تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

رتبه بندی دانشگاه ها براساس شاخص های بومی در نیمه اول سال 92 اعلام می شود


تاریخ :    ۱۳۹۱/۱۱/۱۶     بازدید :    ۱۳۹۰

رتبه بندی دانشگاه ها براساس شاخص های بومی در نیمه اول سال 92 اعلام می شود


وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از تهیه شاخص های بومی رتبه بندی دانشگاه ها خبر داد و گفت: این رتبه بندی برای دانشگاه های دولتی تا نیمه اول سال 92 اعلام می شود.


سامانه صدای مشاور به نقل از ˈکامران دانشجوˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: نتایج رتبه بندی موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی تا پایان سال جاری اعلام خواهد شد و درمورد دانشگاه های دولتی نیز شاخص های مربوطه به صورت کاملا بومی تهیه و تدوین شده و نتایج رتبه بندی در نیمه اول سال 92 انتشار خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نقش مباحث فرهنگی در رتبه بندی دانشگاه ها به شکل تاثیرگذار دیده شده است،‌ تصریح کرد دانشگاه ها از بزرگترین مراجع فرهنگ ساز در جامعه ما محسوب می شوند همانطور که مراکز دانشگاهی در تمام دنیا در فرهنگ جوامع خود تاثیرگذار هستند، بنابراین نمی توان نقش فعالیت های فرهنگی را در رتبه بندی و ارزیابی دانشگاه ها نادیده گرفت.

دانشجو ضمن ابراز تاسف از حذف کلمه ˈفرهنگˈ از عنوان وزارت علوم طی سال های گذشته اظهار داشت: متاسفانه در جریان تغییر عنوان ˈوزارت فرهنگ و آموزش عالیˈ به ˈوزارت علوم، تحقیقات و فناوریˈ، فرهنگ از نام این وزارتخانه حذف شد درصورتیکه ارتقای فرهنگ جامعه، یکی از کارکردهای اساسی آموزش عالی محسوب می شود.

وی با اذعان براینکه رتبه بندی در تمام زمینه ها به ویژه امور مربوط به دانشگاهها مقوله ای چالش برانگیز است،‌ گفت: رتبه بندی به خودی خود، یک مقوله چالش برانگیز است اما در کشور ما افراد با رتبه بندی های موسسات بین المللی که بعضا هم از اعتبار چندانی برخوردار نیستند اغلب مشکلی ندارند اما زمانی که وارد مقوله رتبه بندی داخلی می شویم اعتراضات شروع می شود.

دانشجو ادامه داد: با اینکه واکنش های منفی و حساسیت های زیادی در رابطه با بومی سازی فلسفه آموزش عالی و دانشگاهها و همچنین علوم انسانی بومی توسط برخی افراد ایجاد می شود اما در این دوره، گفتمان جدیدی را در رابطه با پیشبرد مسائل آموزش عالی منطبق بر احکام الهی، نیازها و استعدادهای بومی کشور به وجود آورده ایم.



** تعامل و همکاری میان وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی مناسب و مطلوب است

وزیرعلوم درخصوص اقدامات انجام گرفته در موضوع تحول علوم انسانی نیز توضیح داد: همزمان با شروع بررسی تحول علوم انسانی در وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به این موضوع ورود پیدا کرد و با راه اندازی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در این مجموعه خواستند که امور سیاستگذاری در این شورا دنبال شود و ما هم پذیرفتیم آنها مسوولیت سیاستگذاری و وزارت علوم نیز اجرای امور مربوطه را متقبل شود.

وی تعامل و همکاری میان وزارت علوم و شورای تحول علوم انسانی را در سطحی مناسب و مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: کمیته های ویژه برنامه ریزی برای حدود 15 رشته علوم انسانی با همدلی و همکاری شورای تحول علوم انسانی و معاونت آموزشی وزارت علوم تشکیل و احکام اعضای کمیته های مذکور نیز به صورت مشترک توسط رییس شورای تحول و وزیر علوم امضا و صادر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: وزارت علوم در عرض شورای تحول علوم انسانی نیست بلکه در طول آن قرار دارد و بازوی اجرایی به شمار می آید اما آنجا که شورای تحول بخواهد در اجرا ورود پیدا کند دیگر از وظایف آنها نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تاییدیه 400 سرفصل بازنگری شده علوم انسانی برای اجرا در دانشگاه ها از طرف شورای تحول علوم انسانی دراختیار وزارت علوم قرار گرفته است پیش بینی کرد تا پایان امسال، تعداد دیگری از سرفصل های بازنگری شده به این مجموعه افزوده شود.

ر


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 9 و 6
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه