تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب
تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613
رابطه عدالت سازماني با رضايت شغلي و رفتار شهروندي سازماني (بررسي مقايسه اي بانك سپه و بانك اقتصاد نوين شهرستان مشهد)
---------------------------------------------
سامانه صدای مشاور تحصیلی""
مشاوره دهنده پایان نامه و مقاله
برای تماس با مشاورین ما تنها از تلفن ثابت، بدون گرفتن کد و با شماره 9099071613 تماس حاصل فرمایید.
تماس از ساعت 8 صبح تا 12 شب
حتي ايام تعطيل
...............................................................
رابطه عدالت سازماني با رضايت شغلي و رفتار شهروندي سازماني (بررسي مقايسه اي بانك سپه و بانك اقتصاد نوين شهرستان مشهد)
چکیده:
عدالت سازمانی، به احساس و ادراک کارکنان از میزان انصاف و برابری در رفتارها و روابط کاری اشاره دارد. تحقیقات گوناگون نشانگر آن است که افزایش ادراک عدالت بر جنبههای متفاوت رفتار سازمانی تاثیرگذار است. بر این اساس، تحقیق حاضر درصدد بررسی چگونگی ارتباط میان ابعاد عدالت سازمانی(توزیعی، رویه ای و تعاملی) با رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی است. و تلاش دارد وجود رابطه معنی داری بین ادراک کارکنان از عدالت سازمانی با رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی را آزمون نماید. جامعه آماری تحقیق 162 نفر از کارکنان و مدیران آنها در بانکهای اقتصاد نوین و سپه شهرستان مشهد هستند.ابزار گردآوری دادهها در این تحقیق پرسشنامه است و تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیق کاربردی و از نظر روش، تحقیق توصیفی- پیمایشی میباشد. تحلیل دادهها با استفاده تحلیل عاملی، آزمون همبستگی و رگرسیون سلسله مراتبی صورت گرفته است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که، در هر دو بانک اقتصاد نوین و سپه عدالت سازمانی و دو بعد عدالت توزیعی و رویه ای با رضایت شغلی ارتباط معناداری دارند، همچنین تنها عدالت توزیعی است که با رفتار شهروندی سازمانی ارتباط معنادار دارد.
Absrtract:
Organizational justice refers to the employees emotions and perceptions of the degree of fairness and equity in behaviors and working relationships. Different studies show that the increase in justice perception affects various aspects of organizational behavior. The present study investigates the relationship between dimensions of organizational justice(distributive, procedural and interactional) and job satisfaction and organizational citizenship behavior. The research is aimed at finding out the existence of meaningful relationship between the variables mentioned above. For this purpose, one hundred and sixty two employees and managers of Eghtesade Novin Bank and Bank Sepah of Mashhad were selected. In present study the data was collected via questionnaire. The objective of the research is applicability and the method is descriptive-measurement. The data was analyzed through making use of factorial analysis, correlational test and hierarchical regression. Findings suggest that organizational justice and two of its dimensions (distributive and procedural) have a meaningful relationship with job satisfaction. It was also found that only distributive justice has a meaningful relationship with organizational citizenship behavior.
اعظم اصلاحی
لینک های مرتبط
موضوعات سایت
صدای مشاور تحصیلی
مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی
مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071613
تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.
طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو
نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه
سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
سوالات کاربران