تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

آیین‌نامه‌ ارتقای مدرسین فنی و حرفه‌ای


تاریخ :    ۱۳۹۳/۶/۲۴     بازدید :    ۱۰۵۸

تدوین آیین‌نامه‌ ارتقای مدرسین فنی و حرفه‌ای

 

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی با بیان اینکه درصدد تدوین آیین‌نامه‌ای برای بحث ارتقای مدرسین فنی و حرفه‌ای به اعضای هیات علمی هستیم، گفت: از آنجایی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تحصیلات تکمیلی وجود ندارد، به دنبال آن هستیم تا با تدوین آیین‌نامه‌ای امور مهمی همچون فعالیت‌های آزمایشگاهی را جزو شرایط ارتقا قرار دهیم تا مدرسین فنی و حرفه‌ای نیز در سطح اعضای هیات علمی ارتقا پیدا کنند.

 مسعود شفیعی در حاشیه نشست همکاری‌های بین‌المللی ایران و آلمان با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بحث ادغام دانشگاه علمی – کاربردی با فنی و حرفه‌ای مطرح نیست، گفت: هدف این است که دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای که ماموریت مشابه برای تربیت تکنیسین در بازار کار دارند، هم‌افزایی و ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه این دو دانشگاه می‌توانند از امکانات همدیگر استفاده کنند، گفت: در این راستا یک سیاست برای هر دو دانشگاه در نظر گرفته شده و یک شورای سیاستگذاری تشکیل شده است و از پنج ماه گذشته نیز مطالعات اولیه صورت گرفته است. به نظر می‌رسد امکاناتی که در هر دو دانشگاه وجود دارد، می‌تواند در اختیار یکدیگر قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی ماهیتا تک‌دوره‌ای است، گفت: از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم مجوز می‌گیرد و ممکن است یک مرکز در یک دوره صد دانشجو بگیرد و در دوره دیگر نیازی به دانشجو نداشته باشد به همین خاطر اعضای هیات علمی تمام وقت، استخدام نمی‌کند.

شفیعی با بیان اینکه بیشتر اساتید حوزه علمی کاربردی حق‌التدریس هستند، افزود: گاهی ممکن است نیاز بیشتری به نیروها باشد به همین خاطر می‌توان از مربیان و مدرسان هیات علمی تمام وقت فنی و حرفه‌ای استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر این توانمندی‌ها در کنار سیاستگذاری واحد قرار گیرد، می‌توان اثربخشی بیشتری داشت، گفت: ادغام معنایی ندارد و هدف ما تلفیق است تا دو پردیس جداگانه با یک سیاستگذاری واحد فعالیت کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی درباره حقوق اساتید فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: حقوق اساتید در دست ما نیست. اما از آنجایی که سیستم فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورشی بوده است، این افراد هیات علمی نیستند و مدرسان اگر بخواهند هیات علمی شوند، باید شرایط اعتبار را داشته باشند.

شفیعی با اشاره به اینکه هفته گذشته حدود 50 پرونده مدرسین بررسی شد، گفت: حدود 30 نفر از اساتید شرایط لازم را داشتند و پرونده آنها به وزارت علوم ارسال شده است، اما بنا داریم شرایط ارتقا را با هیات‌های جذب به گونه‌ای هماهنگ کنیم که مدرسینی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدریس می‌کنند، راحت‌تر شرایط ارتقا را طی کنند.

وی افزود: از آنجایی که در فنی و حرفه‌ای تحصیلات تکمیلی وجود ندارد، مدرسان در ارائه مقامات ISI با مشکل روبه‌رو هستند اما فعالیت‌های مهم‌تری از جمله فعالیت‌های آزمایشگاهی انجام می‌شود که بنا داریم آیین‌نامه‌ای تدوین کنیم تا این افراد از طریق اینگونه فعالیت‌ها ارتقا پیدا کنند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 3 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه