تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

بررسی کنکور کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی


تاریخ :    ۱۳۹۶/۳/۲۸     بازدید :    ۱۲۴۹

بررسی کنکور کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی

زبان تخصصی

به طور کلی زبان كارشناسي ارشد در این رشته از 30 سوال عمومی و تخصصی تشکیل شده است. این سوالات از 15 سوال عمومی که شامل 10 سوال واژگان که مانند چند سال اخیر از کتاب essential words for TOEFl طراحی شده است و 5 سوال مربوط به بخش Cloze Test است که بیشتر از دانش گرامری دانشجو براي پاسخگويي استفاده كرده است. اما 15 سوال تخصصی از 3 متن تخصصی طراحی شده بود که در مقايسه با سال گذشته تقريباً در يك سطح قرار داشتند، با توجه به اين موضوع كه متون زبان تخصصي ممكن است هر سال از منابع متفاوت و نامشخص طرح شود، مطالعه بيشتر متون مرتبط و آشنايي با لغات و اصطلاحات تخصصي به داوطلبان توصيه مي‌شود.


فرهنگ و هنر

در آزمون كارشناسي ارشد سال 92 (بهمن 91) درس فرهنگ و هنر با تعداد سوالاتي بيشتر از بخش‌هاي ديگر و با 30 سوال برگزار شد و اين سوالات نسبت به سال قبل حدود 30 درصد سخت‌تر بوده است. در اين بخش در مورد مكاتب هنري و نظريه‌هاي هنري كه در سال 91 هيچ سوالي طرح نشده بود از هر كدام 1 سوال طرح شده و ضريب سختي آن نيز از سال 91 بيشتر بوده است.

ميزان سوالات با موضوع هنر ايران حدود 7 سوال بود كه علاوه بر اين كه از سال91 سخت‌تر بوده است تعداد بيشتري از سوالات را نيز به خود اختصاص داده بود. سوالات مربوط به اسطوره‌شناسي كه در سال 91 حدود 9 سوال بوده در اين سال حدود 2 سوال بود كه درجه سختي آن كمتر بوده است.

در قسمت هنر جهان و معماري نسبت به سال 91 سوالات بيشتري در سال 92 آمده است و ضريب سختي بالاتري هم داشته‌اند. با توجه به پراكندگي و مباحث زياد و منابع نامحدود اين درس به داوطلبان آزمون سراسري 93 پيشنهاد مي‌كنيم علاوه بر مطالعه منابع و رفرنس‌هاي روز مطالعه آزاد نيز داشته باشند تا در صورت طرح سوالي خارج از منابع با مشكل مواجه نشوند.


فن شناسی عکاسی

در آزمون كارشناسي ارشد رشته عكاسي سال 92 (بهمن 91) فن شناسي همانند ديگر بخش‌هاي اين آزمون از آزمون سال 91 راحت‌تر و منابع آن مشخص‌تر است. حدود 95 % سوالات داراي منابع مشخص است كه اين باعث راحت‌تر شدن پاسخگويي سوالات و از طرفي سخت‌تر شدن رقابت شده است.

نحوه‌ي تقسيم بندي سوالات در آزمون 92 در مقايسه با آزمون 91 به شرح زير است:
ـ در بخش مربوط به فيلم و شيمي عكاسي تعداد سوالات سال 92 حدود 5 سوال بوده است كه از سال 91 كمتر است اما در مقابل نسبت به سال 91 سخت‌تر طرح شده است.

ـ در بخش سوالات مربوط به عكاسي ديجيتال تعداد سوالات در سال 92 حدوداً 4 سوال بوده كه نسبت به قبل افزايش يافته و همچنين سخت‌تر بوده است.

ـ در بخش سوالات مربوط به دوربين و لنز در سال 92 حدود 5 سوال بود كه نسبت به سال 91 كمتر و همچنين آسان‌تر طرح شده‌اند.

ـ در قسمت فيلترهاي عكاسي حدود 2 سوال درسال 92 طرح شده كه برابر با سال 91 است اما درجه سختي آن‌ها بيشتر است.

ـ تعداد سوالات مربوط به نورپردازي عكاسي در سال 92 حدود 4 سوال است كه نسبت به سال قبل افزايش يافته اما راحت‌تر شده است.

اكثر سوالات از كتاب‌هاي عكاسي پيشرفته و پايه ترجمه رضا نبوي بوده است و داوطلباني كه اين 2 منبع را مطالعه كرده بودند مي‌توانستند از درصد بالاتري در آزمون برخوردار شوند.


مبانی نظری عکاسی

مباني نظري عكاسي در آزمون كارشناسي ارشد رشته عكاسي سال 92 نسبت به آزمون سال 91 با توجه به مشخص بودن منابع راحت‌تر و آسان‌تر بوده است. حدود 75 درصد از سوال‌ها داراي منابع مشخص هستند و نسبت به سال 91 موضوع‌هاي حفظي و با پاسخ‌هاي كوتاه در درجه اهميت بوده است.

نحوه تقسيم بندي سوالات مباني نظري عكاسي در سال 92 به شرح زير بوده است:

ـ تعداد سوالات مربوط به تاريخ عكاسي قاجار و معاصر ايران در سال (92)، 1 سوال بوده كه نسبت به سال 91 كمتر شده است.

ـ تعداد سوالات مربوط به تاريخ جهان درسال (92)، 5 سوال بوده كه نسبت به سال قبل 4 سوال كاهش يافته اما سخت‌تر شده است.

ـ تعداد سوالات مربوط به نظريه‌هاي عكاسي و نقد عكس در سال (92)، 13 سوال بوده كه نسبت به سال 91 حدود 10 سوال افزايش پيدا كرده و سخت‌تر از سال قبل نيز بوده است.

ـ تعداد سوالات مربوط به كتب و مجلات و مقالات عكاسي به صورت متفرقه درسال (92)، 1 سوال بوده كه نسبت به سال قبل كاهش يافته است.

حدود 75 % از سوالات آزمون سال 92 از كتاب‌هاي: داستان عكاسي نوشته رضا نبوي ـ سير تحول عكاسي ترجمه محمد ستاري و درباره عكاسي نوشته سوزان سانتاگ بوده است.

تعداد سوالاتي كه با مطالعه‌ي اين منابع قابل پاسخگويي نبودند 2 سوال بوده است كه از منابع متفرقه طراحي شده‌ بودند.


نقد ادبی

در آزمون سراسري سوالات 92 (بهمن 91) در بخش سوالات نقد ادبي سوالات آزمون سال 92 از كنكور نسبت به سوالات آزمون سال 91 سخت‌تر طرح شده است. در بخش‌هايي مثل نظريه‌هاي ادبي، نقدها و هنر جهان نسبت به سال 91 سوالات سخت‌تر بوده است.

در آزمون 92 در مورد موضوعاتي چون اسطوره‌شناسي، ادبيات ايران و هنر ايران هيچ سوالي مطرح نشده است در صورتي كه درسال 91 تك سوال‌هايي به صورت پراكنده در مورد اين موضوع مطرح شده بود.

در موضوع انواع نقد و نظريه‌هاي ادبي شاهد طرح سوالات بيشتري، نسبت به سال 91 هستيم و درجه سختي سال 92 نيز بالاتر است. بالاترين تعداد طراحي تست در سال 92 مربوط به درس نظريه‌هاي ادبي بوده و با 12 سوال كه البته سال گذشته هم با 8 سوال بالاترين تعداد سوالات را به خود اختصاص داده بود.

در آزمون 92 تعداد سوالاتي را كه حتي با مطالعه‌ي دقيق به راحتي قابل پاسخگويي نيستند حدود 3 سوال بوده است. اكثر سوالات در اين آزمون از كتاب‌هاي: نقد ادبي سيروس شميسا و حقيقت زيبايي بابك احمدي طرح شده است و دانشجو با مطالعه كامل اين منابع مي‌توانست درصد خوبي در اين دروس را كسب نمايد

مشاورین سامانه صدای مشاور تحصیلی پاسخگوی سوالات شما پیرامون کنکور کارشناسی -کارشناسی ارشد -دکتری وکلیه رشته ها می باشند



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **

کلمات کلیدی :

سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 5 و 8
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه