تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

مدیریت دانش سازمان چیست؟


تاریخ :    ۱۳۹۵/۸/۲۴     بازدید :    ۳۴۴

مدیریت دانش سازمان چیست؟

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613 تماس بگیرید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 


گام 1:شناسايي مسايل كسب و كار

مفهوم كليدي: به كارگيري موفق مديريت دانش نيازمند شناسايي همه مسايل كسب و كار براي رفع آنها و هماهنگي پروژه مديريت دانش با اهداف كلي كسب و كار


كاركنان سازمانها اغلب از اجراي سيستم مديريت دانش دچار هراس هستند.چرا كه بايد تنوع و حجم اطلاعات در پايگاه داده سازمان ، اطلاعات در دسترس اينترنت ، دانش ذخيره شده در ذهن افراد را در نظر بگيريم.اطلاعات بايد همواره با ارزش باشند به عبارتي اطلاعات بايد در هر زماني در هر جايي براي هر كسي قابل دسترس باشد.
مديريت دانش مجموعه اي از تجارب كسب و كار و به كارگيري تكنولوژي است كه در هر زماني به شركت براي سازماندهي و مديريت بهتر دارايي هاي عقلايي شان كمك مي كند.ايجاد بلوك هايي براي مديريت دانش سازمان قبلا شبيه برنامه هاي دسترسي به اطلاعات بود.اين برنامه ها مجموعه اي از اطلاعات را به خوبي تعريف مي كردند. مانند صفحات گسترده يا مستندات فني و يك انبار سازماندهي شده ايجاد مي كردند كه كاربران را قادر به دسترسي و جستجوي محتواهاي خاص مي كرد.
شركتهايي كه مي خواهند متنوع تر عمل كنند و دانش ديناميك را در اختيار داشته باشند بايد هزينه هاي آنرا نيز بپردازند..سازمانها نياز دارند كه فقط به مسئله كسب و كار براي شروع متدولوژيهاي مديريت دانش در فعاليتهاي مستقيم شان و ارزش سازمان ، توجه كنند.براي مثال ، شركت echo.inc يك شركت سازنده تجهيزات صحرايي در زوريخ است .مسله اي كه داشت كمبود كارمندان بود كه باعث برانگيختن توسعه مديريت دانش شد.مدارس فني اكثر دروس فني را حذف كرده بودند كه مورد نياز اين شركت بود ، لذا اين شركت تصميم گرفت كه از تكنيكهاي حل مساله در دفتر مركزي استفاده كند. و به سمت توسعه سيستم مديريت دانش براي افزايش يادگيري سازماني و توسعه سريعتر و كارآتر تجارب قبلي حركت كرد.

اهداف كسب و كار ، مديريت دانش را شكل مي دهند.
لازم است كه سازماتنها پروژه هاي مديريت دانش را با اهداف كسب و كار هماهنگ كنند.dave ledet مدير يادگيري مشترك در شركت Amoco corp، دريافت كه اگر اهداف كسب و كار به طور واضح بيان نشوند ، تلاشهاي مديريت دانش نتيجه نخواهد د اشت. او عنوان مي كند كه :" روندها فقط فعاليتهايي تحميلي بر افراد به دلايل آشكار نيست".او بخشهايي كه بايد بر روي آنها تمركز كرد را ليست مي كند كه شامل: اهداف مالي، كيفيت ، رضايت مشتري و نوآوري مي شد.
دليل ديگر براي تمركز بر تلاشهاي مديريت دانش تنظيمك اهداف روشن است كه موفق ترين پروژه هاي مديريت دانش به اين تريتي شروع شده اند.روش ايده آل اينست كه فرآيندها و تغييرات فرهنگي –نه صرفا نرم افزاري- در مقياس كوچك تست شده و سپس تصفيه شوند و از تكنيكها براي مسايل كسب و كار در عرض سازمان استفاده كنند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 5
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه