تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

سؤالات پرتکرار درباره اپلیکیشن شاد (دانش آموزی) 99


تاریخ :    ۱۳۹۹/۲/۱۸     بازدید :    ۱۷۵۷


همانطور گه میدانید شبکه شاد راه اندازی شده است. از همین رو سوالات زیادی از طرف معلمان، اولیا و دانش آموزان و .. ایجاد میشود. میخواهند بدانند که نحوه کار با این اپلیکیشن به چه صورت است؟ از همین رو مقاله بر اساس سوال جواب نوشته شده است. شاید سوالات زیر سوالات شما نیز در این زمینه باشد. پس تا پایان مقاله مطالعه کنید. همچنین مشکلات اپلیکیشن شاد نیز یکی از سوالات است که با کلیک بر روی لینک آبی میتوانید آنها را مشاهده کنید و روش حل را بیابید.
همچنین میتوانید با سامانه مشاوره تلفنی صدای مشاور تماس بگیرید و راهنمای لازم در این زمینه را دریافت کنید.




دانش آموزان عزیز جهت دریافت اخبار مدارس (تعطیلی ها ، جدول برنامه درسی ، تاریخ امتحانات و...) عضو کانال تلگرام و اینستاگرام مدارس شوید.



سؤالات پرتکرار درباره اپلیکیشن شاد (دانش آموزی) 99


مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات به سؤالات پرتکرار در خصوص شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) پاسخ داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پس از راه‌اندازی شبکه دانش آموزش دانش‌آموزی، سوالاتی از سوی معلمان، اولیا و دانش آموزان در مورد نحوه کار این شبکه ارسال ‌شده است که اولین نسخه پاسخ به این پرسش‌ها که در طبقه‌بندی‌های (سؤالات عمومی، مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و فعالیت‌های داخل کلاسی) آماده ‌شده است، ارائه می‌شود:

سوالات عمومی درباره اپلیکیشن شاد


 آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

جواب: به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت

گروه‌های کلاسی نیست.

مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

جواب: فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شما را به خطر بیاندازد؟

جواب. تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرارگرفته است. لذا کافی است به بخش (تنظیمات setting ) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

جواب: خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود که به شاد پیوسته‌اند را دارد.

آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

جواب: در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

جواب: بله. به‌زودی آدرس نسخه وب پیام‌ رسان اعلام می‌شود.

 آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

جواب: خیر.

آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

جواب: آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

جواب: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

جواب: فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع رسانی می‌شود.

برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

جواب: موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

 آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

جواب: بله. پنل گزارش‌گیری در بخش « ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی » در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

 امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

جواب: فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

14 . آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

جواب: خیر. این امکان در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

جواب: دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

منابع راهنمایی برنامه شاد، چه منابعی هستند؟

۱- کانال پشتیبان شاد ۲- سایت  shad۲۴.medu.ir

دانش آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به جای کد ملی درج می  شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست.

آیا امکان ورود چند دانش آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می‌توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

بله. فعلا این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ی والدین خواهدبود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش آموز تهیه کنند.

دانش آموزان استثنایی چه کار کنند؟

متاسفانه در فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژه‌ای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلا دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.

ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.

توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانش آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.


والدین باید چه کاری انجام دهند؟

والدین می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلا امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

در حال حاضر امکان انصراف از کلاس‌ها وجود ندارد.

آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه شده را دارم؟

بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیامرسان می‌توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

آیا امکان حذف/ ویرایش پیام‌های ارسالی را دارم؟

بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیامرسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیامرسان می‌توانید پیام‌های خود را حذف یا ویرایش کنید.

آیا ارسال فایل متنی وصوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

حداکثر حجم فایل قابل ارسال ۱۰۰ مگابایت است.

آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

بله. اطلاعات پیامرسان درون خود پیامرسان ذخیره شده‌اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

بله. محیط شاد قابلیت ارتباط گیری دو سویه معلم و دانش آموزان در گروه‌های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط گیری شخصی وجود ندارد.

آیا ازمون ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

در این مورد متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا امکان اشتراک گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

متاسفانه فعلا این امکان وجود ندارد.

آیا امکان حضور و غیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش آموز از کلاس خارج نشده است؟

از بخش خدمات آموزشی حضور و غیاب فعال است.

آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به صورت همزمان (stream) وجود دارد؟

بله، امکان آن ایجاد شده است.



سوالات مدیران درباره اپلیکیشن شاد


1 . مدیران باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).

2 . چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق‌التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی) وخرید خدمات را در سناد ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

جواب: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.

3 . چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

جواب: این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

4 . چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

جواب: تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کار برعهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

سوالات معلمان درباره اپلیکیشن شاد


1 . معلمان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. 

2. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس‌بندی، خطای « معتبر نیست » نمایش داده می‌شود. باید چه‌کار کنم؟

جواب: لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با کیبورد انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شما را در سامانه سناد اصلاح کند.

3 . برخی از همکاران حق‌التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

جواب: ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.

4 . آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.




سوالات کادر مدرسه درباره اپلیکیشن شاد


1 . معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

جواب: در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش‌های مجزا روی اپلیکیشن قابل‌تعریف است.

2 . مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه‌کاری انجام بدهند؟

جواب: به‌زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تأسیس خواهد شد.

3. برای اجرای برنامه‌های سلامت و تربیت‌بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

جواب: متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


سوالات دانش آموزان درباره اپلیکیشن شاد


1 . دانش آموزان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

جواب: دانش آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کرد. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود).

2 . دانش‌آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

جواب: در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به‌جای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست. امکان ورود این عزیزان به‌زودی فراهم می‌شود.

3. آیا امکان ورود چند دانش‌آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می‌توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

جواب: بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ی والدین خواهد بود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش‌آموز تهیه کنند.

4 . دانش آموزان استثنایی چه‌کار کنند؟

جواب: متأسفانه در این فاز ابتدایی اجرای طرح برنامه ویژه‌ای برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته نشده است. در صورت امکان، فعلاً دانش آموزان با شرایط مشابه سایرین وارد برنامه بشوند.

5 . ورود دانش آموزان با مشکل مواجه شده است.

جواب: توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت‌شده دانش‌آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.


سوالات والدین درباره اپلیکیشن شاد


1 . والدین باید چه‌کاری انجام دهند؟

جواب: والدین می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

2 .آیا امکان ارسال گزارش حضوروغیاب به‌صورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

جواب: متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد. اما محتوای کلاس و فعالیت‌های کلاسی در دستگاه هوشمند مورداستفاده همواره قابل‌دسترسی است.

فعالیت‌های داخل کلاسی

1 . آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

جواب: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس‌ها وجود ندارد.

2 . آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه ‌شده را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می‌توانید محتوای ارائه شده در آن را ذخیره کنید.

3 . آیا امکان حذف/ ویرایش پیام‌های ارسالی را دارم؟

جواب: بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می‌توانید پیام‌های خود را حذف یا ویرایش کنید.

4 . آیا ارسال فایل متنی و صوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

جواب: حداکثر حجم فایل قابل ‌ارسال 100 مگابایت است.

5. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

جواب: بله. اطلاعات پیام‌رسان درون خود پیام‌رسان ذخیره ‌شده‌اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

6 . آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

جواب . بله. محیط شاد قابلیت ارتباط‌گیری دوسویه معلم و دانش آموزان در گروه‌های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط‌گیری شخصی وجود ندارد.

7 . آیا آزمون‌ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

جواب: در این مورد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 2
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه