تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
پس از طی دوران خدمت سربازی، سربازان مدارک و اطلاعاتی را باید اماده کنند تا کارت پایان خدمت انان صادر گردد. ما دراین مطلب اطلاعاتی را راجع به مدارک لازم برای صدور کارت پایان خدمت، نحوه استعلام کارت پایان خدمت، نحوه اقدام برای اصلاح مندرجات کارت پایان خدمت و... مطالبی را گرد اورده ایم.
سربازان پس از پایان خدمت و تسویه حساب كامل با یگان خدمتی خود و تكمیل فرم 111 و تحویل به یگان خدمتی و ارایه اطلاعات و مدارك مورد نیاز به یگان خدمتی از قبیل:
محل خدمت
درجه
گروه خون و مدارك تایید كننده گروه خونی
رسته خدمتی
تخصص
یگان اعزام
محل آموزش
مدت قانونی خدمت
تاریخ شروع خدمت
نام محل خدمت
رنگ چشم
قد
مدت خدمت انجام شده
تاریخ خاتمه خدمت
آخرین مدرك تحصیلی مشمول
یگان ترخیص كننده
شماره پرسنلی
عکس
آدرس محل سکونت
یگان خدمتی با تكمیل اطلاعات مورد نظر از طریق سیستم اقدام به ارسال اطلاعات مینماید.اطلاعات ارسالی به سیستم جامع وظیفه عمومی انتقال و سازمان نسبت به صدور كارت پایان خدمت اقدام مینماید.در پایان كارت هوشمند توسط پست به درب منزل مشمول ارسال میگردد.
همچنین درسال های اخیر انچه در حال تغییر است در کشورمان انجام کارها به صورت الکترونیکی است و در همین راستا نیز سازمان وظیفه عمومی اقدام به صدور و تعویض نمودن کارت های پایان خدمت قدیمی با کارت های هوشمند نموده است.
دارندگان کارت های قدیمی پایان خدمت مربوط به سال های 1360 به بعد،از مهرماه می بایست برای تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت خود، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس+10) مراجعه نمایند.مهلت تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت با کارت هوشمند تا پایان سال جاری می باشد و افراد مذکور در صورتیکه برای تعویض کارت های قدیمی خود تا پایان سال جاری، اقدام ننمایند، کارت آنان فاقد هرگونه ارزش قانونی بوده و در این صورت دارندگان آن با محرومیت هایی نظیر ممنوعیت اخذ یا تمدید گذرنامه و همچنین اخذ گواهینامه رانندگی و ...مواجه خواهند شد، لذا واجدین شرایط می بایست هرچه زودتر برای ارائه درخواست خود در این زمینه به یكی از دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) مراجعه نمایند.
نکته :
1. كارتهای مذكور هم اکنون از درجه اعتبار ساقط بوده و لازم است دارندگان اینگونه کارتها در اسرع وقت جهت جایگزین آن با کارتهای هوشمند به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند در غیر اینصورت از ارائه خدمات به آنان خودداری خواهد شد.
2. فاز اول اجرای این طرح مربوط به دارندگان كارت های قدیمی پایان خدمت سال 1385 بهبعد بوده كه از مهر ماه سال 91 آغاز و متقاضیان تا پایان همان سال مهلت داشتند تابا مراجعه به دفاتر مذكور برای تعویض كارت خود اقدام نمایند
3. تمدید مهلت تعویض كارتهای مربوط به دارندگان كارت های قدیمی سال 85 به بعدفقط تا اول تیرماه سال جاری بوده و در حال حاضر از درجه اعتبار ساقط وبرای انجام كارهای اداری فاقد اعتبار می باشند.
4. برای اصلاح سوابق خدمتی و یا مشخصات شناسنامه ای کارت های هوشمند پایان خدمت و یا معافیت از خدمت ، به وظیفه عمومی محل سکونت مراجعه نمایید.
5. در کارت های پایان خدمت هوشمند تغییرات مربوط به شروع و خاتمه خدمت از طریق رده های خدمتی پیگیری شود.
متقاضی درخواست تعویض كارت با مراجعه به نزدیكترین دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی نسبت به تكمیل و ارائه مدارك ذیل اقدام می نماید.
اخذ مدارك ذیل وتحویل رسید تاییدیه نهائی به متقاضی در قبال كارت / كارتهای دریافتی
الف : تكمیل برگ درخواست تعویض و صدور کارت هوشمند پایان خدمت .
ب : ارائه اصل كارت پایان خدمت دوره ضرورت و كارت دوره احتیاط در صورت وجود .
پ : 2قطعه عكس 4×3 رنگی زمینه سفید ، تمام رخ با رعایت شئونات اسلامی
ت : ارائه اصل فیش بانكی جهت هزینه ثبت وارسال كارت تعویضی از طریق پست پیشتاز
ث : تصویر آخربن مدرك تحصیلی در صورت ارتقاء .
احراز هویت متقاضی با رویت مدارك معتبر(شناسنامه ،كارت ملی،گذرنامه)
ثبت اطلاعات پایه ، اطلاعات آدرس ، اطلاعات کارت و اسکن عکس در سامانه .
ارسال سوابق اخذ شده از طریق نمایده دفاتر ظرف مدت 3 روز به حوزه های وظیفه عمومی ذیربط .
مشمولانی كه فاقد سابقه اطلاعات در سامانه می باشند پس از ثبت اطلاعات کارت از یگان خدمتی متقاضی استعلام و پس از دریافت اصالت کارت برای صدور کارت جدید ارسال خواهد شد.
متقاضی درخواست تعویض كارت با مراجعه به نزدیكترین دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی نسبت به تكمیل و ارائه مدارك ذیل اقدام می نماید.
1. اخذ مدارك ذیل وتحویل رسید تاییدیه نهائی به متقاضی در قبال كارت دریافتی .
الف : تكمیل برگ درخواست تعویض و صدور کارت هوشمند معافیت .
ب : ارائه اصل كارت معافیت .
پ : 1 قطعه عكس 4×3 رنگی زمینه سفید، تمام رخ با رعایت شئونات اسلامی .
2. احراز هویت متقاضی با رویت مدارك معتبر اصل(شناسنامه ،كارت ملی، گذرنامه)
3. ثبت اطلاعات پایه، اطلاعات آدرس ،اطلاعات کارت و اسکن عکس در سامانه .
4. ارسال پرونده متشکله توسط نماینده دفتر طی مدت 48 ساعت در پاكت های مخصوص جهت انجام اقدامات بعدی به ستاد طرح.
5. مشمولانی كه فاقد سابقه اطلاعات در سامانه می باشند برابر دستورالعملهای ابلاغی از سامانه های جانبی ،دفاتر شورای پزشکی، هئیت رسیدگی و دفاتر خرید خدمت ، جستجو در صورت وجود اطلاعات تائید و در غیر اینصورت در هیئت رسیدگی استانی و ستاد طرح ، مطرح و اتخاذ تصمیم می گردد در رابطه با پرونده های فاقد اطلاعات جعلی از طریق مراجع ذیصلاح قضائی اقدام خواهد شد.
برای اصلاح هرگونه سوابق مندرج در کارت پایان خدمت سربازان منقضی خدمت (صدور اولیه)، می بایست به همراه مدارک مربوط ، به آخرین رده خدمتی خود مراجعه تا ابتدا اطلاعات در سامانه رده خدمتی اصلاح و پس از انتقال موارد اصلاحی به سامانه وظیفه عمومی و تایید آن ، کارت پایان خدمت صادرگردد .
تذکر: اصلاح مندرجات کارت های هوشمند پایان خدمت طرح تعویض و کارت های المثنی پایان خدمت توسط سازمان وظیفه عموی انجام می شود لذا افراد می بایست با مراجعه حضوری به رده وظیفه عمومی محل سکونت خود و ارائه اسناد و مدارک مربوط نسبت به اصلاح کارت خود اقدام کنند.
· مخدوش یا ناخوانا بودن کارت
· عدم ذکر تاریخ شروع و خاتمه خدمت
· مغایرت تاریخ شروع و خاتمه خدمت انجام شده با جمع مدت ذکر شده در کارت
· عکس کارت ارائه شده
· مدت خدمت نظام وظیفه مندرج در کارت الکترونیکی بیش از 30 ماه باشد
جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با
این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید
تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳
پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )
** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران