تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

بررسی کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی صنایع سیستم


تاریخ :    ۱۳۹۶/۳/۲۸     بازدید :    ۱۲۷۶

بررسی کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی صنایع سیستم

 

ریاضی عمومی 1 و 2

سؤالات رياضي در آزمون كارشناسي ارشد 92 به لحاظ تعداد تغيير خاصي نسبت به سال قبل نكرده بود و همان 20 سؤال بود. به لحاظ ضريب سختي سؤالات امسال سخت‌تر از سال قبل بود و به نظر مي‌رسد ميانگين درصد داوطلبان در اين درس حدود 10 تا 15 درصد از سال قبل كمتر باشد. نكته قابل تأمل در سؤالات امسال، اين بود كه 20 سؤال از 30 سؤالات رياضي رشته‌ي MBA ، براي رشته صنايع ـ سيستم در نظر گرفته شده بود. كه متأسفانه سؤالات يكي بود، ولي زمان اختصاص يافته براي «هر سؤال» براي داوطلبان سيستم كمتر بود!

از اين 20 سؤال، 10 سؤال به رياضي (1) و 10 سؤال به رياضي (2) اختصاص يافته بود. از 10 سؤال رياضي يك، 1 سؤال به مبحث حد، 2 سؤال به مبحث مشتق و كاربرد آن، 5 سؤال به مبحث انتگرال و كاربرد آن، 1 سؤال به مبحث سري‌ها و 1 سؤال هم به فصل اعداد مختلط اختصاص داده شده بود.

از 10 سؤال رياضي دو، 3 سؤال به فصل توابع چند متغيره، 5 سؤال به فصل انتگرال توابع چند متغيره و 2 سؤال به فصل انتگرال‌گيري روي خط و سطح اختصاص يافته بود. نكته‌ي قابل توجه مطرح نشدن سؤال از فصول تابع، مختصات قطبي، هندسه تحليلي و جبر خطي بود كه تاكنون سابقه نداشت! با بررسي اجمالي سؤالات امسال به نظر مي‌رسد؛ مباحث انتگرال و كاربرد آن (چه در رياضي 1 و چه در رياضي 2) از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و البته سؤالات فصل توابع چند متغيره تقريباً روندي مانند سال گذشته داشته كه تاكيدي بر اهميت اين فصل در آزمون‌هاي اين رشته مي‌باشد.


آمار و احتمالات

درآزمون كارشناسي ارشد سال 92 (بهمن 91)، همانند سال گذشته 20 سوال آمار و احتمال طرح شده بود.که در مقایسه با سوالات سال قبل نکات قابل توجهی وجود داشت که در اینجا به آنها اشاره میکنیم:

در ابتدا باید گفت که ضریب سختی سوالات امسال از سال گذشته کمتر بود.

سوالات امسال شاید به دلیل محتوا فرقی با سوالات سال 91 نداشت اما نکات جالبی در آنها وجود داشت .در ابتدا جالب است بدانید دو سوال سال گذشته دقیقا تکرار شده بود و اگر دانشجویی سوالات سال گذشته را مطالعه کرده بود بدون حل کردن به این دوسوال پاسخ می داد.همچنین یک سوال از آزمون دکتری سال 91 در این آزمون وجود داشت که البته بسیار ساده بود. در کنکور امسال همانند سالهای گذشته می توانستیم به اهمیت فصل "توزیع های آماری" پی ببریم آمدن 7 سوال از 20 سوال کنکور این موضوع را به خوبی نشان می داد سوالاتی که از "آزمون فرض" در کنکور امسال مطرح شده بود بسیار ساده بود.

نکته قابل توجه دیگری که در کنکور امسال دیده می شد نیامدن سوال از فصل رگرسیون وهمبستگی بود(سال گذشته 2 سوال آمده بود).پراگندگی سوالات امسال نسبت به سوالات سال گذشته کمتر بود وسوالات در فصلهای متغیرهای تصادفی و توزیع‌های آماری متراکم بود.

با توجه به سوالات این چند ساله و به خصوص امسال می توا ن نتیجه گرفت که برای موفقیت در این درس نیاز به تکرار وتمرین وحل کردن مسایل متنوع تا انتها می باشد و فهم صورت سوال وحل آن تا انتها، شرط لازم و کافی در حل مساله است ،سوالات سال 92 این موضوع را به وضوح نشان داده بود.


اقتصاد عمومی 1 و 2

در آزمون كارشناسي ارشد سال 92 (بهمن 91) درس اقتصاد عمومي 1 و 2 همانند سال گذشته داراي 20 سؤال بود كه سؤالات سال 92 از مباحث كه به صورت ذيل شرح مي‌دهيم سؤال مطرح شده بود:

مبحث تقاضا، عرضه و تعادل 1 سؤال، كشش 2 سؤال، نظريه رفتار مصرف‌كننده 3 سؤال، نظريه رفتار توليد كننده 1 سؤال، بازار انحصار كامل فروش 1 سؤال، مدل‌هاي تعيين درآمد ملي و سياست‌هاي مالي 5 سؤال كه در آزمون 92 اين سؤالات به نسبت سخت‌‌تر بود و همچنين از مبحث تعادل همزمان بازار كالا و بازار پول (مدل IS – LM) 7 سؤال مطرح شد.

سؤالات امسال به نسبت از سؤالات سال گذشته مفهومي‌تر مطرح شده‌اند كه اين نمايانگر اين است كه داوطلب بايد به همراه خواندن درس تست‌هاي بيشتري را تمرين كند تا بتواند به خوبي به سؤالات پاسخ دهد.


تحقیق در عملیات 1

در آزمون كارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع سيستم سال 1392 (بهمن 91) از درس تحقيق در عمليات مانند سال گذشته 20 سؤال مطرح شده است. به طور كلي سؤالات تحقيق در عمليات سؤالات پيچيده و نامفهومي نيستند و اغلب سؤالات در حد متوسطي بودند. در بهمن 91 از مبحث مدلسازي 1 سؤال، جبرخطي 3 سؤال، روش ترسيمي برنامه‌ريزي خطي سؤال مطرح نشد، روش سيمپلكس 6 سؤال، برنامه‌ريزي حمل و نقل 4 سؤال، برنامه‌ريزي صفر و يك 1 سؤال، تحليل شبكه 1 سؤال مطرح شده است. سؤالات امسال نسبت به سال گذشته مفهومي‌تر مطرح شدند.

مشاورین سامانه صدای مشاور تحصیلی پاسخگوی سوالات شما پیرامون کنکور کارشناسی -کارشناسی ارشد -دکتری وکلیه رشته ها می باشند



جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )


** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از انتخاب های ناآگاهانه گذشته **


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 6 و 3
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه