تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

رشته مهندسی فناوری مکانیک هواپیما


تاریخ :    ۱۳۹۴/۱۲/۸     بازدید :    ۱۶۷۰

رشته مهندسی فناوری مکانیک هواپیما

 

 "سامانه صدای مشاور تحصیلی"

 مشاوره دهنده تخصصي معرفی رشته های علمی کاربردی

 برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613  تماس حاصل فرمایید

 تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب

حتي ايام تعطيل

 

رشته مهندسی فناوری مکانیک هواپیما

 

 متخصصین تعمیر و نگهداری هواپیما به دو گروه کلی تقسیم می شوند:

1-مکانیک یا B1 یا A & P=AIRFRAME & POWER PLANT

2-اویونیک یا الکترونیک هواپیما یا B2 یا E & E= ELECTRIC & ELECTRONIC

وظیفه هر یک از این دو گروه انجام تست های منظم و دوره ایی روی هواپیما و سیستمهای آن بر اساس دستور العمل های صادر شده از سوی کارخانه و سازمانهای مجاز، عیب یابی و برطرف کردن ایرادات بوجود آمده در هواپیما، تعویض و تعمیر قطعات هواپیما در حوزه کاری خویش است.

نوع کار این دو گروه یا در خط پرواز و یا در آشیانه و یا در کارگاه های تخصصی که اصطلاحا شاپ گفته می شود می باشد.

در شاپ به صورت تخصصی بر روی یک سیستم خاص کار عیب یابی انجام میشود. مثلا شاپ موتور و لندینگ گیر(چرخ هواپیما) و هیدرولیک و ... برای رشته مکانیک و شاپ ارتباطی و ناوبری و باطری و ... برای رشته اویونیک

اما در خط پرواز شما به طورکلی بر روی تمام سیستمهای هواپیما به صورت کلی عیب یابی و تست را انجام می دهید.

همچنین این دو گروه می توانند بجای اشتغال در واحد عملی در قسمت اداری مشغول بکار شوند که در این قسمت با اسناد و مدارک و کتابهای هواپیما سرو کار دارند.

انجام برخی امور خاص مانند جابجایی هواپیما روی زمین، سوختگیری،سرویس هواپیما نیز بر عهده گروه مهندسی می باشد.

در صورتیکه در مقصد نیروی متخصص فنی حضور نداشته باشد می بایست به همراه هر پرواز یک متخصص اویونیک و یک مکانیک به عنوان فلایت مکانیک و یا GROUND ENG حضور داشته باشند تا در صورت بروز ایراد احتمالی نسبت به رفع آن اقدام کنند.

برای ورود به این رشته دارندگان مدارک اویونیک ، تعمیر و نگهداری هواپیماو رشته های: الکترونیک هواپیما، الکترونیک، مکانیک و هوافضا پس از گذراندن دوره فشرده اختلاف سیلابس می توانند به هر یک از شرکتهای هواپیمایی مراجعه و درخواست خود را ارایه دهند.

البته داشتن مدرک بییسیک از سازمان هواپیمایی کشوری بسیار در جذب شما مفید خواهد بود.

آشنایی با کامپیوتر و زبان انگلیسی به موفقیت شما در جذب و حتی حین کار کمک شایانی خواهد کرد.

پس از جذب در یک شرکت هواپیمایی با مدرک بیسیک و کسب تجربه بین سه تا پنج سال با توجه به هواپیماهای آن شرکت شما باید دوره تایپ آن هواپیما را گذرانده و مدرک آن را اخذ کنید تا اجازه مهر کردن مدارک هواپیما را داشته باشید.

 

 لینک های مرتبط

 


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 1 و 5
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه