تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

مدیریت کردن استرس و هیجان


تاریخ :    ۱۳۹۵/۱/۱۱     بازدید :    ۷۶۹
مدیریت کردن استرس و هیجان

"سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی مقالات مشاوره ای

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

 مدیریت کردن استرس و هیجان
 
مشکلات فردي، اجتماعي، شغلي، اقتصادي، زندگي مشترک، روابط بين افراد، ترافيک، کارهاي ناتمام، امتحانات و آزمون ها و ... عوامل استرس زاي زندگي ما هستند. متخصصان رشته هاي مختلف روش هاي متعددي را براي کنترل و مديريت استرس هاي روزانه پيشنهاد نموده اند. اين روزها در قالب مهارت هاي زندگي به افراد آموزش داده مي شود که چگونه استرس هاي روزمره را کاهش دهند.
از آنجايي که استرس و اضطراب بخش جدا نشدني زندگي مدرن و امروزي به شمار مي رود،  نمي توانيم آن را به طور کامل از زندگي خود حذف کنيم. بنابراين پذيرش اين واقعيت به عنوان اولين قدم در کاهش و مديريت استرس مي باشد.
ورزش به عنوان يک عامل مهم و موثر در تنظيم متابوليسم بدن شناخته مي شود. روان‌شناسان معتقدند که ورزش يک رفتار مفرح و لذت‌بخش بوده و  نشاط، شادابي و بهبود روحيه را به همراه دارد. رفتارهاي مفرح و به ويژه ورزش، بدن را در انجام وظايف خود از جمله ايمني و مقابله با بيماري ها تقويت نموده و به تامين و حفظ سلامتي کمک مي کند.
فعاليت بدني و ورزش يکي از ساده ترين ابزاري است که استرس را کاهش داده و به حفظ و تامين آرامش کمک مي کند. ورزش به خودي خود مشکلات ما را حل نمي کند اما به دليل فعل و انفعالاتي که در بدن ايجاد مي کند، تحمل شرايط سخت و فشارهاي روحي را آسان تر نموده و کمک مي کند که تصميمات منطقي تري بگيريم.
تحقيقات نشان مي دهند که ورزشکاران در اغلب موارد مشکلات رواني کمتري نسبت به ساير افراد دارند و از واکنش مناسب تري در مقابله با استرس برخوردارند. همچنين افسردگي، نا اميدي و بي‌انگيزگي در اين افراد کمتر مشاهده مي شود.
اگر ورزش در درازمدت و به صورت مداوم انجام شود، در کاهش سطح هورمون کورتيزول و بهبود علايم استرس تاثير بسزايي دارد. هورمون کورتيزول در پاسخ به استرس و  از غدد فوق کليوي ترشح مي شود. 
متخصصان معتقدند که ورزش اگر از استقامت بالايي برخوردار باشد در کنترل استرس موثرتر است. همچنين يوگا که يک ورزش روحي وجسمي بوده و با اعتماد به نفس شخص ارتباط مستقيمي دارد يک فعاليت موثر در کاهش استرس مي باشد.
مطالعات نشان مي دهند افرادي که به طور منظم و مداوم ورزش مي کنند معمولا در شرايط سخت تصميمات بهتري مي گيرند و قادرند فشارهاي روحي خود را آسان تر کنترل نموده و بر اوضاع مسلط شوند.
اگر تصميم داريد براي کاهش استرس، ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانيد، اين موارد را به خاطر بسپاريد: 
ورزشي را انجام دهيد که براي شما لذتبخش است: اگر از انجام يک ورزش لذت نمي بريد خود را مجبور به انجام آن نکنيد. انجام اجباري ورزشي که دوست نداريد، سبب کاهش خلق و بي حوصلگي شده و استرس شما را افزايش خواهد داد.
به صورت گروهي ورزش کنيد: کوه رفتن با دوستان و يا ورزش صبحگاهي به همراه ديگران نمونه هاي مناسبي برا ي کاهش استرس هستند. در ورزش گروهي از حمايت اجتماعي و عاطفي سايرين برخوردار شده و لحظات شاد و دلپذيرتري را تجربه خواهيد نمود.
درحد توانايي بدن خود ورزش کنيد: محدوديت هاي بدن خود را بشناسيد، واقع گرا باشيد و درحد توانايي جسمي خود ورزش کنيد. هرگز سعي نکنيد بيش از حد به بدنتان فشار بياوريد. اين  کار نه تنها استرس را کاهش نمي دهد بلکه موجب آسيب ديدگي شما نيز مي شود.
ورزش هاي ساده را انتخاب کنيد: اگر تازه کار هستيد، ورزش هايي را انجام دهيد که نياز به تمرکز و مهارت زيادي ندارند. 
ورزش هاي غير رقابتي انجام دهيد: در اغلب افراد پرداختن به ورزش هاي غير رقابتي اثرات مفيدتري در کاهش علايم استرس دارد. اضطراب برنده شدن را به استرس هاي خود اضافه نکنيد.
فعاليت بدني و ورزش را آهسته آغاز کنيد: در جلسات اول فعاليت سبک و ملايمي داشته باشيد و در جلسات بعدي به تدريج بر مدت و شدت تمرين اضافه کنيد.
به تغذيه خود توجه کنيد: براي ورزش مستمر و موثر مي بايست از يک الگوي تغذيه صحيح پيروي کنيد. در اين مورد مي توانيد از يک متخصص تغذيه کمک بگيريد.
 

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه