تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

خصوصیات تحصیلی و درسی تیزهوشان


تاریخ :    ۱۳۹۴/۶/۹     بازدید :    ۱۲۶۰

خصوصیات تحصیلی و درسی تیزهوشان

سامانه صدای مشاور تحصیلی

مشاوره دهنده تخصصی تیزهوشان ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

 برای تماس با مشاورین ما از تلفن ثابت با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

خصوصیات تحصیلی و درسی تیزهوشان

------------------------------------------------------------------

اگر میخواهید دانش آموز شما به راحتی در آزمون تیزهوشان قبول شود !!!!

بسته آموزشی سوالات احتمالی تیزهوشان 94 مقطع ششم ابتدایی و سوم راهنمایی

با همکاری مولفان برتر تیزهوشان کشور

جهت خرید بسته با شماره 44054545- 021 تماس بگیرید

 

تیزهوشان معمولاً خواندن را پیش از مدرسه رفتن یاد می گیرند.
بیشتر دانش آموزان تیزهوش از نظر درسی دو یا سه سال جلوتر از همسن های خود هستند.
برخی از آنان در یك درس به خصوص بسیار برجسته هستند.
سرعت پیشرفت تحصیلی دركودكان تیزهوش از لحاظ كمی و كیفی بیشتر از كودكان عادی است.
چون تیزهوشان یك یا دو سال تحصیلی از همسالان خود جلوتر هستند به همین دلیل نسبت به همكلاسی های خود كوچكتر و ضعیف جثه تر جلوه می كنند.
حدود ۴۰ درصد كودكان تیزهوش قبل از ۵ سالگی و تقریباً ۱۰ درصد قبل از ۴ سالگی قادر به خواندن هستند.
تیزهوشان معمولاً خواندن را پیش از مدرسه رفتن یاد می گیرند.
بیشتر دانش آموزان تیزهوش از نظر درسی دو یا سه سال جلوتر از همسن های خود هستند.
برخی از آنان در یك درس به خصوص بسیار برجسته هستند.
سرعت پیشرفت تحصیلی دركودكان تیزهوش از لحاظ كمی و كیفی بیشتر از كودكان عادی است.
چون تیزهوشان یك یا دو سال تحصیلی از همسالان خود جلوتر هستند به همین دلیل نسبت به همكلاسی های خود كوچكتر و ضعیف جثه تر جلوه می كنند.
حدود ۴۰ درصد كودكان تیزهوش قبل از ۵ سالگی و تقریباً ۱۰ درصد قبل از ۴ سالگی قادر به خواندن هستند.
تیزهوشان خواندن را به سادگی فرا می گیرند.
تعداد زیادی از این كودكان قبل از اینكه وارد مدرسه شوند، خواندن را پیش والدین و یا پیش خود می آموزند.
كودكان تیزهوش نشان داده اند كه در خواندن پیشرفته تر از كارهایی هستند كه با دست، سروكار دارد، مثل نویسندگی و هنر.
آنان همچنین درخواندن بیش از ریاضیات استعداد دارند.
بر خلاف تصور عموم كه اعتقاد دارند دانش آموزان تیزهوش از مدرسه خوششان نمی آید و نسبت به آن حالتی خصمانه دارند، ثابت شده است كه اغلب این كودكان مدرسه را دوست دارند و عاشق یادگیری هستند.



آنچه گفته شد در مورد همه افراد تیزهوش صادق نیست.
بسیار اتفاق افتاده است كه یك كودك تیزهوش در مدرسه ناشناخته می ماند یا به سبب دارا بودن خصوصیاتی نظیر كنجكاوی، یا اطلاعات و شوخ طبعی غیرعادی مورد بی مهری معلمان قرار می گیرند و یا به خاطر اینكه فعالیتهای رایج در مدرسه در او انگیزه ای را به وجود نمی آورند، بی علاقه و كسل می شود.

این یك حقیقت تأسف بار است كه به سبب اینكه كاركنان مدرسه از نیاز كودكان تیزهـوش غافـل می ماننـد و یا اینكـه نمی خواهنـد برنامـه هـای مدرسـه را بـا نیازهای كودك هماهنگ سازند، در نتیجه تعداد زیادی از استعدادهایشان هدر می‌شود.
به طور كلی كودكان تیزهوش قدرت آموزش پذیری بسیار بیشتری از افراد عادی دارند.
این آموزش پذیری در زمینه تحصیلات مدرسه ای، فراگیری هنرها، استعدادهای فنی و قدرت استدلال انتزاعی دیده می شود.

لازم به یادآوری است که :

برتری تحصیلی به تنهایی نمی تواند نشانه تیزهوشی باشد.
چه بسا افرادی كه در دروس مختلف نمره های بالا به دستمی آورند لیكن این نمره ها به دلیل استفاده زیاد از حافظه و یادگیریهای سطحی آنان است.

حالا یک سوال :

آیا كودكی كه باهوشتر است درمدرسه نمره های بهتری كسب می كند و شاگر ممتاز كلاس خود می شود؟
یا اینكه هوش الزاماً با موفقیت در تحصیل ارتباطی ندارد و نمی توان دانش آموزان ممتاز، متوسط یا ضعیف را از روی هوشبهری آنها مشخص كرد؟
در این زمینه تا كنون پژوهشهای بسیار انجام شده است.
بیشتر آنان نشان می دهند كه میان هوش و موفقیت در تحصیل همبستگی بالایی وجود دارد.
البته عواملی كه سبب می شوند میان هوش و موفقیت در تحصیل همبستگی كامل وجود نداشته باشد زیاد است.

از جمله می توان به عوامل زیر اشاره کرد :

۱- ضابطه نمره دادن در میان معلمان ثابت و یكسان نیست.
۲- ظاهر دانش آموز، نحوه سخن گفتن و رفتار او با معلم و مسئولان مدرسه و خط انشای او در ورقه امتحان و در نمره او اثر می گذارد.
۳- دانش آموزان از نظر انگیزش و پشتكار در یادگیری و همچنین از نظر شخصیت و نحوه برخورد با درس و مدرسه با هم اختلاف دارند.
مثلاً بعضی از آنها با وجود هوش خوب، از اعتماد به نفس لازم برخوردار نیستند.
۴- وضع نامناسب جسمی مانند ضعف بینایی، بعضی از دانش آموزان را از موفقیت در تحصیل باز می دارد و مانع یادگیری مطلوب می شود.
۵- محیط نابسامان خانوادگی مانند اختلاف میان زن و شوهر و یا اختلاف میان پدر و مادر و فرزندان، درس خواندن را برای بعضی از دانش آموزان مشكل و گاهی غیرممكن می كند.
۶- اعتبار و پایایی بعضی از آزمونهای هوش در حد متوسط یا ضعیف است و به همین سبب نتایجی كه از هوش آزمایی به دست می دهند قابل اعتماد نیست .
به این ترتیب دانش آموزانی كه بهره هوشی آنها یكسان است ممكن است بر اثر یكی یا چند تا از این عوامل در درسهای مدرسه نمره های كاملاً متفاوتی به دست‌ آورند.

پس :

به طور كلی هوشبهر بالاتر سبب موفقیت بیشتر درتحصیل می شود، مگر آنكه عواملی مانند انگیزش كم برای یادگیری، افسردگی، اختلال شخصیت یا ناراحتی های خانوادگی در كار یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموز خلل به وجود آورند.


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 5 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه