تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071613

banner

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی
سامانه صدای مشاور تحصیلی

چگونگی روش تحقيق برآوردي، ارزشيابي و توصيفي


تاریخ :    ۱۳۹۴/۱۲/۲۶     بازدید :    ۲۳۵۷

چگونگی روش تحقيق برآوردي، ارزشيابي و توصيفي

 --------------------------------------------

 "سامانه صدای مشاور تحصیلی"

مشاوره دهنده تخصصی پایان نامه و مقالات علمی

 برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071613  تماس بگیرید.

 تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

...........................................................

چگونگی روش تحقيق برآوردي، ارزشيابي و توصيفي

در بعضی از کتب روش تحقيق، اصطلاح تحقيق توصيفي براي توصيف سه نوع تحقيق كه اساساً متفاوتند به ‏صورت نادرست به كار رفته است. شايد شباهت‌هاي ظاهري آنها سبب شده است كه تفاوت‌هاي آنها ناديده گرفته ‏شود. در هر يك از اين سه نوع، از فرآيند تحقيق منظم از راه جمع‌آوري و تجزيه و تحليل داده‌هاي تجربي استفاده ‏مي‌گردد و همه آنها سبب توسعه دانش مي‌شوند. براي اجراي كامل هر يك از آنها، وجود محقق متخصص، دقيق و ‏منظم مورد نياز است. يك توضيح مختصر ممكن است مفهوم درست هر يك را روشن كند.‏
‏ الف-روش تحقيق برآورد:برآورد فعاليتي است براي حقيقت‌يابي، و شرايطي را كه در يك زمان معين موجود ‏است توصيف مي‌كند. در اين روش هيچ فرضيه‌اي پيشنهاد يا آزموده نمي‌شود، روابط ميان هيچيك از متغيرها مورد ‏مطالعه قرار نمي‌گيرد و براي اقدامات بعدي نيز توصيه‌اي بعمل نمي‌آيد. سرشماري ملي نوعي برآورد عمومي است ‏كه توسط دفتر سرشماري كه بخشي از سازمان برنامه و بودجه در ايران مي‌باشد انجام مي‌گيرد. هر پنج سال يك ‏سرشماري عمومي از جمعيت كشور بعمل مي‌آيد و داده‌هاي آن از نظر مليّت،‌ شهروندي، سن، جنس، نژاد، وضعيت ‏تاهل، سطح تعليم و تربيت، جماعت، ناحيه محل سكونت، وضع استخدامي، وضع اقتصادي،‌ تولد، فوت و ساير ‏مشخصات طبقه‌بندي مي‌شود. اين داده‌ها، براي تجزيه و تحليل اجتماعي و اقدامات دولت مبناي با ارزشي به شمار ‏مي‌روند و بر مبناي آن برنامه‌ريزي بعمل مي‌آيد. پس برآورد موقعيت يك پديده را در يك زمان خاص توصيف ‏مي‌كند. اين روش،‌موقعيت متداول را بدون هيچگونه قضاوت توام با ارزش‌گذاري توصيف مي‌كند، براي توضيح و ‏تبيين دلائل زمينه‌ساز پديده‌ها كوششي به عمل نمي‌آورد و توصيه‌اي را ارائه نمي‌كند. ممكن است با عقايد، دانش‌ها، ‏روش‌هاي علمي و يا شرايط موجود سركار داشته باشد. تحقيق برآوردي ممكن است در تعليم و تربيت به كار رود، ‏پيشرفت دانش‌آموزان را در جهت اهداف آموزشي در يك زمان معين توصيف كند.‏
ب- تحقيق ارزشيابي:ارزشيابي، به كاربرد يافته‌هاي خود توجه دارد و مستلزم نوعي قضاوت درباره موثر بودن، ‏ثمربخشي اجتماعي، مطلوب بودن محصول، فرايند يا برنامه است بر حسب هدفها يا ارزش‌هاي پذيرفته شده كه ‏بدقت تعريف شده‌اند.

gh


سوالات و نظرات خود را با ما درمیان بگذارید
 
نام *
 
ایمیل *
 
پیام شما *
سوال امنیتی جمع اعداد 4 و 4
 
   

سوالات کاربران
printerنسخه قابل چاپ
انتخاب رشته حضوری

نرخ مشاوره %30 ارزانتر از بقیه