تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

بررسی کنکور کارشناسی ارشد معماری


تاریخ :    ۱۳۹۶/۳/۲۸     بازدید :    ۲۱۱۹

بررسی کنکور کارشناسی ارشد معماری

درک عمومی معماری منظر

در آزمون علاوه بر سوالات متداول تاريخ منظر، برخي سوالات از محوطه هاي باستاني که به نحوي با طراحي منظر در ارتباط‌اند، طرح شده بود. البته تعداد اين نوع سوالات نسبت به سال 91 کمتر بود. اما يکي از سوالات  از اجزاي تزئيني يکي از باغ هاي ايران مطرح شده بود که پيش از اين سابقه نداشته و انتظار آن نمي رفت.

برخي از سوالات منظر امسال بيشتر به سوالات طراحي شهري شباهت داشتند. در اين سوالات از اولويت هاي طراحي در شهر و مسائل قانوني طراحي شهر تهران سوال مطرح شده بود. همچنين يک سوال از آيين نامه قانون حفاظت و محيط زيست طرح شده بود. طرح چنين سوالاتي را مي توان مربوط به روند قانون محور و فن محورتر شدن سوالات دانست که در سال هاي اخير شاهد آن هستيم.


درک عمومی معماری

به طور کلي سوالات درک عمومي معماري در سال 92 از روند سال هاي گذشته پيروي مي‌کرد. سوالات ارتباط بيشتري با مسائل متداول کار و طراحي معماري پيدا کرده بود. سوالات مربوط به معماري اقليمي و سنتي تعداد بيشتري داشت و دو سوال از اين بخش مربوط به مسائل معماري روستايي بود که در دو سال اخير سابقه نداشته است. اگرچه اين سوالات با تحليل هاي منطقي و بر اساس مسائل اقليمي قابل پاسخدهي بود اما مطرح شدن آنها مي تواند توجه داوطلبان را به منابعي در خصوص معماري روستايي جلب کند.

سوالات مربوط به پرسپکتيو سال 92 اگرچه از نظر تعداد کمتر از سوالات سال 91 بود، اما به سادگي قابل پاسخگويي نبودند. در بين اين سوالات يک مورد از ترسي ماشيا انعکاس يافته در آينه مطرح شده بود.


دروس تاریخ و مبانی نظری

دروس تاریخ و مبانی نظری مانند سال‌های گذشته دارای 30 سوال بود و بودجه بندی آن نیز با پیروی از روند سال‌های گذشته که تقریبا به طور مساوی بین مباحث تقسیم می ‌شد به مباحث مختلف اختصاص یافته بود. در واقع امسال از هریک از مباحث معماری جهان، معماری اسلامی و معماری معاصر دقیقا 10 سوال طرح شده بود. سوال 71 آزمون امسال مانند دو سوال درس ایستایی مبهم به نظر می‌رسید. همچنین در مباحث معماری اسلامی و جهان سوالاتی از هنرهای وابسته به معماری (نقاشی، خطاطی، نقوش اسلیمی) سوالاتي طرح شده بود که در سال‌های گذشته سابقه نداشت. در سوالات معماری جهان نسبت به سال 91 شاهد تعداد شکل‌های بیشتری بودیم. سوالات مبحث معماری اسلامی ریزبینانه‌تر طرح شده بود و مانند سال‌های گذشته سوالات مقایسه‌ای و جمع‌بندی در آن‌ها وجود داشت و در بخش معماری معاصر امسال نیز مانند سال گذشته سوالاتی معدود از معماری معاصر ایران طرح شده بود. تعداد این سوالات 2 مورد در سال 92 و 1 مورد در سال 91 بود.


دروس فنی ساختمان

از بين 19 سوال ايستايي 6 سوال از مفاهيم، 6 سوال از مسائل و 7 سوال از مصاديق و کاربردها مطرح شده بود. برخي از سوالات بخش مفاهيم، به خوبي طرح شده و نياز به انجام تحليل هايي براي رسيدن به جواب بود اما پاسخ ساير اين سوالات را مي شد عيناً در کتب مرجع يافت. 3 سوال از 6 سوال بخش مسائل از پايداري و معين بودن سازه ها طرح شده بود و از بين اين 6 سوال، دو مورد قابل بحث و احتمالا داراي ايراد بود. مواجهه با چنين سوالاتي در اوايل آزمون مي تواند آرامش برخي شرکت کنندگان را به سادگي بر هم بزند. سوالات بخش مصاديق عمدتاً از سيستم هاي ساختماني پرسيده شده بود.

11 سوال باقي مانده تقريبا به طور مساوي بين ساير مباحث تقسيم شده بود. سوالات بخش مصالح، از مصالح جديدتر طرح شده بود؛ يکي از دو سوال تنظيم شرايط محيطي مسئله بود و ديگري نيز به نوعي درگير اعداد بود؛ سوالات عناصر و جزئيات همراه با شکل بود و اغلب سوالات تاسيسات (مکانيکي و الکتريکي) از مقررات ملي ساختمان طرح شده بودند. در میان سوالات دروس فنی در 5 سال اخیر همیشه تعداد سوالات مبحث تاسیسات بین 5 تا 7 تست بوده است.


زبان تخصصی

به طور کلی زبان كارشناسي ارشد در این رشته از 30 سوال عمومی و تخصصی تشکیل شده است. این سوالات از 15 سوال عمومی که شامل 10 سوال واژگان که مانند چند سال اخیر از کتاب essential words for TOEFl طراحی شده است و 5 سوال مربوط به بخش Cloze Test است که بیشتر از دانش گرامری دانشجو براي پاسخگويي استفاده كرده است. اما 15 سوال تخصصی از 3 متن تخصصی طراحی شده بود که در مقايسه با سال گذشته تقريباً در يك سطح قرار داشتند، با توجه به اين موضوع كه متون زبان تخصصي ممكن است هر سال از منابع متفاوت و نامشخص طرح شود، مطالعه بيشتر متون مرتبط و آشنايي با لغات و اصطلاحات تخصصي به داوطلبان توصيه مي‌شود.

مشاورین سامانه صدای مشاور تحصیلی پاسخگوی سوالات شما پیرامون کنکور کارشناسی -کارشناسی ارشد -دکتری وکلیه رشته ها می باشند



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 9
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه