تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

رشته مهندسی شیمی دانشگاه ازاد بدون کنکور 1400


تاریخ :    ۱۴۰۰/۴/۲۰     بازدید :    ۱۰۱۲


بازار کار مهندسی شیمی برای خانم ها

بازار کار مهندسی شیمی برای بانوان ,  راهنمای ورود به بازارکار مهندسی شیمی , بازار کار شیمی , بازار کار مهندسی شیمی چگونه است , آشنایی با شغل مهندس شیمی , درامد مهندسی شیمی


داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری 1400 و دریافت نتایج اولیه کنکور 1400 به دنبال دفترچه کنکور ۱۴۰۰ هستند. پس از مشاهده جواب به دنبال نرم افزار انتخاب رشته کنکور 1400 یا دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور آزاد 1400 هستند. گروهی نیز نتایج نهایی کنکور 1400 دریافت کرده و با استفاده از کارنامه سبز کنکور 1400 میخواهند رشته دیگری را انتخاب کنند.
همه این افراد جهت دریافت مشاوره میتوانند با شماره تلفن های ذکر شده با سامانه صدای مشاور تماس بگیرند.

رشته مهندسی شیمی دانشگاه ازاد بدون کنکور 1400

دانشگاه ازاد در بسیاری از رشته های دانشگاهی اقدام به پذیرش بدون کنکور مینماید.

از این جهت همواره این سؤال از ذهنشان می گذرد که آیا امکان تحصیل مهندسی شیمی بدون کنکور را در ایران دارم؟ در این صورت شرایط مهندسی شیمی بدون کنکور چیست؟ اصلاً شهریه مهندسی شیمی  بدون کنکور در هر کدام دانشگاه های پذیرنده چقدر است؟ هزینه مهندسی شیمی بدون آزمون در هر ترم تحصیلی دانشگاه های پذیرنده چقدر است؟

 مهندسی شیمی از جمله رشته های پرتقاضا و البته پر هزینه دانشگاه آزاد است. بسیاری از داوطلبان تمایل تحصیل بدون کنکور در این رشته را دارند. برای اطلاع از دانشگاه محل پذیرش بدون کنکور مهندسی شیمی با شماره های ذکر شده تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید



مهندسی شیمی یکی از رشته‌های جدیداً پدیدار شده است که تلفیقی از رشته‌های مختلف و در واقع یک رشته بین رشته‌ای تلقی می‌شود. این رشته در ابتدا الهام گرفته و جدا شده از رشته مهندسی مکانیک بوده است و از همین‌رو اکثر دروس گذرانده شده در مقطع کارشناسی، با گرایش سیالات رشته مکانیک مشابهت دارند؛ با این‌حال برخی دروس کاملاً تخصصی و منحصر به فرد برای این رشته تعریف شده‌اند که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد.

گفتنی است که هرچند هنوز در میان حتی تحصیل کرده ها دانشگاهی، این رشته به خوبی شناخته نشده، اما با این‌ وجود روز به روز بر وسعت و تنوع گرایشات مقاطع تحصیلی بالاتر آن افزوده می‌شود. مهندسی شیمی در ابتدا با تمرکز بر صنعت و اقتصاد پدیدار شد؛ سپس با گسترش علوم و فناوری و نیاز به رشته‌ای که پوشش دهنده چندین رشته به صورت همزمان باشد، بسط و گسترش یافت تا بتواند نیاز صنایع و کسب‌ و کارها را در جایی که به صورت همزمان به چند متخصص مهندس مکانیک، شیمیست حتی مدیر و اقتصاد‌ دان نیاز است، پاسخ دهد.

بازار کار مهندسی شیمی 


این افراد می توانند در صنایع مختلف شامل صنایع شیمیایی، غذایی، دارویی، نساجی، نفت و گاز و پتروشیمی، معدنی، انرژی و تقریبا در هر کارخانه تولیدی کار کنند. و با کسب تجربه می توانند به رده های نظارتی و مدیریتی مانند ناظر تولید، مهندس طراح، مدیر بخش تحقیق و توسعه یا مدیر کارخانه هم برسند.

در ارتباط با میزان استخدام مهندسی شیمی اطلاعات خیلی دقیقی در دسترس نیست اما در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی خیلی در کشور ما مهم است افراد زیادی از مهندسین شیمی استخدام شدند ولی باید با در نظر گرفتن موقعیت های شغلی در این صنایع بسیار بالاست و لازمه‌ی شاغل شدن در این محیط‌ها داشتن مهارت تخصص بسیار زیاد می باشد زیرا محل کار مناسب برابر با حقوق بالاتر است.

تعدادی از مهندسین شیمی هم بخاطر آشنایی با مواد شیمیایی، به فعالیت های بازرگانی در زمینه مواد شیمیایی اقدام می‌کنند. اما چون مهندسی شیمی در جامعه ما آن زیاد شناخته شده نیست، کارهای مربوط به مهندسین شیمی را به مهندسین مکانیک می دهند.

وظایف یک مهندس شیمی در محیط کار


غالبا  دانش آموختگان این رشته در بخش تحقیق و توسعه  یا در بخش تولید مشغول به کار می شوند. اگر مهندس شیمی در بخش تحقیق و توسعه کار کند، وظیفه دارد که آزمایش روش‌های جدید توسعه محصولات در آزمایشگاه را انجام دهد، از مدل‌های کامپیوتری برای رسیدن به روش‌های تولید ایمن‌تر و مقرون به صرفه تر استفاده کند، برای چگونگی انتقال نمونه‌های آزمایشگاهی به محیط واقعی کار برنامه ریزی کند و روش های ایمن و دوستدار محیط زیست برای از بین بردن مواد زائد را توسعه و گسترش دهد. اگر مهندس شیمی در بخش تولید کار کند وظیفه دارد که با تکنسین‌های کارخانه برای ایجاد تجهیزات لازم و ابزارهای کنترل فرآیند تولید همکاری کند، فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی فرآیند تولید را نظارت و بررسی کند و سیستم‌ها و دستگاه‌های مورد نیاز در فرآیند تولید را طراحی کند.

بازار کار و شرایط شغلی این رشته در ایران


فارغ التحصیلان این رشته برای یافتن شغل مناسب باید در طول دوره‌ی تحصیل خود مهارت‌های لازم را کسب کنند تا با بیکاری مواجه نشوند. البته رشته مهندسی شیمی نسبت به سایر رشته های مهندسی از بازار کار مناسبی برخوردار است زیرا فارغ التحصیلان این رشته می توانند در صنایع مختلفی مانندصنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، نساجی، صنعت پتروشیمی، پالایشگاه‌های نفت و گازمشغول به کار شوند. همچنین فارغ التحصیلان رشته‌ی مهندسی شیمی می توانند به عنوان کارشناس مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کارشناس تحقیقات بازار ، مدیر خرید و تدارکات، مدیر فروش، مدیر تولید، مدیر بازاریابی، مدیر کنترل پروژه یا کارشناس کنترل کیفیت به فعالیت بپردازند.



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **

کلمات کلیدی :

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 8 و 1
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه