تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

آموزش رفتار عملی درس خواندن در خانواده و مدارس


تاریخ :    ۱۳۹۲/۱۲/۱۱     بازدید :    ۶۰۱

 

آموزش رفتار عملی درس خواندن در خانواده و مدارس

در بعضي خانوادها رسم براينست كه والدين بطور كلامي به كودك توصيه مي كنند كه درس بخواند اما هيچگاه عملاً رفتار درس خواندن كودك را تقويت نكرده و براي آن ارزش عملي قائل نمي شوند .  تاثير بي سوادي والدين در افت تحصيلي دانش آموزان

سواد والدين از عوامل مهم در پيشرفت يا افت تحصيلي دانش آموزان محسوب مي شود اگر بچه ها در محيط خانواده احساس پشتگرمي نمايند و هرگاه از نظر درسي مشكلي برايشان پيش آمد مطمئن باشند كه اولياء آنها را كمك مي كنند در اينصورت با دلگرمي بيشتر درس مي خوانند و دچار عقب ماندگي درسي نخواهند شد.

سواد والدين در امر تحصيل فرزند نقش دوجانبه اي دارد . از يك سو براي آنها جنبه كمكي دارد و از سوي ديگر انگيزه اي براي درس خواندن آنها مي شود . اما بي سوادي والدين نيز آسيب دوجانبه اي دارد زيرا اين قبيل والدين نه تنها نمي توانند از نظر آموزشي و تحصيلي كمكي به كودكان خويش نمايند بلكه الگوي تقليدي نامناسبي براي فرزندان خود هستند.

تاثير دانش آموز در افت تحصيلي مي نويسد:‍ - افت تحصيلي مي تواند به عواملي در درون خود دانش آموز مربوط شود . اين عوامل عبارتند از : مزاح يا سرنوشت ، هوشبر ، نگرشها و طرز تفكر و مهارتها يا شيوه مطالعه . مزاح يا سرنوشت عبارتست ازويژگيهايي كه از ابتداي تولد وجود دارند و در طول زمان تغيرات چنداني نمي كنند . كودكان را مي توان از نظر مزاح به سه گروه : دشوار ، متوسط و آسان طبقه بندي كرد. افت تحصيلي با بي علاقگي نسبت به درس رابطه نزديكي دارد .

ريشه هاي بي علاقگي نسبت به درس را مي توان در كلاس اول دبستان يا حتي سالهاي قبل از دبستان جستجو كرد با وجود اين دانش آموزان ممكن است ندانند چرا بايد درس بخوانند و يا اطلاعات درسي درباره درس خواندن و مطالعه به او داده نشده باشد. ممكن است دانش آموز احساس كند كه درس خواندن برايش مفيد نيست و مي تواند به كار مفيد ديگري بپردازد.

ممكن است دانش آموز در حالت افسردگي به درس و مطالعه علاقه اي نداشته و انگيزه مطالعه را از دست مي دهند و تداوم افسردگي منجر به افت تحصيلي در آنان مي شود وهمينطور ممكن است دانش -آموز شيوه هاي صحيح مطالعه را هرگز نياموخته باشد و نداند كه چه موقع ، كجا و چگونه بايد مطالعه كند . والدين نيز ممكن است هرگز زمينه هاي مناسب مطالعه ر براي او فراهم نكرده باشند مثلاً دانش آموز ياد نگرفته باشد كه پس از بازگشت از مدرسه بايد مدتي استراحت كند ، سپس مطالعه درسي خود را آغاز نمايد و پس از يك ساعت مطالعه حداكثر نيم ساعت استراحت داشته باشد.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 7
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه