مربوط به کارت شارژ در کنار نمودار بازي آنلاين قرار مي گيرد. در يک نگاه کوتاه مي بينيد که تعداد جستجوي هاي مربوط به بازي آنلاين به صورت افتان و خيزان روند به سرعت رو به افزايشي دارد، حال آن که جستجو براي کارت شارژ در حال افول است.

خلاصه اين که مي توانيد به مقايسه وضع آماري جستجو براي دو (يا چند کلمه) مورد نظر خود پرداخته و براي آينده خود بهتر برنامه ريزي کنيد.

چقدر زمان و چقدر پول؟

راه اندازي يک وب سايت موفق درست مانند هرفعاليت اقتصادي ديگر نيازمند هزينه مالي و زماني است. البته در اين ميان هزينه زماني لازم بسيار مهم تر از هزينه مالي خواهد بود و حتي اگر پول چنداني هم نداشته باشيد، باز هم راه هاي بسياري براي موفقيت در اين مسير وجود دارد، اما به هر حال بايد از همان ابتدا کمترين هزينه اي را که مي توانيد به اين کار اختصاص دهيد، مشخص کنيد.

هر سايت يک سري هزينه هاي اوليه نظير تهيه دامنه و ميزبان دارد و لازم نيست از همان ابتدا سراغ سروري با حجم بالا برويد. کم کم که به تعداد بازديدکنندگان سايت شما افزوده مي شود مي توانيد سرور خود را نيز ارتقا دهيد. (البته در شماره هاي بعدي به صورت مفصل در اين باره صحبت خواهيم کرد)

همچنين شايد لازم باشد براي تبليغ سايت خود هزينه کنيد. با اين که روش هاي کم هزينه بسياري براي تبليغات وجود دارد، اما گاهي براي جذب سريع مخاطب به هزينه کردن نياز خواهد بود.

در شماره بعد به بررسي نکات مهم در تعيين و ثبت دامنه و انتخاب ميزبان مناسب مي پردازيم. تا آن موقع شما هم مي توانيد طرح اوليه سايت خود را مشخص کنيد. در شماره بعدي هم همراه ما باشيد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه